Baby Bellywarmer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mrs B, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Wat zijn hier de ervaringen met de bellywarmer (ipv het gebruik van een "normale" kruik)?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb hem gebruikt bij beide kinderen en vond het erg fijn. Geen gevaar van lekkende kruipen en ook fijn om even het bedje voor te verwarmen of de kinderwagenbak (stond bij ons onverwarmd dus bij dochter was die midden in de winter soms erg koud). Onze kraamhulp/kraambureau keurde het ook gewoon goed.

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben zelf kraamverzorgende en wij mogen ze niet gebruiken voor het kindje zelf. Of mensen moeten er echt op staan, het is tenslotte hun kindje. Je mag ze wel dan gebruiken om de kleertjes mee voor te verwarmen of de wagenbak.

Het gaat voornamelijk om dat als je kindje ondertemp heeft dat zo'n bellywarmer die meestal niet genoeg omhoog kan krijgen. Daarvoor heb je dan weer de ouderwetse kruik met kokend water voor nodig. Soms zelfs 2.

4. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Als het niet gebruikt mag worden voor het kindje zelf, vind ik het dus niet zo handig. Dacht juist dat het voordeel was dat je de "gevaarlijke" heet-waterkruik niet meer hoefde te gebruiken

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wij mochten hem idd van de kraamzorg ook niet gebruiken, maar als de kraamverzorgster 's avonds naar huis was, legde we de bellywarmer lekker bij de baby ;). Ook gebruikte we de bellywarmer om het bedje voor te verwarmen. Wij vonden het in ieder geval een erg handige en praktische kruik!

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook een ideaal ding. Kraamzorg heeft er toendertijd niks van gezegd. Al gebruikten wij er wel een gewone kruik bij.

7. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Mij lijkt ie ook fijn, weet nog dat ik altijd onzeker was dat de gewone kruik niet goed dicht zat;)

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij (werk ook in de kraamzorg) mogen ze wel gebruiken alleen zijn ze idd niet voldoende als een baby een ondertemp heeft.
    Bellywarmer gloeit ook flink na als hij opgeladen is, daar moet je goed rekening mee houden.
    In de praktijk: handig om het bedje voor te verwarmen, maar minder geschikt op je kindje op temperatuur te houden wat vaak de eerste week wel nodig is.

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb hem echt noooit gebruikt.
    Momenteel ligt hij bij de oudste in bed als voetenwarmer bij de kou, maar dit is voort eerst in 3 jaar dat hij wordt gebruikt. Dure kruik is het achteraf....

10. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    maar wat doe je dan als je earosleep matras hebt?? Dan mag je absoluut geen heet waterkruik gebruiken. Mag je dan wel dan de koozzzi gebruiken

11. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb er ook een aangeschaft. Ik vind een warm water kruik gewoon geen fijn idee. Heb zelf brandwonden van kokend water. Zou het mezelf nooit vergeven als een kruik lekt.

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    waarom niet???

13. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Inderdaad, waarom niet?
    Mij is verteld door de verkoper dat de aerosleep icm een kruik prima werkt, en mocht de kruik toch lekken, dan loopt het water weg via de aerosleep, en blijft de baby droog. Extra veilig dus

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik vind hem vrij snel weer koud dus voor de nacht ligt er een waterkruik in bed. Die is de volgende ochtend tenminste nog lauw. Ik zou de belly persoonlijk niet aanraden. Alleen voor ff snel het bedje verwarmen vond ik hem handig. Onze waterkruik ligt overigens wel op de aerosleep.

15. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werkt zo'n koozzi vergelijkbaar als een warmwater kruik?
    Zit wel wat prijsverschil in, maar zou als de dood zijn dat zo'n kruik lekt of knapt met alle gevolgen van dien

16. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Iedereen is om een of andere reden zo bang voor lekken. Ten eerste gebeurd dat echt bijna nooit (ja het kan natuurlijk wel) en voor ieder gebruik check je of hij lekt. Als je de instructies van je kraamverzorgster daarin gewoon goed opvolgt is de kans dat er iets mis gaat wel heel erg klein.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kruiken mogen niet meer klaargemaakt worden met gekookt water.
    Moeten met heet kraanwater en zonodig 1 kopje gekookt water.
    Als je een kruik goed klaarmaakt en controleert, kan deze eigenlijk niet lekker. Belangrijk om het rubbertje goed te controleren.
    Na de kraamweek is het advies om het bedje alleen voor te verwarmen en geen kruik meer te gebruiken tijdens het slapen.

Kruiken mogen wel in combinatie met aerosleep. Kraamzorginstellingen waren hier eerder voorzichtig mee maar het water blijkt idd weg te lopen en er niet op te blijven liggen zoals bij een zeiltje.

In kinderwagenbakken mag je de kruik alleen gebruiken voor het voorverwarmen.

18. 1982

1982 Actief lid

23 feb 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds wanneer is dat dan? Onze kraamhulp deed in december nog met gekookt water hoor.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Misschien verschilt het per instantie? Ik denk bij ons al 2 jaar.
    Alleen een nadeel is dat in veel huizen het warm water niet heet genoeg is. 't Advies is om er dan een kopje gekookt water bij te doen.
    Ik weet niet of het landelijk zo is.

20. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Vorig jaar werd bij ons de kruik ook nog klaargemaakt met kokend water. Ik kreeg destijds de dop er zo moeilijk op. Zit zo in dupio, wel of geen bellywarmer:(

Deel Deze Pagina