ik heb uit hopeloosheid wat babyvoeding gekocht om te kunnen eten...krijg namelijk niks naarbinnen! nu heb ik hier van bonbebe 8 maanden 200 gr, pasta in tomatensaus met tonijn... mag ik dat wel hebben die tonijn? vind dees zooo lekker maar twijfel eigenlijk. iemand enig idee? dit vind ik net op voedingscentrum.nl: Roofvissen eten zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Het advies is maximaal 1 portie per week van 100 g.Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem. Roofvissen kunnen relatief veel kwik en dioxines bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor
Het staat al in het stukje dat je quote: verse tonijn: max. 1 keer per week een portie van 100g. tonijn uit blik: max. 2 keer per week een portie van 100g. Sterkte met je misselijkheid, hoop dat je toch wat binnen kunt houden! (meestal wordt het echt minder erg, over een paar weken)
Zolang het babyvoeding is, mag jij het ook hoor! Ik zou idd wel wat proberen te varieren, maar in de babyvoeding zullen ze wel rekening hebben gehouden dat daar niet de kwikrijke soort tonijn in zit...