kledingbudget-het is zo duur:-(

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik vind het ook vreselijk om voor mijzelf geld uit te geven aan kleding. Vind alles te duur. Wat ik leuk vind, staat/past voor mij gevoel ook niet.

ga vaak naar een winkel met de bedoeling om kleren te kopen en kom dan terug met dingen voor de kids.

Doe echt al jaren met dezelfde spijkerbroeken, de gaten vallen er nu echt in. Ook truitjes draag ik al sinds ik bevallen ben van de oudste. Ik denk dat ik eens per jaar 1 a 2 broeken koop. 3 maanden terug het laatst wat voor mezelf gekocht en wel 1 blazer, 2 basic shirts en nog een lang shirt. Dit koste 60 euro bij de Jola in de uitverkoop.
    Jeans haal ik het liefste bij Esprit, die hebben tenminste een hogere taille.

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Online sale van h&m en idd prijzen circus v & d zijn ook mijn favoriet. Verder vind ik miss etam ook wel eens leuke dingen hebben. ik winkel altijd in de sale.

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik kijk meestal bij H&M en nu ook bij de New Yorker Ja soms ben ik in een klap een paar 100 kwijt maarja ik werk ervoor.
    Mijn vriend koopt voorzichzelf ook vaak dure dingen dus gezeur is er nooit.
    En voor onze dochter shop ik me suf hahaha.

Moet trouwens weer shoppen voor broeken maar vind het maar koud brrr misschien morgen even snel tis koopzondag en anders ga ik ff rotterdam in.

Ik geef dus niet veel geld uit hoeft ook geen merk te zijn koop liever vaker iets nieuws dan dat ik er jaren mee kan doen.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik vind alles ook zowat te duur in de "normale" winkels. Ik shop meestal bij de H&M, PriMark, de markt in Den Haag, uitverkoop af en toe. Schoenen etc ook gewoon bij de H&M, maar dan heb ik het voornamelijk over ballerina's....

Het is ook maar net hoe je winkelt, je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Ik woon in Assen, maar ik trek rustig een dag uit om richting rotterdam/den haag te gaan om goedkoop te winkelen (heb een OV dus treinkosten komen er niet bovenop)
    Mijn vriend moet eens proberen te zeuren, die geeft met gemak 100,- aan een broek en 50,- aan een vest uit. Nou voor die 100,- heb ik een bijna nieuwe garderobe...

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vind het best jammer dat sommige vrouwen hun zelf het niet waard vinden iets te kopen voor hunzelf.

je voelt je toch fijn als je er mooi uitziet?
    en zodra je het vreselijk gaat vinden...
    waar is dan je stukje gevoel van eigenwaarde

ik ben het wel waard om een mooie jeans te dragen en leuke kleding te hebben
    ik ben een vrouw
    en of dat nou een jasje van 20 of 100 euro is dat dan terzijde

maar je wil er toch gewoon leuk uitzien
    kan me daar echt niets bij voorstellen

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Als ik het zo lees gaan best veel gewoon naar de miss etam of dergelijke. Maar het valt mij ook vaak op dat mensen er zo 'duur' bij lopen en ik begrijp ook nooit goed hoe ze dat doen... Ik vind als je gewoon naar een STING gaat ofzo dat je de geldtas wel flink gevuld mee moet nemen, anders is het allemaal nog net niets. Ik merk wel dat het voor mij niet meer een optie is om gewoon alleen een shirtje te halen, dan blijf ik altijd met 1 kledingstuk zitten.

7. Kwekijzer

Het is maar waar je je eigenwaarde aan op hangt he...

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    maar dat is nu net wat je wil natuurlijk..
    voor 100 euro heb ik bijvoorbeeld alleen maar een paar laarsjes
    het is net wat je te besteden hebt

9. Linana

Linana Niet meer actief

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik voor laarzen wel meer uit geef en aan jassen ook.
    Tassen... heb ik liggen van 10,- tot 160,-

Het zijn meer de basics en seizoensdingen waar ik niet al te veel aan uitgeef. En ik "investeer" wel in goede basics.

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    dat is waar...

maar als ik mezelf niet veel meer waard vind dan een op de draad versleten broek en nog steeds met shirtjes moet lopen die ik eigenlijk niet meer mooi vind
    dan gaat die van mij behoorlijk naar beneden

maar nogmaals....mijn mening

11. Kwekijzer

ja, zou je mij ook niet blij mee maken hoor:p Ik zou me er alleen niet minder om voelen of zo, alleen denken 'shit, het wordt hoogtijd dat hier budget voor vrij wordt gemaakt'.

