Kledingadvies getuige bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Toetje77, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hallo,

Ik voel me erg onzeker. Een goede vriendin van me trouwt over 2 weken en ik ben haar getuige. Maar ik weet even niet meer wat ik aan moet. Ik heb niks dat mooi genoeg is voor zo'n gelegenheid, maar iets vinden in mijn maat vind ik ook moeilijk want ik weet niet wat me staat. Ik ben dik, heb maat 48 en daar voel ik me doodongelukkig bij, ook omdat deze vriendin, hoe lief ze verder ook is, me met opmerkingen altijd een heel minderwaardig gevoel kan bezorgen. Ik weet dat ik me met een mooie jurk niet zomaar een paar maten slanker kan toveren, maar ik wil voor zo'n gelegenheid toch netjes gekleed voor de dag komen, waarbij mijn figuur liefst niet te veel benadrukt wordt. Ik vind voor zo'n gelegenheid, zeker in de zomer, een jurk het mooiste en prettigste. Maar in tegenstelling tot veel andere dikkere vrouwen, die toch nog mooie benen hebben heb ik die niet. Mijn benen zijn in zijn geheel dik, niet alleen de bovenbenen, maar ook mijn knieën, kuiten en enkels. Daarnaast zitten mijn onderbenen vol adertjes en vlekken. Maar om nu in een lange broek te gaan vind ik ook minder, zeker als het warm is. Maar een lange broek bedekt wel mijn benen. Wat denken jullie, toch een broek? Of een jurk tot over mijn knie? Maar ik ben ook klein, dan lijk ik misschien nog dikker? En moet ik dan voor zwart gaan, of toch liever voor kleur? Ik weet het even niet meer. Hebben jullie advies voor mij? Hoe zouden jullie je getuige het liefst gekleed zien?

2. daaniejj

daaniejj Actief lid

19 feb 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Eerlijk gezegd heb ik niet echt advies buiten dat ik vind dat je aan moet doen waar jij jezelf prettig in voelt. Zo zou ik mijn getuige dus ook graag zien in mooie kleding waar ze zichzelf prettig in voelt. Het zou mij niet uitmaken of het een broek of jurk is.
    Succes met het vinden van een mooie outfit die bij jou past.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je zou een mooie linnen broek kunnen nemen met wat wijdere pijpen? Geen idee of dat je staat hoor :) Verder is een maxidress misschien een optie? Kan ook heel zomers zijn.

Ik zou in elk geval niet voor alleen zwart gaan. Zwart met een kleur kan wel feestelijk zijn vind ik.

Ok ik heb er dus ook geen verstand van :) Maar goed, misschien geeft het een idee :)

4. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Een mooie lange jurk? Deze heb je ook in plus size :)

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    of een leuke linnen broek met mooie bloes of top. een a lijn bv. dat slankt af.

of idd een mooie maxidress. pumps maken je ook slanker

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt meid! En vooral dat je vriendin je daar niet echt mee helpt..

Als eerste zou ik zeggen, als je iets aan hebt waar je je lekker in voelt, dan staat dat al 10x beter dan dat je iets aan doet wat als een verplichting voelt!

Daarnaast wat anderen al zeggen is een maxidress heel mooi. Of een zomerjurkje maar dan in het zwart bijvoorbeeld. Dit kleed mooi af en zwart is toch net altijd wat chiquer dan allerlei felle kleuren.

Maar ik vind een nette broek met een leuke top met jasje/vestje ook erg mooi staan. Op een bruiloft hoeft het echt niet altijd een jurk te zijn hoor!

Wellicht kun je voor jezelf de aandacht wat meer op je gezicht leggen als je onzeker bent over je lichaam.. Vraag wat leuk make up advies bij de beijenkorf, ici paris of douglas, misschien even lekker naar de kapper voor een nieuwe of frisse coup. Wat mooie assecoires kunnen de aandacht ook afleiding.
    Ik doe dit zelf wel eens door bijvoorbeeld een mooie bloem als broche op te doen, of een opvallende ketting.

succes meid, en nogmaals, trek iets aan waar je je lekker in voelt, dat zien mensen!!

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik dacht ook aan een wat wijdere linnen broek. Ga anders eens langs een Miss Etam of Promiss. Die hebben grotere maten, maar niet model 'tent'. Daarnaast kunnen de verkoopsters je daar goed helpen.

8. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Several Sexy Plus Size Maxi Dresses To Complete Your Summer Wardrobe -

Miss Etam maxi dress? Bestel nu bij wehkamp.nl

Hoi,

Ik vind het ook verevelend dat je je zo onzeker voelt en dat je vriendin je daar niet echt bij helpt..

