kledingbudget-het is zo duur:-(

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi goedkoop is niet altijd duurkoop hoor! ;) Als ik bijv. kijk naar de kleding in het 1e jaar: ze groeien er zo uit en hebben soms dingen maar een enkele keer aan. Hier zijn kleertjes van bijv. Hans Textiel, Wibra en Zeeman gewoon een 2e ronde meegegaan en ook nu zien ze er nog perfect uit. Gaan dus ook gewoon in een bewaardoos. En als ik bijv. een paar van 'onze' broeken neem die voor € 9,- gekocht werden bij de C&A dan zijn die na 3 jaar ook nog eigenlijk als nieuw.
    Natuurlijk zit er overal weleens iets van mindere kwaliteit tussen; zowel bij duurdere als goedkopere kleding dus kan je het eens niet treffen.

Niets ten nadele van jouw waarschijnlijk iets duurdere kledingkeuze hoor! Maar wilde even reageren op bovenstaande quote.

2. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    denk dat ik maar eens naar de h&m ga al zal ik niet meer mogen na mijn aankopen van vandaag vrees ik...
    de shirts die ik vandaag gekocht heb zijn basic , maar kostten toch 19 / stuk hoor... maar ze vallen wel mooi.
    ja mijn man kan ongelofelijk zeuren over kleding , zowel voor mezelf als voor de kinderen, hij geeft er zelf geen bal om , waarschijnlijk daarom. Hij zou er in mijn ogen ook wel wat netter uit mogen zien..
    ik mag me waarschijnlijk gelukkig prijzen maar hij zou me nog mooi vinden in een vuilzak ;)(bij wijze van spreken dan hé)

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nou ik heb laatst 2 hemdjes gekocht van 'l dolce en zijn Nou al pluizig en uit vorm. Heb van h&m al paar jaar dingen die Mooi zijn. Ook met kleding van Esmée. Een set van feetje van 70! Euro. Na 2 x wassen en niet in de droger, pluizig en echt lelijk. Jurk van bakkaboe al 10x gewassen en nog perfect. Denk dat je daarmee geluk moet hebben.

4. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Vandaag ook bij het prijzencircus van V&D geweest!
    En dit keer alleen voor mezelf gewinkeld!
    Meestal kijk ik voor mijn zoontje en dat lukt altijd wel.
    Voor mezelf vind ik zó lastig. Ben nl. niet zo blij met m'n figuur.
    Ik ga dan ook niet zo vaak voor mezelf.
    Vanmiddag had ik 2 bloesjes en 3 truitjes.
    En nog 2 hemdjes; 2 voor €15,00.
    In totaal toch weer zo'n 130 euro kwijt...

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik koop naar mijn inziens iets te vaak kleding. Ik heb al zoveel, heb al die nieuwe aankopen helemaal niet nodig, want de kleding die ik al heb is van prima kwaliteit.
    Ik ga het voorlopig doen met de spullen die ik heb! Want ik zie wel in dat iedere keer opnieuw iets 'leuks' kopen belachelijk is...

Het kost inderdaad klauwen vol met geld! En er zijn veel betere bestemmingen voor dat geld :).

6. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik koop ook vaak dingen in de sale... Je hebt 2 keer per jaar zo'n 70% sale... Ik koop dan ook vaak dingetjes die ik anders niet koop omdat ik ze te duur vind...

Maar dan nog... Als je meerdere dingen in de sale koopt... Bij elkaar opgeteld is het alsnog vaak een goeie duit.

Ik vind het oprecht knap dat er dames zijn die hun hand wat beter op de knip kunnen houden dan ik... Ik wil dat ook weer! Gewoon het hoognodige kopen en goede kleren die ik al heb waarderen.

Way to go dames!:cool:

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja in het eerste half jaar heb ik ook voor me dochter bij zeeman, wibra en H&m gewinkeld hoor ze groeien dan inderdaad zo snel!!

En ja je moet inderdaad ook geluk hebben met kleding...

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja de basics van h&m zijn inderdaad goed die haal ik daar ook vandaan!