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    maar in elke prijs klasse is er wel iets te vinden hoor
    alleen wat doen wij moeders wij gaan voor onszelf maar kopen voor de kids .
    Ik heb dat ook 1,5 jaar gedaan en toen dacht ik zo nu ben ik aan de beurt kind heeft een kast vol kleding.
    Heb toen gelijkveel gekocht voor mezelf.
    Nu me kleine me ook weer de tijd geeft om mezelf mooi te maken ga ik weer heerlijk shoppen kapperen en make-upje op.
    Ik ben het wel waard maar vind het niet nodig om 200 voor een broek uit te geven maar koop wel voor 200 gelijk veel nieuws

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

hoe bedoel je dan dat jij niet begrijpt hoe mensen dat doen??
    er duur bijlopen?

dat is toch ook net wat je inkomsten zijn

en waarom is het dan geen optie om 1 shirtje te halen?
    hoezo blijf je dan altijd met 1 kledingstuk zitten?
    snap m niet zo denk ik

en het zijn ook soms keuzes
    ik koop liever 1 mooi shirt van glitz and glam die ik met veel plezier draag
    dan 5 h&m shirtjes

14. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het 'duur' eruit zien heeft volgens mij weinig met de kleding op zich te maken, maar meer hoe creatief je bent. Vriendin van mij heeft een veel goedkopere kleding, maar kan super goed combineren. Wanneer je ook goed combineert met accessoires en extra's zoals een sjaaltje/vestje/meerdere laagjes/riempje/haarbloemetje zie je er voor weinig heel duur uit. Ik draag zelf vaak simpel een broek met een shirt. Sinds kort probeer ik wat extra's erbij te dragen waardoor het er veel afgemaakter uit ziet.

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

nou ik zou echt niet blij zijn als ik hier nog in de kleding liep van na mijn zwangerschap...

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Eens!

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Daar heb je helemaal gelijk in, ik voel me ook beter in leuke kleding....maaaaaaar....ik ben er van overtuigd dat leuke kleding mij niet staat. Sinds de geboorte van de jongste ben ik zwaar ontevreden over mijn lijf. Pas niet meer de kleding die ik ooit leuk vond en wel aan kon. Dus dan koop ik ook maar niks.
    Vroegah vond ik het zalig om te winkelen en nee, kocht ik ook geen merken. Kon ik een halve garderobe bij de C&A meenemen en voelde ik me super in die kleding.
    En nu....al is een kledingstuk 200 euro, dan voel ik me nog niet prettig erin

18. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ben aan het afvallen!
    dus ja ik wil graag mooie dingen voor weinig. ik ben zowiezo wel van in de uitverkoop kopen, omdat ik erg van mooie merkkleding houd en met een maatje meer ziet het er mooier uit.

Dus ik bewaar budget voor 2 a 3 keer paar jaar.... ik heb wel besloten dat ik alleen iets koop waar ik superblij mee wordt. Twijfelaars niet meer.
    Ook koop ik nu kleding via mp. Vriendin van mij gaf aan dat er veel nieuw op staat met kaartje. Dus daar kijk ik ook regelmatig.
    tja hoeveel, heb ik nieuwe schoenen nodig? nieuwe jas?
    aan gewoon alleen kleding denk ik 500 euro per jaar.maar zal meer worden omdat ik alles nieuw moet kopen en dus niet paar jaar met een spijkerbroek k an doen.
    gr brenda

19. Within

Within Niet meer actief

Ik geef 20-30 euro per maand uit aan kleding, koop gewoon bij de wibra, takko, zeeman, op de markt en soms bij de V&D. Ik hou van de kleding van Jane Norman en die is duur. Maar lang leve de uitverkoop!

Dure kleding.. tja.. als je het er voor over hebt waarom niet. Maar ik vind 50-200 euro voor een kleding stuk enorm duur en zal me er ook never nooit prettig in voelen.

Kleding is er om je te kleden, en natuurlijk mag je er leuk uitzien maar dat hoeft geen 100den euro's te kosten.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eigenlijk moet ik gewoon een hele nieuwe garderobe maar koop praktisch nooit wat voor mezelf. Schoenen doe ik wel 3 tot 5 jaar mee, een jas ook zoiets.. Mn hele kast zit nog vol met kleding van voordat ik zwanger werd van mn dochter, daar probeer ik me dan nog enigzins in te wurmen maar het is geen gezicht. Als ik 100 euro per jaar aan mezelf uitgeef is dat nog ruim. Heb zelfs niet eens een bh die ik normaal pas.

Deel Deze Pagina