Gisterenavond na het eten ben ik naar het toilet gegaan omdat ik wat nattigs voelde in mijn slipje. Ik dacht zelf aan afscheiding. BLOED! Ik schrok me rot, werd licht in mijn hoofd, hele maaltijd overgegeven. Een inlegkruisje gepakt en een ander slipje, ook deze zat gedeeltelijk onder het bloed, weliswaar bruin/rood maar ik vloeide wel. Ik werd wat kalmer omdat ik dacht ik heb geen pijn geen krampen dan is het wel goed. Meteen gebeld met de verloskundige, waarna ik terecht kon, ze heeft gekeken met de eendebek, inwendig en uitwendig. Uitwendig kon ze niks zien, de baby maakte het heel goed, ohh wat waren wij gerustgesteld, het hartje klopte en hij of zij sprong vrolijk rond. Toen ze met de eendebek naar binnen ging zag ze wel wat rood helder bloed. Daarna is ze inwendig gaan kijken, ze maakte 2 echo's en ging even overleggen kwam weer terug, volgens haar is het dat mijn moederkoek drukt tegen de baarmoedermond en daar zitten wat stolsels en die moeten eruit. Ze gaf aan dat ik nog wel wat daagjes zal vloeien, ze verwacht dat het minder word en dat het ook bruin zal zijn (oud bloed) noemde ze het. Vannochtend naar de wc nog rood, en ook bruin afwisselend. Gelukkig geen pijn, maak me nog wel ietsjes zorgen. Ze vertelde erbij, als je niet gerustgesteld bent en het blijft rood aanhouden kom dan maar weer langs, dat was wel lief. Dus ik kijk het nog even aan. Sorry dat mijn verhaal zo lang is geworden. Maar mijn vraag is heeft iemand dit ook, moet ik me zorgen maken?
Mijn moeder heeft het ook gehad. En ik ben er gezond en wel uitgekomen Ik zou me ook zorgen maken als ik bloed in mijn ondergoed zou vinden, maar gelukkig is alles goed met de baby
Een goede vriendin van mij had het tijdens het boodschappen doen. Haar hele broek rood van het bloed. Meteen naar de verloskundige gereden en daar bleek inderdaad de placenta bij de baarmoedermond te liggen. In veel gevallen groeit deze met de baarmoeder mee omhoog en is er niks aan de hand. Als het beneden blijft liggen zal je kindje dmv een keizernee geboren worden maardat gebeurd bijna niet. Zij is inmiddels 31 weken zwanger!
Herkenbaar! Ik begon met week 10 te vloeien, volgens de vk een placenta wat half over de bmm heen zat. In t ziekenhuis bleek ik echter een flinke hematoom te hebben achter mn placenta. Gelukkig word ie nu kleiner maar snap je angst!
<<< hier ook gehad met 16 weken en de uk zit er nog steeds bij mij hielt het dagen aan ik heb toen ook met 18 week uitstrijkje moeten laten maken. en daar is ook niets op gevonden wel mocht ik vanaf week 16 bijna niets meer doen qua huishouden en werken maar werken deed ik al niet maar goed komt wel goed proberen niet te veel zorgen te maken al is het makkelijker gezegd dan gedaan
Hoi hoi 2 weken geleden heb ik het meegemaakt. Kan weliswaar niet van de placenta komen, is nog te vroeg, maar op de echo zag men dat er redelijk veel bloed aanwezig was in de baarmoeder. Dit is er niet meer uitgekomen. Het hartje klopte goed. Vandaag terug op controle, hopelijk is alles nog goed. Vandaag kom ik ook te weten of ik nog zal mogen werken.
Ik mocht gewoon werken, alle gyns die ik gepsroken heb zeiden je kan gewoon werken, rust houden houd geen miskraam tegen. Vind t zo vreemd!
ik mocht niet werken inverband met ook me instabiele rug en mede ook door het bloedverlies zoveel als ik had als ik geen rust hield en ging werken hadden ze me opgenomen en me vriend die gaat heus niet mee liegen met me dat ik me rustig houd terwijl het niet zo is ben blij dat elke ziekenhuis anders is want zoals ik soms verhalen hoor van ziekenhuizen ben ik blij met de mijne
Ja idd wees blij! Heb daarvoor wel in de ziektewet gezeten hoor! Mijn ene vk zei niet werken, de andere 2 zeiden je kan gewoon werken. In t ziekenhuis bij de gyns dito, ga maar gewoon werken. Heel raar, snap er ook niks van omdat er bij mij in t ergste geval een placetna loslating kon optreden.
nou dat bedoel ik dan mag ik blij zijn dat ik zulke andere gyns hier heb en alles. de verhalen die je soms hoor gaan me haren overeind van staan terwijl hier het totaal anders is qua ziekenhuis. maar goed ik weet waarvoor ik het doet en dat is het belangrijkste. en als jij zelf denk ik moet niet gaan werken moet je het niet doen alles is in belang van je kleintje
Jij bent ook wel wat verder, misschien dat dat scheelt? Hier zeiden ze dat ze de natuur zn gang zouden laten gaan Maar ik werk zelf hier in t zh, t is gewoon een k*t zh haha
ja ik was 16 weken maar ik had al sinds week 4 tot week 13 bruinverlies ook en toen raden ze me al aan om bijna niets meer te doen maar goed toen had ik zoiets van kan nog wel en vanaf week 16 mocht ik niets meer. ja ik heb dat ook van sommige ziekenhuizen dat ik ze kut vind. maar helaas als je dicht bij een andere zou wonen zou ik het da proberen mja niet elke plaats heeft vlakbij elkaar 2 ziekenhuizen
Een ander zh is Den haag, maar ik had een verpleegkundige gesproken van de gynaecologie en die zei ook stilzitten is slecht voor je lichaam bla bla je moet wel gewoon dingen doen (ivm trombose) dus had/heb t gevoel alsof je er gewoon in je eentje voor staat.
ja dat begrijp ik maar je zit niet hele dag stil je loopt na de wc na de keuken na de deur en zo dus ja trombose krijg je als je echt alleen maar stil lig zit en niets doet . ja op die manier krijg je dat gevoel ook dat je er alleen voor staat dat begrijp ik. wel balen dan zo zeg
Bedankt voor al jullie reacties. Ik voel me weer een stuk beter en geruster. Het bloedverlies is nu van helderrood naar bruin gegaan (oud bloed). En veeeel minder geworden gelukkig.