Hoi dames, Voor het ledikant heb ik al een matrasje en bij IKEA ook een soort matrasbeschermertje gekocht (voelt aan als een soort zeiltje?). Hoeslakentjes heb ik ook al. Wat moet nog daartussen? Ik lees en zie zoveel... weet even niet meer hoe en wat Bedankt!
Volgens mij niets. Tenminste, ben ook onervaren, maar als ik het goed heb is dit de volgorde: - Lattenbodem - Eventueel een matrasbeschermer - Matras - Molton - Hoeslaken - Laken - Deken Je zou het altijd even na kunnen kijken in de info van de kraamzorg.
Zo'n zeiltje met een plastic/rubber laagje mag nog niet bij baby's. Je mag alleen ademende spullen gebruiken. Die komen later wel van pas als je kleintje zindelijk gaat worden Hier was het: matras molton hoes molton onderlegger (hema 70x70, puur stof) hoeslaken baby laken deken
Ik dacht dat je dat zeiltje wel mocht gebruiken maar het dan alleen maar onder de billetjes mag hebben, niet onder het hoofdje. Onder het hoofdje mocht ik dan wel weer een gestreken hydrofiel luier over het hoeslakentje leggen, wel ingestopt aan de kanten. Ach, de voorschriften veranderen steeds he? De basis is dat je kleintje niet te diep onder het beddegoed moet kunnen schuiven en dat er zo min mogelijk verstikkingsgevaar is.
Ik heb het zo: Matrasje Molton zeiltje vd hema aerosleep topdekmatras aerosleep hoeslaken lakentje dekentje In de wieg was het zo: Matras hoeslakentje hydrofiele luier ivm spugen lakentje dekentje extra bacape oid tegen de kou er overheen Je mag inderdaad bij baby's niks op het matras hebben wat niet ademt, als hij/zij zich ineens op zijn buik zou draaien kan het stikken. Ik heb de aerosleep gekocht zodat hij alsnog ademt, denk de beste aanschaf tot nu toe
Klopt, maar bij die kleintje zit hoofd&billen toch dichtbijelkaar Vandaar dat het meer/beter voor peuters wordt gebruikt. En mijn jochie schoof al snel rondjes op zijn rug in zijn bed. Dus hij lag ook weleens met zijn hoofd aan het voeteneind. Of gewoon overdwars.