Wij gaan met z'n tweeën naar Ierland. We pakken het vliegtuig naar Dublin en zullen daar eerst een paar dagen zijn. Daarna willen we graag wat meer rondreizen door Ierland. Wandelen, natuur, pittoreske dorpjes. Wat zijn nou de plekken waar we echt heen moeten? Ik ben benieuwd!
Nou heb je even!!! Wij zijn meerdere vakantie heen geweest maar nooit in de zomer. Ik zou sowieso cliffs of moher, slieve Leaque, downpatrick head bezoeken, er is zoveel te zien. Ooit zou ik de wicklow way willen lopen <3 Westpoort is ook ontzettend mooi. Country Kerry en schiereiland Beara zijn ook geweldig! (hoe lang ga je??) Wij hebben ook een walvistocht gedaan vlakbij Cork, via Cork Whale Watch Die andere is heel touristisch en minder beschreven op tripadvisor.
Tof! We kunnen helaas niet zo lang, max een week... En partner wil perse een paar dagen naar Dublin. Zijn nu aan het overwegen om een enkeltje Dublin te kopen, en van een ander vliegveld terug te vliegen. Dan zitten we niet zo vast aan die omgeving en kunnen we nog wat zien onderweg naar het andere vliegveld.
Persoonlijk vond ik Dublin niet zo indrukwekkend als ik had verwacht, de natuur is overweldigend. Je kan verder vliegen van Belfast of Cork, afhankelijk wat je wilt zien. Ierland is niet zo groot, maar je kan er niet zo hard rijden. Zeker binnendoor rijden de ieren rustig 80-100 waar je voor onze begrippen max 60 zou kunnen rijden en dan moet je ook nog oppassen voor de schapen die pas en te onpas zich op de weg bevinden hahahaha
Wij zijn een keer naar dublin geweest en zijn toen naar de wicklow mountains gereden. Was prachtig. smalle pitoreske kleine wegen. Leuk wandelen. Wel regen buien, uiteraard, Maar het was ook in december. Voor dublin moeten wel echt de pubs open zijn. Want dat hoort er echt bij. Guiness en muziek.