En wat vervelend dat je andere kleren zo snel lelijk zijn geworden dan. Het is inderdaad ook wel zo dat je er geluk mee moet hebben..

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zoals ik in me vorige berichtje ook al zei, de basics van de h&m zijn ook heel goed! Een topje zonder mouwen voor 5 euro en een shirt met mouwen voor 13:)

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Bij ons in de buurt is laatst een primark geopend. Het is een afschuwelijke winkel, maar wel spot- en spotgoedkoop. Zo heb ik een tijdje terug een schitterende winterjas daar gescoord voor 15 euro (zo'n a-lijn model). Ik ben heel goed in koopjes scoren, en zou bijvoorbeeld nooit 39 euro voor een vestje uitgeven. Alleen voor mijn zoon koop ik wel vaak merkkleding.

Ik vind kleding ook schandalig duur inderdaad. Je moet tegenwoordig echt kritisch shoppen, en zeker weten dat je het vaak gaat dragen. De tijd van shop maar raak is voor mij in ieder geval wel voorbij.

11. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vind het overigens wel verrassend dat dure kleding vaker kwalitatief slecht is dan kleding die amper wat kost!

Ik koop vaak spijkerbroeken bij H&M of Primark. Kost geen drol ( tussen de 10 en 20 euro ) en ik doe er jaren mee! Mijn vriend daarentegen is al drie keer uit een G-star of Hugo Boss broek gescheurd!

Maar ook als ik een keer besluit een wat duurder kledingstuk te kopen, valt het me op dat die zo voorzichtig gedragen of behandeld moeten worden dat je er bijna geen plezier aan beleeft. En dan vaak alsnog krimpen, pluizen, verkleuren etc.

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben een koopjeskoper, vooral H&M en ook nog veel in de sale, zo heb ik voor hubs in December een korte broek gekocht voor 5 euro :) gewoon een bruine, mooi model, zat perfect, kan hij straks mooi aan!! :) voor zoonlief 3 t-shirts met prints voor 3 euro per stuk, ook vorig jaar november al gekocht! zijn zomerjas +2 polo's van Z8 ook vorig jaar gekocht... enne... zijn winterjas voor dit jaar oktober hangt ook al in de kast :D wederom z8 met 50% korting!

Toevallig vanavond ook wezen shoppen, bij de Takko, weet niet of jullie dat kennen? ook spotgoedkoop, de kwaliteit is er qua shirtjes niet super, maar goed, wij dames willen toch het liefst per seizoen wat nieuws?! :D en 2 driekwartbroeken gekocht voor de zomer, mooi spul!

Voor basics ook H&M en de We, is net iets duurder, maar ook nog betaalbaar en mooi!

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zelfde probleem hier.... Ik baal er echt van, maar ik ben echt slecht in shoppen voor mezelf. Als ik voor mezelf ga shoppen kom ik OF met niets thuis OF met tassen vol voor de kids.... . Ik vind veel dingen te duur of ik heb al zoiets, of ..... Ik ben gewoon een moeilijk geval met shoppen voor mezelf :)

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    was trouwens 31.45 kwijt voor 2 driekwartbroeken, 1 t-shirt en 2 singlets
    (totaalbedrag was 41 euro, had 25% kortingssticker :D)

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hihihi ik ga ook vaak naar de Takko, en als je je gegevens daar doorgeeft krijg je om de zoveel tijd een leuke kaart met een actie erop (soms kortings stickers en afgelopen week 25% korting op de gehele collectie.)

Heb dus een zomerjasje voor mijn dochter en 3 blousen voor mij voor 23 euro geshopt.

Ook bij de bonprix shop ik vaak voor mezelf, spijkerbroeken (laatst waren ze 19 euro per stuk en ze waren ook nog eens figuur corrigerend :cool:)

Ik weet niet hoe de andere dames het doen hoor maar ik krijg vaak vlekken in mijn kleding, van het koken en eten (ben nogal een kluns) of van het spelen met de kinderen. Nu heb ik er geen buikpijn van als het er een keertje niet uit wil.

