Mijn dochter gaat in juni over naar een peuterbed ivm de kost van een baby. Kan ik haar dan al onder een dekbed leggen of nog steeds onder een deken met lakentje??
Dekbed is vanaf twee jaar, maar het lijkt mij niet dat die twee maanden nou zo'n groot verschil maken. Ik zou zeggen een dekbedje.
Heb een eenpersoons dekbed voor m'n dochter van 2 in een peuteren. Doe zelf een gedeelte onder de matras omdat ie nogal groot is, maar is juist ideaal omdat ze zo goed onder de deken blijft liggen daardoor. En ze wordt zoveel minder vaak wakker s'nachts sinds ze onder een dekbed ligt!
In juni zou ik ook zeggen laken of heel dun dekentje maar verder op die leeftijd wel een dekbed ja. Bij mij sliepen ze daar rond het jaar al wel onder, dat gefrummel met lakens en dekens is aan mij niet besteed. Een heerlijk wollen dekbed!
Bij mijn dochter gebruiken we nu (ruim 3.5 jaar) nog steeds de dekens van het ledikant in haar peuterbedje.
Dochter slaapt al sinds 15 maanden onder een dekbed. En in de zomer slaap ik ook onder een dekbed hoor Tenzij het echt 35° is.