Bloed/plasma doneren: wie nog meer?

Discussion in 'De lounge' started by Narcisje, May 23, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,826
    8,482
    113
    Female
    Ik kom net thuis van mn negende keer doneren en ik ben ineens benieuwd wie er nog meer bloed of plasma doneren!

Ik heb zelf 2x bloed gedoneerd en ben daarna overgestapt op plasma omdat dit beter is voor mijn toch wel fragiele lijf ;)

Katja77 likes this.
  2. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik stond een paar jaar geleden ingeschreven en vlak voordat ik op mocht bleek ik zwanger te zijn van de jongste. Ik had gehoopt na mijn zwangerschap te kunnen doneren maar na mijn bevalling verloor ik 3.5 liter bloed en heb ik zelf meerdere transfusies moeten krijgen. Nu mag ik dus helaas niet meer doneren.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik ben door zwangerschappen en ziekte/herstel lang niet geweest, maar wil heel graag weer gaan! Van bloed doneren werd ik altijd wel heel slap, dus plasma is misschien een betere optie.

Katja77 likes this.
  4. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Ik ben een jaar of 5 bloed/ plasma donor geweest, maar net als hier boven: na bevalling zelf een bloedtransfusie gehad, dus ik mag niet meer. Erg jammer, want ik heb echt supermakkelijke aders om te prikken en was altijd heel snel klaar.

5. itsourlove

itsourlove Fanatiek lid

Aug 2, 2014
    2,617
    2,315
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik mag niet ivm astma. Helaas

6. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier ook al 14 jaar volbloed donor met O-neg, dus dat willen ze graag. Helaas wel lastig te prikken en vorige keer voor het eerst niet het zakje vol gekregen. Waarschijnlijk zat hij in een te dun vat.

Maar ik vind het een kleine moeite voor een groot gebaar.

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Ik sta zo'n 8 jaar ingeschreven als bloeddonor, maar door reizen en zwangerschappen slechts 6 keer gegeven.
    Voor mij idd een kleine moeite en het kan een ander enorm helpen :thumup:

8. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Dit heeft een jaar geleden mijn leven gered. Ik had een inwendige bloeding ... heel veel bloed verloren. Dusss ik wil alleen maar even dankjewel zeggen :thumup:.

puzzelstukje, Evi88, Lilium and 3 others like this.
  9. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik doneer bloed maar word niet vaak opgeroepen.
    Heb AB+ en dat hebben ze niet zoveel nodig, twijfel nog om dan misschien maar plasma te gaan doneren.
    Van de week ook nog stamceldonor geworden :)

Athina likes this.
  10. fafa

fafa Niet meer actief

Tot mn tweede zwangerschap (met pauze voor de eerste uiteraard) plasma gedoneerd. Omdat ik zo'n lekker dik, hoogliggend bloedvat heb. En plasmanaalden zijn wat dikker, dus dan hebben ze graag mensen die ze wat makkelijk kunnen prikken.

Eigenlijk zou ik wel weer kunnen beginnen...

11. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik mag helaas niet ivm een bloedziekte

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    Ik was bloeddonor, maar moest stoppen vanwege mijn Mola. Daarna ivf traject ingegaan en nu even geen behoefte aan nog meer naalden in mijn lijf dan noodzakelijk. Als mijn leven weer in een rustiger vaarwater zit dan wil ik het wel weer opnieuw oppakken.

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,063
    2,202
    113
    Brabant
    Na mijn derde bevalling was ik dood geweest zonder jullie donaties!
    Ontzettend bedankt!!!

Evi88 and Lilium like this.
  14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik ben ook donor, voor volbloed (plasma duurt te lang met afnemen haha, hier is de afnamelocatie nogal beperkt open, dus even snel in de avond lukt nog net). Ik heb volgens mij nu ong. 15 keer gegeven, ben al heel wat jaar donor, maar aantal keer pauze moeten nemen, 2 zwangerschappen, ICSI-traject en vakanties naar het verre buitenland :)

Ik zeg altijd ik geef niet aan goede doelen, maar draag op deze manier wat bij aan de maatschappij :)

15. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik heb een serieuze naaldenfobie gehad. Die inmiddels genoeg overwonnen om met frisse tegenzin bloed te doneren, maar ik ga geen minuut langer eraan zitten dus plasma zie ik echt niet zitten :oops:

Kanarie likes this.
  16. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Ik wil mezelf opgeven als plasmadonor vanwege irregulaire antistoffen. Het komt er alleen steeds niet van. Ik ben ontzettend vaak ziek sinds de geboorte van onze jongsten. Waar ik vroeger echt jarenlang de dokter niet zag zit ik er nu meerdere keren per maand voor de meest gekke dingen.

17. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Daar deed ik het ook (mede) voor, ook plasma omdat ik bang ben voor naalden. Ik durf zelfs te kijken als de naald er in zit maar aanprikken nog niet....:)

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik ben vreselijk lastig te prikken en heb telkens weer wat leedvermaak als iemand vol goede moed zegt;’Oooh maar ik prik al jaaaaren! Nooit mis!’ en dan vervolgens toch mis prikken :D

19. Lilium

Lilium Niet meer actief

Ik mag het helaas niet, heb ik samen met een arts uitgezocht. Maar alle hulde voor mensen wel doneren! <3

20. abdomen

abdomen Niet meer actief

ik mag niet, ik heb AB positief en dat wordt niet veel gevraagd, maar de reden waarom ik niet mag, is omdat ik een antistof extra heb. ik heb dan ook een transfusiekaart altijd bij me.

Share This Page