Ik had eens wat rond gekeken en de eerste link is om je te laten zien hoe mooi een jurk kan staan, ook in maatje 48! Is denk ik geen hadige site om te bestellen, maar de 2e link is van de wehkamp, hij is er nog in jouw maat, misschien vind je dat iets? Kan misschien voor het officiële gedeelte een zwart jasje overheen? Of een beige? Misschien een mooie ketting erbij en je bent klaar!

Veel succes en voel je de mooie vrouw die je bent! Dan wordt je namelijk nog mooier! :)

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik zag mijn getuigen het liefst lopen in kleding waarin zij zich fijn voelen! Dan stralen ze dat uit en daar werd ik blij van..

Mijn moeder was mijn getuige en die had eerst een heel stijf pakje gekocht waar zij zich echt niet lekker in voelde.. Wij zijn later nog even te shoppen geweest en toen hebben we samen iets uitgezocht wat veel beter bij haar paste!
    Dus dat is het belangrijkste, koop iets waar je je fijn in voelt!

En ik stem voor een mooie maxi dress! Hou hem rustig in de kleuren..
    Die van Happy12 hierboven vind ik mooi..

10. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Bij zalando hebben ze overigens ook een vrij grote collectie plus size,
    bijvoorbeeld ook cocktailjurken, mocht je meer chique willen gaan..

Grote Maten Kleding Dames

11. Happy12

Happy12 Niet meer actief

edit: ships! Toen ik de link kopieerde was de jurk er nog in maat 48..
    nu alleen nog maar maat 46 en 54:(:(

Misschien nog wel in de winkel zelf?

12. misa

misa Niet meer actief

Ik vind ook dat je aan moet doen waar je je goed bij voelt. Misschien kun je naar een iets duurdere zaak gaan en je goed laten helpen met je keuze?

Ik heb vorig jaar op de bruiloft van een goede vriendin (ik was ceremoniemeester) een zwarte jumpsuit aan gehad. Ik kon geen leuk jurkje vinden en ineens liep ik tegen dit aan in een duurdere winkel. Mijn trouwende vriendin was mee en vond het ook helemaal super! Dus ondanks dat jurkjes wel konden en vaak gebruikelijk zijn tijdens bruiloften, was het toch een broek.

Een mooie pantalon of linnen broek kan echt prima hoor!!

13. misa

misa Niet meer actief

Ooh en die maxi dresses in de link op de vorige pagina... Wauw!

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @toetje wat naar dat je je zo onzeker voelt en helemaal dat je vriendin opmerkingen maakt waar t neit beter van wordt.

Wij gaan nog trouwen en dan denk ik wat zou ik willen dat mijn getuigen aanhebben en tja....iets feestelijks, zolang t maar geen spijkerbroek is.
    Zoals anderen al zeggen trek iets aan waar je je goed in voelt, dat straal je dan namelijk uit.
    Verder tja mn schoonzus heeft ook een maatje meer en het mooie vind ik dat zij echt niet alleen maar in oversized kleding met schutkleuren loopt. De linkjes die aangedragen zijn staan mooie jurken in.
    Ik bedenk me ook nog misschien kun je eens naar een winkel gaan, waar je je op je gemak voelt, en samen met de verkoopster/verkoper eens kijkt naar wat voor opties er zijn? Dan kun je eea passen en wie weet heeft hij/zij ideeën wat je zelf niet bedacht zou hebben. Neem iemand mee die je vertrouwd en wiens advies je kan waarderen.

Succes

15. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mooie maxi rok in de kleur zalm bijv. daarop een lang zomers zwart vest en top eronder in een van deze kleuren. Op het vest kan je een mooie bloem spelden in de kleur van de rok. Sjaaltje, leuk tasje. Bij elkaar hoeft het niet duur te zijn. En natuurlijk schoenen waarop jij je prettig voelt.

16. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wehkamp. miss etam promiss en m&s mode kan je leuke combinaties maken.

17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Je moet van die maxi dresses gewoon eens passen, want ook met een maatje meer kan dat prachtig zijn, maar voor sommige kan het echt niet, helaas.
    zelf vind ik een mooie linnen broek en een mooi kleurrijk shirt van een mooie stof ook gaaf, loop wat winkels in en vraag ook aan de meiden die er werken wat tips, soms komen die ook met leuke combi's. Je haar lekker laten opsteken (als het lang is) of je make-up laten doen, maakt je ook net even wat "specialer)
    En voor schoenen zijn slee hakken misschien ook fijn, maken je langer/slanker, en je hebt meer comfort dan op gewone hakjes!

18. Happy12

Happy12 Niet meer actief

19. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
  20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Deel Deze Pagina