Hier geen budget. Ligt meestal een beetje aan moet ik shoppen,heb ik zin in shoppen en hoeveel geld heb ik over Het enige wat ik duur/merk koop zijn mijn spijkerbroeken (g-star) Heb heel veel verschillende goedkopere broeken gekocht maar zaten bij mij nooit lekker (ben klein en heb veel buik haha) Maar shirtjes,jasjes noem maar op probeer ik wel altijd zo goedkoop mogelijk te kopen. Op de een of andere manier gaan shirts snel bij mij kapot (duur en goedkoop) En ben ook snel uitgekeken.
Hoe verklaar je dan dat ik hier een broek heb van de H&M wat al een jaar mee gaat en een bijvoorbeeld de merk broek binnen 3 maanden kapot ging ?? Goedkope kleding is geen troep, je bent gewoon een verwend .... Iemand... Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Iemand die alleen maar in merkkleding (en liefst ook nog maar 1 of 2 merken) loopt, vind ik over het algemeen niet de meest spannende personen. Het gaat mijns inziens juist om het combineren van de juiste stukken. Niet dat ik nou zo fashion-geil ben (verre van dat eigenlijk, lol) maar ik vind het zelf erg leuk om bijv. een merk jeans te combineren met een shirtje van H&M, New Yorker of zelfs Hema en een jasje van C&A of de markt voor mijn part. Of een leuk jurkje van Didi met een goedkoper vestje of bolero en evt. een legging eronder. Ik ga ook veel naar kleine boetiekjes met wat apartere dingen (en die zijn heus niet altijd duur, je moet ze weten te vinden), waar je dan een paar dingen vindt die niet iedereen in de kast heeft hangen. Ik vind winkelen leuk, maar niet te vaak. Liefst tijdens de uitverkoop (om dan zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk te scoren) of op een rustige maandagmiddag zodat ik overal eens goed kan kijken. Ook shop ik nog wel eens op Internet, het ene hier, het andere daar. Zo doen we het eigenlijk voor ons allemaal, ook voor mijn man en zoontje ben ik een 'kei' geworden in combineren. (Zegt ze zelf ) Overigens.... hoe lang kleding mooi blijft hangt vooral ook af van hoe je ermee omgaat en heeft echt niet altijd te maken met hoe duur/goedkoop het was. Ik ben altijd zuinig op mijn kleding met wassen, drogen en strijken. Ik heb dan ook nog genoeg goedkope dingen liggen die al jaren oud zijn en er nog steeds goed uitzien, net als de wat duurdere dingen.
Wij gaan vaak naar Duitsland als we gaan shoppen. Vele malen goedkoper dan hier in Nederland. En dat is dan zo'n 2x per jaar, 1x voor zomerkleding en 1x voor winterkleding. Kleding voor mezelf koop ik eigenlijk alleen maar in de uitverkoop, anders is het gewoon te duur vind ik.
Ik heb wel altijd een paar goede spijkerbroeken in de kast. Meestal is die rond de 120 euro. En heb altijd een paar goede laarzen in de kast met hak. Ook rond die prijs. En voor de rest koop ik eigenlijk vooral uitverkoop, h&m en zara, dan heb je toch hele leuke kleding voor weinig geld. Die broeken en laarzen doe je wel meer dan een jaar mee. Door het jaar heen koop ik dan nog een paar mooie tops. Maar meestal in de uitverkoop.
Ik heb vorig jaar inclusief schoenen voor mezelf nog geen 100 euro aan kleding uitgegeven. (was het eerste jaar dat ik niet meer werkte, en ik was ook nog eens een half jaar zwanger...) gisteren heb ik mijn kast ontzettend opgeruimd (lees: 2 volle vuilniszakken), en aankomend weekend ga ik eens voor mezelf naar de stad. Ik ben alleen bang dat ik weer met lege handen terugkom. Ik kan het gewoon niet: geld aan mezelf uitgeven! Ik ben nu op internet al een beetje aan het kijken wat ik wil hebben, en op wat voor prijzen ik voorbereid moet zijn. Ik ga proberen een leuke basisgarderobe te kopen, waarin dingen onderling goed te combineren zijn. Wish me luck, haha!
