Kleding wat niet meer past

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nicolet86, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Kleding van de oudste bewaar ik of voor de jongste of ik geef het weg aan een vriendin (kleding waarvan ik al zeker weet dat ik het de jongste niet aan zal trekken). Kleding van de jongste geef ik vrijwel allemaal weg aan vriendinnen, kleding die nog heel mooi is verkoop ik een heel enkele keer via marktplaats, maar dat is echt maar heel af en toe, meestal heb ik geen zin in al dat gedoe.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Echt mooie dingen geven we weg, dure dingen verkopen we (slaapzakken b.v.) , leuke stofjes verknip ik voor lapjesdeken, en de rest gaat naar de kledingcontainer.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Wat ik niet leuk vind en nooit aan heb gedaan geef ik aan een goed doel namelijk voor kledingpakketten voor arme moeders. Met vlekken die er niet uit kunnen gooi ik weg. De mooie duurdere kleertjes bewaar ik, geen idee wat ik er mee wil maar kan het nog niet weg doen.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    Kleding van de oudste wat nog goed is bewaar ik voor de middelste.
    Kleding van de middelste wat nog goed is geef ik weer door aan familie waarvan ik weer kleding krijg voor m'n zoontje.
    Wat van mijn zoontje nog goed is geef ik aan een kennis.

Echt merkkleding, wat ik niet veel koop overigens en dingen zoals winterjassen die nog goed zijn verkoop ik soms als ik zin heb op marktplaats of Facebook.

Wat kapot of versleten is gooi ik weg

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gaat naar de Kringloopwinkel.

Eerst gaat het naar Aiden. Als het dan nog mooi is, naar Finley. Daarna dus naar de Kringloopwinkel of in de zakken van Humanitas die eens in de zoveel tijd aan huis opgehaald worden.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles naar mijn zus en mijn nichtje, van daaruit door naar ons neefje en die geeft het weer door aan een kennis :) daarna ben ik het kwijt...

Pas nog 4 vuilniszakken vol doorgegeven, mijn nichtje haalt er spullen uit, dan door naar de volgend etc...

Ik heb weleens wat op mp gezet, maar wat een gedoe zeg! Belachelijke biedingen en goedkopere dingen heb ik geen zin om al die moeite voor te doen. Bv €4 voor een bloesje, opzoeken, inpakken, wegbrengen. Soms zijn de verzendkosten meer dan wat ze betalen voor het kledingstuk.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik geef alles weg.
    Alleen unisex dingen van m'n dochter heb ik bewaart, voornamelijk rompers.
    En de mooiste dingen als herinnering in een doos.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wat echt nog mooi is gaat eens in de zoveel tijd naar een vrouw die vanalles inzamelt voor de mensen die maar heel weinig te besteden hebben.
    waar vlekken ed in zitten gaat in de kliko

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Bewaren voor zijn broertje. Enige nadeel is dat hij (broertje) qua maat vlak achter hem zit. 116 en de jongste heeft 104/110

Spijkerbroeken knip ik nog wel eens af tot shorts. De rest gaat vaak in zo'n kledingcontainer of naar de opvang :)

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik geef de meeste kleding van de jongste door aan familie. Echt dure merkkleding welke nauwelijks gedragen is verkoop ik via mp. Kleding die ik niet wil verkopen of waarvan ik denk dat het een beetje uit de mode is, maar wel absoluut draagbaar is, doneer ik aan de voedselbank.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Echt in de kliko? Want via het goede doel kunnen ze er nog wat mee!

12. Nana01

Nana01 Actief lid

30 jul 2016
    219
    66
    28
    Bepaalde kledingstukken bewaar ik voor de jongste.
    Sommige merkjes zet ik op fb/mp.
    Ben nu een aantal keer naar de rommelmarkt geweest en verkoop dan alles voor 1 euro per stuk en dat gaat vaak best hard. Heb ook andere spullen bij me dan maar de kleding gaat het hardst.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Weggeven
    Verkopen
    Sommige dingen bewaren (jongste heel andere bouw)
    Goede doel.
    Wij hebben hier een soort kringloopwinkel met echt een kledingafdeling met paskamers. De opbrengst gaat naar lokale sportclubs en andere lokale verenigingen.

14. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Ik geef alles weg aan vrienden, willen die het niet hebben dan in de kledingzak in de inzamelingscontainer.

Ik geef alles weg omdat ik zelf ook al veel heb gekregen of 2de hands heb gekocht en wat nieuw is gekocht, is meestal geen merk.

Speelgoed waar niet meer mee gespeeld wordt geef ik vaak aan de speelgoedbank.
    (m.u.v. lego, duplo, Playmobil en ander duurder speelgoed, dat gaat eerst op MP. Niet verkocht na 3 maanden gaat het alsnog naar de speelgoedbank.)
    Wij kopen speelgoed ook vaak 2e hands.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    kleding wat nog goed is en mooi gaat eerst naar de jongste. daarna verkoop ik het ook facebook of marktplaats. kleding met wat vlekjes of kleine gaatjes gaan de kledingbak in voor arme landen. hoor vaak dat mensen deze kleding weg gooien omdat er een vlekje in zit. laat ze dat maar bij die kledinginzameling uitzoeken.
    als ik met mn kinderen in een oorlogsgebied zou zitten zonder kleding dan zou ik maar wat blij zijn met kleding met een vlekje of gaatje....

16. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik kreeg ook heel veel kleding en daarna heb ik alles wat nog goed was in de kleine maatjes afgegeven bij de verloskundige. Zij hebben vaak moeders in de praktijk die financiële problemen hebben en dan geven ze een kledingpakketje uit hun voorraad met gekregen spullen. Ze kregen niet vaak kleding en waren er erg blij mee.

Ik vond dit een fijn idee, omdat zij de mensen kennen en selecteren die het echt nodig hebben en persoonlijk de spullen geven. Een weggeefhoek trekt ook profiteurs aan voor mijn gevoel en dan weet ik het niet zeker of het ook echt goed terecht komt.

17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn zoontje draagt veel Zwolle kleertjes en die blijven best wat waard. Dus die dingen verkoop ik. hemdjes en shirtjes die ik zelf al tweedehands heb geef ik meestal door aan een vriendin.

De katoenen kleertjes gaan naar mn buurmeisje. Ik heb zelf hekel veel gekregen en die kleertjes zijn allemaal nog super mooi.

Tot nu toe eigenlijk nog niet echt dingen weg gegooid. hooguit eens een paar kapotte sokken :p

18. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Verkopen op mp vooral merk doet het goed zoals bomba en mim pi....daar wordt dan weer nieuwe kleding van gekocht.
    Kleding doorgeven gaat hier niet aangezien ik een dochter en zoon heb.
    Soms geef ik weleens iets aan mijn nichtje.
    Kleding met vlekken of gaten wordt gelijk weggegooid.

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zit te twijfelen of ik ook zo'n goed adresje ga zoeken of de kleren toch maar bewaar voor het geval dat. Sowieso heb ik een bak waar ik het allermooiste in gooi voor als wij voor een derde gaan. Maar de kleding die wat minder mijn smaak is twijfel ik nog over.

Ik ben ook bang om het dan aan de verkeerde te geven.

20. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    De kleding wat nog goed is verkoop ik door via MP of FB, het geld gaat dan in spaarpot van mijn dochtertje.

Deel Deze Pagina