kledingadvies: Retro hip of helemaal uit de mode?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamMo, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Gekocht voor weinig, maar wel stevig en helemaal leer.
    Ze staan best stoer onder een spijkerbroekje, maar ik twijfel toch steeds of hij er niet mee voor aap loopt!
    Jullie zijn bruut eerlijk, dus bij deze, wat vinden jullie?

2012-07-11 17.33.54.jpg

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ben hier zelf niet zo van...

Maaaarrrrrrr als ik kijk naar de leeftijd van je zoontje, kan het wel handig zijn. De dichte neuzen bedoel ik dan.

Finn had vaak kapotte teentjes, die begon met lopen net voor z'n eerste verjaardag en dat was dus flink oefenen in de zomer.

Maar lelijk vind ik ze wel! Hihi..

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vind ze leuk!!! (maar ik hoor wel vaker dat ik een rare smaak heb, dus of je er wat aan hebt....)

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik vind het niks.. ik zie op de opvang ook kindjes lopen die er niet uit zien, die vragen gewoon om straks het pispaaltje te worden terwijl de ouders er voor zorgen dat ze 'anders' uit zien.

Sorry maar ik zou dit mijn kindje nooit aantrekken.. echt suffe schoentjes. Misschien heel bot, maar je vraagt mijn mening, zielig voor je kindje. Kunnen ze nog terug ;) ?

5. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Ha ha, de meningen zijn dus verdeeld, wel handig hoor, zo snel advies van jullie!
    Ze waren niet zo duur, dus ik denk dat ik ze bewaar voor ruige buitenspeelmomenten.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik vind ze ook echt niet mooi.

Mijn dochter heeft teva sandalen ook mega lelijk maar ze lopen lekker.. Dus als ze lekker lopen, zou ik ze aandoen. Is toch belangrijk dat ze lekker zitten..

Oja dan wel blote voetjes en geen sokken dat is echt HEEL lelijk.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat vind ik nogal overdreven reaktie. Zielig vind ik kinderen waarvan de ouders geen fatsoenlijke schoenen kunnen betalen en op oude kapotte rommel lopen!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Misschien moeten de andere ouders er voor zorgen dat hun kinderen anderen gewoon accepteren ondanks dat hun kleding/schoenenkeuze niet de hunne is.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zie niet in waarom hij voor schut zou lopen hoor. Iedereen heeft een andere smaak en dat is prima toch, zou erg jammer zijn als we er allemaal hetzelfde bij lopen en kids idem dito ;)
    Zelfde geldt voor sportschoenen, Uggs, sandalen met sokken, Birckenstocks en weet ik wat niet al.. De een zweert erbij, de ander verafschuwt ze. Enige wat ik belangrijk vindt is dat het op die leeftijd goed loopt..

Om te zeggen dat kindjes er op die leeftijd (misschien iets ouder) al om vragen om gepest te worden vind ik echt overdreven. Zo vinden de meisjes bij mijn dochter in de klas alleen maar roze, paars en glitters en jurken mooi. Tja, jammer hoor.. Soms gewoon lekker een spijkerbroek aan met een stoer shirt. Dan roepen ze maar dat het niet mooi is.. Dochter heeft gelukkig veel van papa en mama en die trekken zich nooit iets anders aan van wat een ander vindt en zeggen dat ook gewoon. Dus dochter zegt ook gewoon:'Nou en, ik vind het wel mooi'. Klaar! Zou het verschrikkelijk vinden als ze zich door alle grillen van anderen laat beïnvloeden haha.

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, waarschijnlijk ben ik de enige maar ik vind ze wel heel erg leuk.

Daarnaast zou ik ze gewoon aan doen als jij ze leuk vindt en ze lekker lopen. En wat anderen ervan zeggen zou ik me niet heel veel van aantrekken, en al helemaal neit op deze leeftijd. Die kindjes worden nu echt nog niet gepest om wat ze aan hebben hoor.

Ook vind ik dat men elkaar moet respecteren ook al is de kledingkeuze niet hun smaak. Zo lang ze er verzorgd en schoon bijlopen is er niks mis mee denk ik dan. Ik trek me ook weinig aan van de laatste mode (lees niks) en doe mijn dochter ook aan wat ik leuk vind.

