Help, ik zie door de hoeveelheid kinderwagens niet welke we nu wel of niet moeten nemen. Ik heb een kleine auto (Suzuki Alto nieuw model) dus daar moet de wagen achter in kunnen passen. En in de auto zit standaard Iso Fix aansluiting dus dat zou ik graag in de maxi cosi willen hebben. Ook woon ik buitenaf dus niet alles is mooi gestraat/ gelijk, dus dat ie "off the road" zou kunnen zou ook makkelijk zijn. Wie oh wie heeft goeie tips over een compacte van isofix voorziene off the road kinderwagen??
Sinds wanneer heb je met je kinderwagen iets aan isofix? Is toch alleen voor de autostoeltjes? Wij hebben de maxicosi pebble op de familyfix staan. Zijn wij erg tevreden mee. We hebben de bugaboo donkey als kinderwagen. Moeten vaak het bos is of de hei op met de hond en dat is ideaal met de 4 grote banden. Dus misschien voor jou de bugaboo Buffalo, die heeft dat ook.
Ik heb de Buffalo en nog steeds elke dag er super super blij mee!! Het was een investering maär echt het is me allemaal 1000% waard. Het gemak wat ik van die wagen heb , geweldig. Op elk terrein doet die het goed bos ,zand , stenen , tegels noem maar op. Ik heb ook veel bekijks met die wagen. Je ziet ze nog niet heel veel en al helemaal niet in de kleur die ik heb (kaki groen). Het plan is dat onze tweede ook in deze wagen gaat. Leuke is stel ik ben dat groene zat en het wordt een meisje (opzich kan het voor bijde hoor) koop je gewoon de kap en voetenzak bijvoorbeeld in kleur naar wens. Toch een "nieuwe " wagen dan. Mocht het kleintje sneller komen (als het straks gelijk lukt ) en we hebben een duo wagen nodig ga ik 100% voor de donkey. Als ik jou was zou ik gewoon even in de winkel proef rondje gaan lopen en kijken wat jou bevalt.
Wij hebben gekozen voor de Maxi-Cosi Mura 4. Het model uit 2013 ipv 2014 scheelde 300 euro Na veel lezen op internet viel mij op dat de ervaringen met de klantenservice van Bugaboo zeer negatief zijn en over Maxi-Cosi zeer positief. In de winkel vonden we de Maxi-Cosi ook mooier en handiger in het gebruik. En dan ook nog het prijsverschil.
Heb je al wat wagens in de winkel geprobeerd? Volgens mij kunnen alle autostoeltjes tegenwoordig met isofix vastgemaakt. Je moet alleen wel de basis kopen voor in de auto die je aan de isofix van je auto bevestigt en dan klik je daar het stoeltje in. Mij heeft het 'vastpakken' van verschillende wagens erg geholpen. Was er eigenlijk meteen uit welke het ging worden
Wij hebben ook voor de mura 4 gekozen. Een robuuste wagen die heel goed in het bos ed kan rijden. Dat was echt een must voor ons. Ook handig dat je geen aparte adapters nodig hebt voor de maxi-cosi. Alleen geen idee of hij in een alto gaat passen. Als je de wielen eraf haalt, denk ik wel. Dat is heel makkelijk te doen. Ik zou ook zeker naar een babywinkel gaan en gewoon gaan proefrijden en ook even vragen of je de wagen in de auto mag proberen. Voor isofix kun je de maxi-cosi cabriofix en pebble gebruiken.
Wij hebben gekozen voor de Mutsy Igo Urban en we hebben (voor als we gaan wandelen in het bos of i.d) extra luchtbanden aangeschaft die je er super makkelijk op en af kunt klikken zodat we kunnen wisselen met de foambanden. Past daardoor ook goed in de auto vanwege dat banden kliksysteem. Je kunt er maxicosi dingen bij kopen zodat je die op het onderstel kan klikken Ik vind het een prachtige wagen en ben er super blij mee.
Wij hebben de joolz day. Kun je prima mee door een bos rijden, alleen mul zand wat minder. Maar ik ben er zelfs wel eens kilometers mee door de sneeuw geploegd. Alles kan . De maxicosi hadden wij ook met isofix in de auto, en kon je met een adapter op de joolz zetten.