En ze heeft ook moeite met poepen. Kinderarts adviseert 2x daags (olijf)olie te geven. Ze laat hele vieze winden (alsof ze rot is van binnen) en heeft vaak krampjes. Ze krijgt Neocate dus op de voeding kan ze volgens mij niet reageren. Ze krijgt ook 2 x daags 1.3ml ranitidine ivm verborgen reflux.
Geef je borst of flesvoeding? Bij borstvoeding kan het aan je eigen voeding liggen. Hier bij borstvoeding ook vieze scheten maar de ontlasting zelf stinkt dan weer niet.
geen idee wat dat kan zijn. maar hier gebruik in lactulose omdat hier anders niet zelfstandig gepoept word. misschien is dat een idee? hier ook altijd hele groene donkere poep/hard en enorme stank. op advies van ka begonnen met 10 ml lactulose per dag en toen werd het regelmatig en werd de ontlasting mooi geel zonder erge stank. hier ook geen krampen meer terwijl ze eerst de hele dag door krijste van de pijn.
Ze heeft vanmorgen flink gepoept donkergroen en zalverig. Had er geen moeite mee naar mijn idee. Woensdag had ze voor het laatst gepoept. Het stonk wel weer ontzettend! Lactulose vond de kinderarts nog wat heftig. Ze is wel bijna 4 maanden maar is gecorrigeerd pas bijna 7 weken.
Bij neocate is groen heel normaal hoor, en de stank helaas ook. Bij mijn dochter was dat toch zo. Misschien eens van water wisselen? En als je je echt zorgen maakt: vragen aan KA of je een staaltje mag binnenbrengen?
Oke, ja mijn oudste heeft ook altijd Neocate gehad en helemaal geen groene ontlasting...! Dan maak ik me geen zorgen meer!
Wilde ook al zeggen, volgens mij is dat vrij normaal bij Neocate die vieze kleur en geur! Dieetvoeding geeft altijd vreemde ontlasting...