Ik doe trouwens gemiddeld 2 à 3 jaar met een kledingstuk, en ik heb deze winter op schoenen gelopen die ik al 6 en 3 jaar heb...
Ik doe gewoon heel lang met kleding (sinds ik van zuinig zijn een sport heb gemaakt). Ik had ook heel veel. Broeken in allerlei maten (en duur, allemaal merk want ben nogal veel eisend qua stofjes en model - G-star, Gsus, Kuyichi). Ik haat schoenen kopen. Heb een paar nette, een paar laarzen, een paar sneakers, een paar sandaaltjes en een paar winterweerbestendige gedrochten. Allemaal zijn ze >3 jaar oud, nu moet ik wel zeggen dat ik echt doorloop tot de gaten er in zitten. Niet om budget redenen. Maar puur omdat ik nu net een halve maat tot maat groter heb dan de grootste standaard maat (41,5-42 dus), en ik voor leuke sneakertjes en veel andere schoenen eeuwen op zoek ben. Jassen en truien vind ik net zo'n crime wegens raar postuur met veel te lange armen Dus het meest problematische seizoen om me in te houden is de zomer, dan zit ik niet met die mouwen voor bovenkleding. Ik shop dan meestal op het eind, lekker in de uitverkoop. Voor mijn dochter veel tweedehands (kringloop, MP). Ik heb per maand voor ons hele gezin 100 euro voor kleding staan, dat gaat lang niet op. Per jaar zijn we misschien ongeveer de helft daarvan kwijt. Het helpt dat we compleet amodieus zijn - mode volgen is duur want al die hippe dingetjes zijn tijdelijk. Een goede jeans kan jaren mee, net als basic leuke truitjes. Leggings, treggings ?) en bepaalde modellen van shirtjes en schoenen zijn een stuk vergankelijker.
Weet niet of het nou aan bepaalde merken ligt, vind ik vooral aan de pasvorm, of juist het ontbreken er aan, liggen. Bijvoorbeeld de spijkerbroeken, dat is zo verschillend per merk! En wibra kleding, vind het soms wel leuk voor de jongste, maar als je de stofkwaliteit vergelijkt met bv zara of mexx H&M kleding van de kinderen bewaar ik niet, daarom loopt de jongste in veel merkkleding rond van de oudste. Dat blijft gewoon mooier. Ik haal dat altijd bij kleertjes.com Voor mezelf...tja ik heb redelijk veel, zodat ik veel kan afwisselen, niet alles meteen de was in hoeft en het zo langer mooi blijft. Ook met schoenen, soms heb ik dure en soms niet. Door het veel af te wisselen blijft het ook mooi. Heb deze herfst mijn laarzen weg gedaan, hebben we 150 euro gekost. maar er 3 winters mee gedaan. Toen nieuwe laarzen gehaald bij scapina voor 30 euro....na 4 weken, hak los. Dan is het me het geld niet waard om er nieuwe onder te zetten, wel bij die van 150 euro. Heb muiltjes, knal roze, 95 euro, heb ik nu 3 jaar, mankeert niks aan! Maar die draag ik niet vaak. Koop er elke lente en zomer wel wat goedkopere bij, zodat ik kan afwisselen. Tja, ik inversteer liever wat in goede kwaliteit (staat los van 1 bepaald merk). Bij mij komt het meestel op: goedkoop = duur koop.
ik merk hier ook dat merkkleding echt mooier blijven, ik koop mooie basic shirts en broeken merk en leuke modedingen leuk voor 1 zomer bv goedkopere merken winkels. maar ik heb shirts van merk echt jarennnnnnnn dus dat geld haal ik er wel uit, want koop in de uitverkoop!
Ik geef denk ik zo'n 200 euro per maand uit aan kleding, de ene keer meer en de andere keer minder. Vandaag weer een super leuk roze tuniekje bij de hema voor 3 euro En een 2x push up bh bij de hema, 20 euro, 4 basis t-shirtjes voor onder jasjes voor op mn werk, 4 x 4 euro, een shirt voor mn oudste dochter voor 3 euro en dat was het wel. Over 2 weken ga ik heerlijk shoppen in Gent met mn moeder, dan zal ik wel weer belachelijk veel uitgeven. Maar daar zet ik ook echt geld voor opzij. Mijn man zeurt niet, we sparen nu weer rond de 900 euro per maand dus wat ik met 'mijn' inkomen doe moet ik zelf weten, zolang ik maar niet bij hem kom zeuren dat ik mn rekeningen niet kan betalen.