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja koop best vaak kleding voor mezelf
    en veel voor mijn dochter ben gek van merkkleertjes
    mijn man gaat 2 keer per jaar echt shoppen
    gisteren met hem in haarlem geweest
    en ja als je gek van merken bent gaat het hard
    gstar schoenen 109,-
    gstar broek 99,-
    pall mall broek 99,-
    pall mall overhemd 79,-
    3 shirts a 39,-
    pall mall jas 199,-

en ja dan is je shopgeld er snel doorheen.....
    maar hij draagt dit merk graag en werkt hard genoeg voor

maar hier geen schulden voor kleding hoor!
    moet er niet aan denken om kleding op afbetaling te kopen

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    krijg altijd tot nu toe alle kleding gewoon schoon hoor!
    ook mijn dochter haar kleertjes als het vies is

maar het is toch net waar je je prioriteit neerlegt
    ik wil graag replay jeans of circle of trust
    voel me fijn in mooie kleding

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kleding op afbetaling zou ik echt nooit doen.

Aan mezelf geef ik op dit moment niet zo heel veel geld uit.
    Ik was altijd veel te zwaar en dan heb je sowieso niet veel leuks. Nu ben ik aan het afvallen, maar het gaat best snel. Ik ben nu 2 maanden bezig en heb al 2 keer een maat kleiner moeten nemen... nee dan ga ik geen honderden euros uitgeven.

Mijn man koopt graag bij een zaakje hier Wam. Dan betaalt hij 50 euro voor een overhemd of polo geloof ik. 1 keer in de zoveel tijd zie ik hem weer met wat nieuws of als ik er zelf langs loop en wat leuks zie laat ik het wegleggen voor hem en kijkt hij of hij het ook mooi vindt (het zit pal naast zijn werk) en koopt het eventueel.

Voor mijn kids geef ik redelijk veel geld uit. Ikzelf vind het niet zo veel maar in vergelijking met anderen is het best pittig. Meer dan 200 euro per maand.

Mijn zegt er nooit wat van als ik wat koop voor mezelf of de kids. Sowieso heb ik zakgeld op mijn rekening staan (vinden wij gewoon handig) elke maand en meestal doe ik het daar van. Soms ook wel van de gezamelijke rekening.
    Ik zou ook pissed zijn als mijn man er iets van zou zeggen (tenzij we het niet zouden kunnen betalen natuurlijk), het is ook mijn geld.

Ik heb trouwens niet dat ik me alleen maar goed voel ik mooie kleding ofzo. Ik zou het wel leuk vinden om straks maatje 38/40 te kunnen shoppen dan ga ik ook echt wel los, maar verder geef ik zelf niet heel veel om uiterlijkheden.

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier heel weinig geld aan kleding op dit moment, ben niet zo blij met mijn figuur nu en dan vind ik het ook niet leuk om voor mezelf te shoppen. Vind ook alles te duur voor mezelf haha. Maar wil binnenkort echt gaan shoppen als ik nog wat afgevallen ben, heb er nu wel zin in!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja... kunnen jullie het niet missen?
    Want dan is het natuurlijk niet anders...
    maar ik vind het echt een mega afknapper als ik toestemming aan mijn man zou moeten vragen om kleding te kopen. Ik zeur ook nooit als hij iets wilt. Geld is toch van allebei?
    Mijn man zal dat echt nooit doen hoor (of misschien weet hij gewoon dat ik me daar geen reet van aantrek).
    Hij zegt wel eens "goh" als hij een bedrag van een kledingstuk hoort en gaat weer verder...
    Ik heb wel eens gehad dat een vriendin en haar man aan mij vroegen wat een kledingstuk van mijn dochter kostte. Dus toen gaf ik antwoord en toen zei die man "en dat vindt jij goed?" tegen mijn man?
    Mijn man en ik hebben zo hard gelachen daarom, volgens mij dachten ze dat we gek geworden waren...

Deel Deze Pagina