Kleding wat niet meer past

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Nicolet86, Aug 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolet86

Nicolet86 Lid

Jul 18, 2016
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik was benieuwd wat jullie doen met kleding wat niet meer past en wat je niet meer gaat gebruiken.

Bijv
    Doorgeven aan familie, vrienden
    Verkopen op.marktplaats
    Naar tweedehands winkel brengen
    Bewaren
    Of weggegooien of wat anders

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik bewaar alles van de oudste voor de jongste twee. Maar de babykleding waar de jongste nu is uitgegroeid geef ik weg aan vriendinnen als ze iets graag willen hebben. De rest verkoop ik via mijn eigen Facebookgroep. Daar plaats ik de foto's op en dan kan iedereen die lid is bieden vanaf een start bedrag tot een bepaalde tijd. En van dat geld koop ik weer nieuwe kleding :D

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Goede kleding van de oudste en de jongste gaan naar een tweedehands winkel die het verkopen, 47% van de opbrengst gaat naar hun en 53 naar ons.

Kleding van mijn oudste dochter word bewaard voor mijn tweede dochter en daarna naar een tweedehands winkel,

In beide gevallen gaat het alleen naar een tweedehands winkel als het echt merk is ( die verkopen alleen maar merk) en het er echt nog goed uit ziet

Als het gewoon netjes is geef ik het ook nog weleens weg, vooral van mijn zoon gaat het vaak naar een klasgenootje of de buurvrouw

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,889
    5,146
    113
    Kleding van de oudste gaat naar de jongste. Kleding van de jongste twee gaan naar vrienden/familie als hun iets leuk vinden. Wat er dan nog overblijft verkoop ik. En kleding dat niet meer mooi is, gooi ik weg.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Onze meid is enig kind en we hebben geen kinderen in de directe familie-en vriendenkring. Kleding die nog te dragen is, doe ik in de kledingzak van het Leger des Heils of ik gooi het in de textielbak. Wij kopen geen dure merken, dus het is niet mooi genoeg meer om te verkopen. Als het echt stuk, verkleurd of versleten is, dan gooi ik het weg.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,400
    113
    Female
    Broek
    Hier schuift het eerst door van zoon 1 naar zoon 2. Daarna naar zoontje van vriendin. We hebben afgesproken dat zodra haar zoon eruit is gegroeid we een keer een kraam huren op een kinderkledingbeurs om alles te verkopen wat niet meer past!

7. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik verkoop het meestal in pakketten op MP en/of Facebook. Vraag er dan kleine prijsjes voor (bij merkkleding ietsjes meer) en dat doe ik dan weer in het spaarpotje van onze dochter.

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik verkoop 90% van zijn kleding door en hou daar altijd een leuk centje aan over wat ik weer uitgeef aan nieuwe kleding. Die overige 10% is vaak kleding waar een gaatje in zit of een vlekje heeft wat ik er niet meer uit krijg of pillig is geworden. Dit gooi ik dan gewoon weg.

9. maliro

maliro Niet meer actief

Wat nog te gebruiken Is geef ik weg aan familie, kringloop of container van het goede doel. Wat niet te gebruiken is gaat de kliko in of verbouwd tot poppenkleding

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wat nog goed is geef ik meestal weg en de rest gooi ik weg :)

11. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,970
    686
    113
    Female
    Sommige dingen bewaar ik nog even, aantal andere dingen heb ik doorverkocht (heb toch altijd teveel kleding waardoor mijn zoontje sommige dingen maar 1 of 2 keer heeft aangehad). Items als spijkerbroeken die hij echt versleten heeft gaan weg.

12. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,786
    7,374
    113
    Van de oudste 2 heb ik al het mooie bewaard, in afsluitbare bakken met deksel, etiket erop of het jongens- of meisjeskleding was en welke maat.
    Toen ik in verwachting was van de jongste en we wisten dat het een jongetje was, heb ik alle meisjeskleren aan mijn schoonzusje gegeven die op dat moment in verwacht was van een meisje.
    De jongenskleren heb ik bewaard, en alles wat de jongste nu niet meer past ging eerst door naar mijn vriendinnen met jongetjes die jonger zijn dan de mijne, maar nu mijn schoonzusje weer zwanger is en een jongetje verwacht gaat alles daarheen.
    Ik krijg van haar altijd alle kleren van haar oudste meisje voor mijn dochter, dus zo helpen we elkaar :)

Kleren van de oudste gaan soms naar vriendinnen met jongens die wat kleiner zijn dan de mijne, maar het meeste gooi ik weg, nu hij 7 is merk ik wel dat kleding langer meegaat omdat hij langer in een maat zit, en het ook meer afgedragen is daarna.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik geef bijna alles door aan vrienden.
    Behalve de echt mooie stukken waar ik speciale herinneringen aan heb (eerste pakje, eerste schoenen, doopjurk, mooie jurkjes, speciale outfits of kledij die ik van iemand speciaals gekregen heb) hou ik bij. Eventueel voor de poppen later of voor mijn zoon/dochter (nostalgie nostalgie).

Ik verkoop voor de rest alles door: speelgoed, buggy's etc.

14. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik geef het aan een stichting. De mensen in onze directe omgeving met kinderen hebben het ook gewoon goed dus dan gun ik het anderen wat meer :)

15. Zana28

Zana28 Actief lid

Dec 29, 2010
    379
    48
    28
    Geef het weg via een weggeefgroep (war ik zelf ook veel vandaan krijg, want geen kinderen in vrienden of familiekring van de juiste leeftijd) of in de textielcontainer (wat niet meer goed is).

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik gooi het tegenwoordig bijna allemaal weg. Mijn dochter is echt koningin van de vlekken. Ik doe altijd wel moeite om ze eruit te krijgen maar uiteindelijk lukt het me een keer niet meer en dan gaat het gewoon weg. Als er nog wel iets goed is dan bewaar ik het of ik geef het weg.

17. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

ik verkoop een deel zelf (merk) iets mindere merken gaan naar 2e hands winkel de rest geef ik weg aan vriendinnen, mits het het nog netjes is anders de kliko in

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,938
    3,954
    113
    Ik geef zoveel mogelijk weg aan familie of vrienden.
    Wat niet mooi meer is gaat in de kledingcontainer.

Krijg zelf ook regelmatig een zak kleding van vrienden of kennissen. Vooral met jassen en broeken ben ik erg blij. Super handig met buiten spelen!

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben hier inmiddels een levendige ruilhandel :p
    Kleding wat de klein is voor de oudste gaat naar mn vriendin, is het haar dochter te klein... komt het terug voor mijn jongste dochter.
    Daarna gaat het naar een andere vriendin.
    Restant komt terug bij mij en ik stuur het naar weer een ander :D

Tussendoor koop en verkoop ik ook nog het eea op een kledingbeurs.

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier bewaar ik het nog. Zoontje is de eerste en er is nog wel een kinderwens, dus evt. bij een 2e zoontje zou ik een groot gedeelte weer gebruiken.
    Kan het daarna altijd nog weg doen. Dan zou ik denk dat mooie wat duurdere dingen via MP proberen te verkopen en de rest gewoon weggeven aan een goed doel.
    Maar goed, ik heb ook nog wat jongere zusjes die wellicht tegen die tijd ook kinderen hebben, dus dan kunnen die het misschien nog gebruiken.
    Maar voor als nog staat het hier dus per maat in dozen op zolder.

Share This Page