Gisteren stoofperen gekocht. 2 kilo. Voor kerst en opmaak. Alleen nu opzoek naar een simpel recept zonder wijn. En wel de mooie rode kleur. Wie kan me hiermee helpen? Ik kom ze alleen met wijn tegen en daar houden wij echt niet van.
Ik doe altijd een scheutje rode limonade erdoor Verder een kaneelstokje, kruidnagel, en een mandarijn persen, super lekker zo.
Mmm mandarijn erdoor. Klinkt goed. Ga Ik doen!! Misschien komen er nog meer ideeën. Het is voor mij 6 jaar geleden dat ik ze gemaakt heb. Dus veel te lang geleden.
Bessensap, suiker, water, kaneelstokje en gewoon lekker lang op laten staan. Ook met voldoende water anders wordt het snel stroperig.
Stoofperen schillen, fles gluhwein in de pan, peren suiker kaneelstokje en sinaasappelschil toevoegen en lekker laten pruttelen. Je kunt nog ster anijs, kruidnagelen, citroenschil, een vanillestokje en kardamon peulen toevoegen, maar hoeft niet
Ho, zonder wijn lees ik nu, skip de wijn en kies dan voor gewoon water met bessensap of puur druivensap ( rood)
Suiker, water, kaneelstokjes en kruidnagel. En dan gewoon laten pruttelen tot ze rood worden (uur of 3-4) Kunt ze ook heel goed in een slowcooker maken als je die hebt.
Hier doe ik altijd alleen water met peren laten koken. Dan een paar scheppen van het roze stoofpeertjes suiker erbij en wat kaneel. Paar uur laten stoven en dan heb ik mooie roze/rode peertjes
Veel ideeën helemaal top!! Ik ga aan de slag. Inderdaad lekker simpele recepten. Hou ik van. Straks boodschappen doen.
Ons recept: bessensap, scheut port en dan aanvullen met water totdat de peertjes allemaal onder water staan, kaneelstokje en flink wat suiker, dan op een zacht pitje mininaal 4 uur laten stoven. Niet te veel bessensap, anders wordt het te zurig. Port kan je heel lang bewaren, ook als de fles open is.
Bessensap of druivensap, zakje vanillesuiker, schepje witte basterdsuiker (1 per kilo) en flink wat kaneel. Supersimpel en heeeeel lekker! Wel een dag vantevoren maken
Stoofperen schillen en opzetten met flink water, kaneel, suiker en cranberries. Zo maak ik ze deze kerst. Normaal met rode wijn of port maar gezien de zwangerschap dit keer met cranberries.
De peertjes staan op met stoofperensuiker. 3 scheppen per kilo. Heb 2 kilo, dus de hele pot er maar in gedaan... Met kaneel, kruidnagel, mandarijnensap en de peren. Ze staan nu te stoven... potten staan klaar om in te maken. Lekker hoor. Helaas te laat gelezen van de cranberries