Haha mn banner is sterk verouderd maar toch thanks ! Het slapen gaat TOP in vergelijking met toen... Nog af en toe wakker maar als dat alles is? Haha! En daar?
Even checken hoor, ik heb dus deze blouse met glitterletters achterop, en deze winterjas met grote bontkraag (even uit een foto geknipt, heeft voorop dubbele knoop). Vinden jullie die echt unisex, wannabe sporty en ouderwets? Ik draag de blouse met een skinny jeans en laarzen of een kort jeansrokje en laarzen. Smaken verschillen natuurlijk maar los daarvan? http://content1.debijenkorf.nl/design/product_images/12_0921602003186002_pro_tor_bck_01_1108_1528_122356.jpg
Owwww hahahahah Hoe oud is hij nu dan? Hier gaat het ook echt top.. Ow als ik nog aan die nachten terugdenkt!!! Meestal wel elke nacht eruit even troosten en dan gaat hij weer verder. Maar goed.... even on topic. Ik kan dan wel een verwend iemand zijn zoals gezegd zijn... Wat maak het uit?? Heerlijk lekker shoppen... En iemand anders zei: 2 merken dan ben je saai?? Nou hier geen 2 merken hoor.. en de merken die ik draagt heeft elk jaar weer een andere collectie..
uhhh niet echt mijn smaak en dat zeg ik niet vaak tegen jou weet niet wat ik er van vinden moet maar saai is t voor mij wel
Niet mijn smaak...ik hou persoonlijk niet van letters op mijn kleren Ik zou het persoonlijk zien als iemand die van mijn leeftijd is zoiets draagt (ik ben bijna 30) denken dat iemand jong wil blijven, maar op deze manier de plank een beetje mis slaat **sorry** Komt denk ik ook een beetje door de kleuren. Effen vind ik mooier.
Ik koop/kocht altijd super veel!!! Dus mijn kast puilt enorm uit...OEPS! Nu shop ik nog steeds wel maar nu vooral ook voor mijn zoontje maar ook voor mijn vriend. Ik koop voor mezelf bij winkels zoals Vero moda,The sting,Pool & Bear,Berschka ect. ect. daar hebben ze genoeg leuks voor niet veel geld dus kan ik extra vaak wat kopen hihi...
Ik geef gerust 200 euro per maand aan kleding uit voor mezelf.. als het niet meer is. Voor mijn zoon een stuk minder maar kan voor hem moeilijk wat leuks vinden (meestal zara en h&m, af en toe imps&elfs). Maar voor mij is het belangrijk, ik doe het graag, maakt me blij. Ik lees zo nu en dan berichten over H&M-troep of dat dure merken juist snel stuk gaan/vaal worden. Ik denk dat het toch heel erg wisselt welk merk je hebt en welk kledingstuk. De basics van H&M gaan hier al zo lang mee, onverwoestbaar lijkt wel. Spijkerbroeken van H&M daarentegen zitten voor geen meter, de pasvorm zit gelijk anders na het wassen. Spijkerbroeken van Mango zitten wel weer goed en blijven ook goed, terwijl de bovenkleding snel uit vorm is of stuk gaat. Het is gewoon niet zo makkelijk te peilen! Maar zelf investeer ik wel in mijn spijkerbroeken, ik koop die van 7 for all mankind en de kwaliteit vind ik fantastisch.. heb er tenminste een kont in, dat kan ik bij die goedkope broeken niet zeggen. Behalve dan van de positiebroeken van H&M, die zijn ook onverwoestbaar En heb 1 paar schoenen van H&M die zitten heel lekker en zien er nog mooi uit. Ik koop zelf veel bij Superstar en via Zalando zie ik ook veel leuks.. kom daar telkens nieuwe merken tegen. Ik geef dan niet weinig uit aan kleding maar heb ook zelden miskopen. Afgelopen jaar niet één miskoop gedaan, alles is gedragen.