Hallo mama's Mijn zoon is al niet zo'n slaapwonder maar t slapen ging de laatste tijd redelijk goed. We hebben een ritueel ingebouwd van speentje, doekje over zijn ogen en knuffeltje bij zich. De speen heeft hij met name nodig om in te slapen. Nadat hij eenmaal slaapt spuugt hij de speen uit. Nu is t zo dat hij ontdekt heeft dat hij de speen uit zijn mond kan halen alleen hij krijgt hem er niet meer goed in. Hij doet hem bijv andersom in en zuigt aan de achterkant. Gevolg, 30x op en neer lopen om speen er goed in te doen en 1.5 uur later nog steeds niet slapen. Iemand tips hoe dit aan te pakken of patroon te doorbreken. Het is nu nl een paar keer voorgekomen dat we hem als gevolg van oververmoeidheid weer in slaap moeten wiegen. We hebben al een andere speen geprobeerd en een doekje aan zijn speen maar zonder resultaat. Iemand de gouden tip?
Aventspenen kunnen iig niet verkeerd om in zijn mond terecht komen. Die zijn aan beide kanten precies hetzelfde. Misschien is die speen nog een optie. (Wel dan opletten dat het schildje ook symmetrisch is) En verder geen gouden tip helaas. Geduld hebben tot hij het wel zelf kan. Mijn zoontje kon met 7 mnd ongeveer zelf zijn speen pakken, door het tutdoekje vast te pakken en de speen zo boven zijn mond te bungelen. Een soort koekhappen En nu pakt hij hem redelijk goed vast en kan hem zo in zijn mond stoppen. Verder zou ik anders gewoon in slaap wiegen, als dat nodig is. Totdat het beter gaat. Edit: ik lees nu pas goed hij op de achterkant van de speen zuigt. Dat verhelpt een aventspeen natuurlijk niet
Wij hebben ook d'r avent speen die beide dezelfde boven en onderkant heeft. Maar dat neemt het probleem van de achterkant in de mond niet weg. Wij geven vaak een extra speen in de handen en dat werkt hier goed. Kan ze toch de speen bekijken en vastpakken maar heeft ze er ook 1 in de mond.... Succes
Hier hetzelfde probleem, ze halen de speen eruit en bekijken het en proberen hem weer in de mond te stoppen wat meestal niet lukt, dit doen ze meestal als ze ''niet moe'' genoeg zijn, als ze eenmaal slapen spugen ze de speen ook uit. Ik laat ze maar, als ze niet erin gaan doe ik het voor ze, maar de mijne halen ze er niet constant uit, ik denk helaas dat het wachten is totdat ze het zelf kunnen.
Herkenbaar dus en zoals ik lees uitzingen tot het hem wel zelf lukt? Ik wil een beetje voorkomen om hem elke keer in slaap te moeten wiegen, beetje bang voor gewenning dadelijk of zal dat wel meevallen?
Ja ik snap dat je daar bang voor bent. Ik durf ook niet voor jouw kindje te spreken, maar bij mijn zoontje was het op de arm in slaap vallen een fase die lang duurde maar vanzelf over ging. Mijn zoontje kon niet meer zelf in slaap komen vanaf een maand of 2. Dus gingen we met hem op zijn kamertje in een lekkere stoel zitten en legden hem dan altijd slapend weg. Uitgangspunt was wel altijd zijn eigen bed, maar bij huilen namen we hem op de arm. Met 7 mnd viel hij op eens gewoon weer in zijn bed in slaap. Eerst alleen overdag en later ook 's avonds. Misschien is het dan kiezen uit twee kwaden, maar 30x op en neer lopen en na 1,5 uur nog een wakkere baby lijkt mij ook geen pretje
Haha nee daar heb je gelijk in. Wel goed voor mijn beenspieren maar das wat anders . Heb veel moeite moeten doen om hem wakker in zijn eigen bedje te krijgen dus vandaar wat huiverig maar dit is ook niet ideaal
Speen afpakken. Heb ik vorige week gedaan. 1x paar uur gehuild. Sindsdien slaapt ie het klokje rond! Daarvoor een half jaar vreselijke nachten gehad. Dus dat
Er even naast blijven zitten en de speen tegen zijn mondje gedrukt houden met een vinger? Of gaat hij dan keten en niet slapen? Een extra speen in zijn hand geven vond ik ook wel een goeie trouwens. Je kunt ook nog proberen of hij op zijn duim wil zuigen ipv de speen, dat raakt in elk geval niet zoek.
Hier geven we de speen bij het naar bed gaan en we gaan maar 1x terug om hem weer te geven, daarna heeft meneer pech hihi. Hij krijgt hem beneden nagenoeg niet meer. Onze man is 5 maanden, hoe minder gewenning aan de speen hoe beter als je het mij vraagt.