Educatieve (woord/letter)spelletjes 2,5 jarige

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Zara123, Aug 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara123

Zara123 Bekend lid

Sep 25, 2015
    654
    26
    28
    Dochter is sinds een paar weken heel erg met letters bezig. Ze weet haar eigen letters en die van ons te herkennen als er ergens een tekst staat. We merken dat ze het erg leuk vindt en vraagt ook zodra er ergens letters te zien zijn, mama: van wie is deze?
    Nu ben ik op zoek naar leuke spelletjes met letters zodat ze hier spelenderwijs mee bezig kan zijn. Iemand tips?

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Een kinderlaptop.

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Zoon heeft de letters geleerd met de memory van rompompom
    https://www.bol.com/nl/p/rompompom-lettermemo/9200000002053451/
    Leuk spelletje en ook goed dat ze geen hoofdletters gebruiken zoals veel spellen wel doen. Met letters leren moet je wel oppassen dat je het 'goed' aanleert. Op school spreken ze de letters niet uit aa, bee, cee, maar echt als de klank in het woord.
    Ze hebben ook een letterkwartet die is ook erg leuk.

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,030
    113
    Overijssel
    Mijn zoontje is net zo oud en ook erg bezig met letters,dus op youtube het alfabet liedje opgezocht :D en op aliexpress maar wat foamletters voor in bad besteld.
    Misschien is een magnetisch bord en letters ook wel leuk.
    Heb zelf de oude letter en cijferrummikubspellen uit de schuur opgedoken en hij vindt het erg leuk.

5. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Zandbakvormpjes van letters.

En voor de rest de andere dingen die al genoemd zijn.

6. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,361
    10,314
    113
    Wij hebben ook de zandbakletters, verder zingen we bij het tandenpoetsen een liedje over de letters. Het is een engels liedje a is for apple a a apple etc. Wij maken er nederlandse woorden bij, tandenpoetsen is nu leuk.

7. Zara123

Zara123 Bekend lid

Sep 25, 2015
    654
    26
    28
    Thanks dames! Ik zat wel erg te twijfelen, moeten we het juist stimuleren of maar op z'n beloop laten. Ze is er echter zo mee bezig dat we het op een leuke manier willen aanpakken.

8. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Ik geloof dat je deze week bij de kruidvat een letterpuzzel in de aanbieding heb. Zo'n eentje heeft mijn zoontje ook en die is ook helemaal gek op letters en die vind die puzzel heel erg leuk. En hij benoemt de letters dan ook heel vaak als hij ze vast heeft.
    Foamletters voor in de badkamer hebben we hier ook, die vind hij ook erg leuk.

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,030
    113
    Overijssel
    Als je bij elke geparkeerde auto stil moet staan omdat kind het nummerbord wil ontcijferen word je soms ook niet blij hoor! :D

10. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit raden de meeste scholen af. Op deze manier leren kinderen de letters verkeerd aan. Je kan de letters beter fonetisch aanleren. Dus echt zoals je het zegt. Dus de B is de buh en niet de beee. De M is de mmmm en niet de em etc. En nog beter is om de letters te gebruiken van school. Deze komen bijna overeen met lettertype comic sans. Maar dit valt natuurlijk niet altijd mee.

Verder heb je bij de zeeman leuke letter stickers. Bij de hema letterstempels en van rompompom is er ook een hele boel.

Share This Page