ervaringen Minizone Drager

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happy27, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    heeft iemand ervaringen met de Minizone Drager
    ik ga hem niet veel gebruiken dus vond deze prijsklasse prima, maar is het wel een goede stevige?
    Hij is compact en dat vind ik fijn maar wil wel weten of de kleine er stevig in zit.
    ik kan hem ook maar op 1 site vinden ofzo...dus is niet heel bekend volgens mij vandaar mijn vraag.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hem even moeten googlen, Minizone Drager Blauw gestreept  - Zusano online fashion shop maar ik kan hem je nu al direct afraden! Dit is geen goede drager. Je kindje zit helemaal niet goed gesteund en voor jou draag je puur op je schouders en bovenrug dus veel te zwaar.

Voorwaarden voor een goede drager zijn:
    - Je kindje zit van knie tot knie gesteund, hangt niet in zn kruis zoals bij de welbekende baby bjorn/chicco en deze drager.
    - De rug van je kindje is volledig gesteund door zacht materiaal waardoor de natuurlijke bolling gehandhaafd word. Het materiaal moet dus stevig maar niet hard zijn. Dit materiaal is gewoon flubber.
    - De drager moet bij jonge kindjes tot in 't nekje komen ivm hoofd ondersteuning.
    - De drager moet op de een of andere manier aan te passen zijn aan je kindje. Dit ziet eruit als een zak waar je je kindje in hangt
    - Goed ergonomisch dragen doe je door het gewicht te verdelen over je heupen - daar kan je het meeste op dragen zonder last te hebben - je rug en je schouders. Deze hangt alleen aan je schouders.
    - En een goede ergonomische drager is nooit met het gezichtje van je af!

Goedkoop is zelden een goede koop bij dragers. Goed materiaal, een goed ontwerp, en goede arbeidsvoorwaarden kosten nou eenmaal geld. Maar een goede drager behoud wel zn waarde. Een ergo babycarrier, manduca, beco, boba, bondolino, mei tai etc zijn allemaal een stukje prijziger maar 2ehands altijd nog goed door te verkopen.

Nog even; een baby bjorn, chicco, kipling of welke drager je kindje dan ook in hangt als in een parachute, is GEEN goede ergonomische drager.

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Kijk even op de site hier, er zijn veel topics over ergonomische dragers, zelfs die 24 euro is verspild geld, op marktplaats vind je vast goedkoop een ergonomische drager. Dan zijn je 50 euro of wat dan ook in elk geval goed besteed voor je kindje, ook al gebruik je hem niet zo vaak.
    Sluit me voor de rest bij Suusjeuh aan.
    Ik heb een marsupi, valt aan te raden en qua prijs zeker te doen!

Mijn haren gaan overeind staan als ik iemand met een babybjorn oid zie lopen!
    Succes!

xxx

4. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
    Een mei tai is dus wel een goede, die had ik ook bekeken.
    Ga dan toch maar even daarvoor kijken

5. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Heb er dus helemaal geen ervaring mee, altijd gewoon kinderwagen. Maar soms lekker mee rond kijken lijkt me wel leuk voor de kleine

6. Vic

Vic Lid

17 jul 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een BabyBjörn-fan. Wat een onzin dat dat geen ergonomische drager is. Je moet gewoon de juiste keuze maken! Er is een Miracle (voor pasgeborene tot 12 kilo) en een Comfort Carrier (tot 2 jaar) en die hebben beiden een heupgordel die het dragen heel comfortabel maakt. Mijn 14 maanden oude dochter Luna draag ik nog steeds en ik heb nooit rug-of schouderklachten.

Zij voelt zich trouwens erg comfortabel in de BabyBjörn. Ik heb het ook meteen even de kinderarts gevraagd en die vertelde dat een spreidzit enkel voor kinderen MET heupdysplasie nodig is. Een gezond kind moet armen en benen vrij kunnen bewegen. Elke mama maakt natuurlijk haar keuze, maar er wordt echt wel veel onzin geschreven. Vraag je kinderarts als je twijfelt...

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Iemand? ;)

8. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Wat comfort betreft lijkt een spreidzit mij toch echt een stuk fijner dan met je hele gewicht aan je kruis te bungelen.

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat boven mij gepost is en, het ergonomische gaat over je kind he. Dat is de bb verre van. Misschien niet alleen naar die arts luisteren, maar je ook inlezen?

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

:d:d:d

11. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    :( er wordt inderdaad veel onzin geschreven en er zijn helaas veel kinderartsen die geen verstand hebben van dragen.
    Lees je alsjeblieft in, voordat je met deze onzin aan komt.

Ik word altijd een beetje treurig als ik die kinderen op hun kruis in zo;n baby bjorn zie bungelen. Maar ok. daar ging dit topic niet over.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als ik ergens opzit vind ik het ook prettig als mijn hele derrière word ondersteund, en niet alleen mijn kruis met een stang;)

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Had je nog popcorn?

14. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Anyway: investeer in een goede drager, een kinderwagen kies je ook uit op het rij- en zit- of ligcomfort voor zowel ouder als kind. Doe dat ook bij je drager, hoe fijner voor jou en je kind hoe meer je hem zult gebruiken.

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zat! Pak er ook een tuinstoel bij! :D

Deel Deze Pagina