11. Onje

Onje Niet meer actief

Zielig???? Nou ja zeg!??!
    Hoop dat je niet zo reageert als je eigen kindje de leeftijd heeft om dit soort dingen te begrijpen, want dat zou pas zielig zijn!

Ik vind ze leuk!!
    Mijn zoontje is " model" en heeft vd week een shoot gehad voor een heeeeuuuul duur merk! (ik mag het merk niet noemen maar een shirtje loopt tegen de 60 a 70 euro ;) ) En ik kan je vertellen dat hij zulke schoenen heeft aangehad, met een hele leuke outfit
    ! Ik vond ze geweldig! Mocht ze helaas niet mee! Jammer!!!

Maar buiten dat als jij ze leuk vind dan moet je ze lekker aantrekken hoor!

12. Jansje85

Jansje85 Lid

25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Ik vind ze eerlijk waar schattig! Ik zie het helemaal voor me met stoer spijkerbroekje en shirt, kan prima! Met de juiste outfit kan je van de meeste schoenen wel wat maken.

13. Jansje85

Jansje85 Lid

25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!

14. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Natuurlijk is het de taak van de ouders om te zorgen dat ze anderen respecteren.. als alle ouders ze dat nou eens ook daadwerkelijk mee zouden geven zou de wereld er een stuk mooier uitzien.

Helaas hebben we niet alles in de hand, en ik ben van mening dat dat wat ik wel in de hand heb dan ook moet/wil beinvloeden.

Daarom gaf ik aan dat je kindje zo wel 'anders' is, zonder daar een waardeoordeel aan mee te geven. Helaas zien kleine kindjes 'anders' altijd als minder.. vandaar dat ik er voor kies om mijn kindje dan maar te kleden zoals de meute, dit om pesterijen te voorkomen.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind ze prima voor een dreumes!

Tsja, lelijk of niet, mijn dochter krijgt gewoon sokken aan in haar ballerina's; ze heeft 1 keer 10 minuten met blote voeten in haar schoenen gelopen waarna ze zulke blaren had dat ze de volgende dagen haar schoenen niet meer aan wilde. Dus dat HEEL lelijk heb ik weinig boodschap aan eerlijk gezegd.

16. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hey lady's! Nou, het roept wel wat op!

Toen ik ze kocht vond ik ze mooi, toen ik ze in huis had ging ik twijfelen of ik ze echt wel mooi vond, met name de dikke witte zool staat mij een beetje tegen.

Ikzelf heb niets met mode, draag nu bijvoorbeeld ook geen strakke fel gekleurde broeken omdat iedereen daarmee loopt.
    Ik heb wel wat met (in mijn ogen) mooie kleding.

Ik merk dat als je zelfvertrouwen hebt en lekker in je vel zit de mensen je wel accepteren zoals je bent.
    Ik ben dan ook niet bang dat mijn zoontje gepest zou worden alleen omdat hij wat duffe schoenen aan heeft.

Wie weet is hij dan wel de trentsetter en loopt volgend jaar iedereen op dit soort stappers. Zo te zien in Onjes reactie wel.

Maar vind mama ze mooi, daar is mama nog niet helemaal uit, het zijn in ieder geval fijne speel schoenen.

17. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Maar wij ouders hof e toch niet te kiezen tussen lelijk maar comfi of prachtig maar niet comfi, er is zoveel te koop wat wel leuk is en praktisch..

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Het lijkt mij dat kinderen van 2/3 jaar niet echt letten op kleding van een ander kindje, ja of er hello kitty of cars op staat misschien.

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo denk ik er ook over ;)

enne die zool wordt vanzelf zwart :D

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter heeft nog nooit een opmerking gemaakt over de kleding van een ander kind (ja positief alleen). Ik ga mijn kind echt niet als de meute kleden, ik leer haar voor zichzelf op te komen hoe ze ook is.. en tot nu toe kan ze dat heel goed.

Ontopic: ik vind het hele schattige schoentjes!

Deel Deze Pagina