Ik wil graag mijn Frans bijspijkeren. Op school heb ik zo´n 5 jaar Frans gehad. Het spreken gaat me beroerd af, ik herinner me niks meer, maar ik begrijp heel veel als ik het hoor. Ik heb wel een talenknobbel, en spreek meerdere talen (waaronder romaanse) vloeiend. Daarom durf ik het wel aan om vanuit huis te studeren. Lessen volgen op bijv. de volksuniversiteit is niet mogelijk, omdat ik ´s avonds niet weg kan. Wie weet er een goede methode? Mag een boek zijn, of iets op de computer. Merci .
ik lees mee, ik kom maar niet aan een baan in BE omdat ik de Franse taal niet (meer) beheers terwijl ik dit beter sprak dan Nederlands.
Ik heb een poging gedaan thuis Frans te leren via LOI, maar dat was vrij pittig. (en ben ook heel snel weer gestopt ) Dus nee, ik kan je helaas nie helpen.. wel knap dat je het weer gaat oppakken! Vind het een erg mooie taal, maar niet voor mij weggelegd haha.
Materiaal was in principe goed, boeken waarin alles heel duidelijk uitgelegd stond, ook met NL vertaling, cd's er bij die ingesproken waren door een echte Franse, dus je kon et eigenlijk nie verkeerd aanleren, maar ik vond het pittig doordat je het 'alleen' moest doen. Je kan niet zomaar even aan je begeleider vragen hoe of wat as je iets nie snap. Dat ging echt per mail toen die tijd, en dat vond ik lastig. Maar goed, moet wel zeggen dat ik totaal geen Frans kon, dus misschien zal het bij jou anders zijn aangezien je het eerder gehad heb.
Het is behoorlijk pittig als je het alleen vanuit thuis doet. Maar zoals je aangeeft heb je er aanleg voor. Dus zou het zeker proberen. IK woon in Frankrijk en ik vind het soms nog steeds lastig om iets te kunnen volgen. Misschien dat ik in de nabije toekomst ook nog eens een cursus ga volgen. Het kan nooit kwaad heb ik het idee! Succes in ieder geval!