Kledingkast, heb ik teveel kleding of..

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 9 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    50 paar sokken? Nee hoor, ik koop wel om zoveel maanden nieuwe sokken. Hier verdwijnen altijd sokken.

Mamavandrie34, Kwek en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Bij mij past het ook niet, maar ik prop tot het wel past :roflmao:

Biny, Kwek, GossipGirlxoxo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Gelukkig maar.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb de ervaring dat met proppen alles zo gaat kreuken. Daarom hang ik bijna alles op ipv vouwen want gevouwen krijg ik kleding haast nooit zonder kreukels uit de kast. Ben altijd wel jaloers op mensen die zo goed kunnen vouwen dat een stapel t-shirts glad en strak uit de kast komen.

Ysabella en Madelie vinden dit leuk.
  5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben 50cm bij 2.36 p.p met planken en een kast van 1m bij 2.36 met 2 roedes daar hebben we er allebei 1 van. Mijn roede hangt bij lange na niet vol maar bij man wel.

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Nou gewoon, wat colberts/jasjes, blouses, heel veel lange vesten, jurken, rokken. En dan nog de extra jassen (ander seizoen of extra)
    Misschien kan ik 50 cm wel wegdoen.

GossipGirlxoxo en Kwek vinden dit leuk.
  7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    T-shirts gebruik ik als onderkleding. Dus dat is geen probleem. Maar blouses ed hang ik op. 1x stomen is genoeg.

Saartje33 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik geef elk jaar minstens 3 volle vuilniszakken weg aan iemand of aan een instantie, die het goed kunnen gebruiken.

mamameer vindt dit leuk.
  9. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Ik heb het omgekeerde: wij verhuizen binnenkort naar een huis met een gigantische inbouwkast op onze slaapkamer. Geen idee hoe ik dat ding gevuld krijg :roflmao: Ik heb nu 5 kleine planken. Ik vouw alles. En dan nog een la voor ondergoed en sokken.
    Jaren geleden was het echt erg, toen kocht ik veel te veel kleren (beetje shopverslaafd...), maar de afgelopen jaren ben ik heel erg gaan inkrimpen. Veel weggegeven of naar de kringloop gebracht.

Maar wel leuk toch, zo nadenken en puzzelen over nieuwe kastindeling :)

Eenkadootje, Saartje33 en Kwek vinden dit leuk.
  10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb een 2 deurs IKEA Hennes kast voor m'n kleding en heb nog ruimte over:roflmao:

Eenkadootje en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    436
    63
    Ik heb de WOOOD kast Connect met drie deuren en lades voor mijn kleding.
    Ik hang alleen mijn jurken en colberts op. Boven het hang gedeelte liggen mijn broeken en rokken. In de lades zijn mijn ondergoed en leggings. In de vakken zit mijn sportkleding (1 vak), shirts korte mouw(1 vak), en lange mouwen en truien (2 vakken). Hij zit vol maar heb nu de regel als ik iets nieuw koop moet het passen anders moet er eerst iets weg.. Maar vind dat ik echt wel genoeg heb..
    Op de kast kan ik nog tassen en andere zooi kwijt, hij is niet heel hoog. Ik weet niet welke lengte je kwijt kunt maar anders twee van deze aan elkaar?

Eenkadootje vindt dit leuk.
  12. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik heb ook een pax kast van 4.25. Mijn man heeft 1 m en ik de rest. Winter en zomerkleding wissel ik af anders past het niet. Ik heb 1.5m hang gedeelte en dat vind ik te krap. Ik hang alleen jurken, rokken, blousen en jasjes. De rest doe ik opvouwenn. Als ik in mijn kast kijk vindt ik niet dat ik overdreven veel kleren heb.

13. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Mijn man en ik delen een kast van 210 bij 230. Daar hangen ook onze jassen (dus zomers de winterjassen) in en zelfs mijn motorpak. Nu ben ik wel opruimerig. 1,5 jaar niet gedragen is doorgeven.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Jassen van andere seizoenen doen wij in koffers, anders staan die ook maar leeg en jassen nemen veel ruimte in beslag.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hebben best wat kleding. Dochter heeft 3 meter om op te hangen. Op kleur uiteraard. Dan hebben we een slaapkamer ingericht als kledingkast waar van ons allemaal hang en ligt. Op onze slaapkamer nog wat ladekasten en nog een meter hang ruimte.
    Dan heb ik ook nog een rek verkoop.

Maar ik koop veel vintage. Voor onszelf of voor de verkoop.

Dochter is een echte fashionista en ik ga graag op een antiek en vintage "haul"

We denken erover om nog een slaapkamer kast erbij te doen.

Eenkadootje, Kwek en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Wow ik vind dat je dan echt teveel kleding hebt. Ik geloof niet dat als je zo'n grote kast hebt, je echt alles nog draagt. Ik herken het wel hoor, ik had het ook. Maar als je kritisch gaat kijken kan er veel weg. De excuses van 'maar het was zo duur' of 'misschien volgende zomer' moet je echt overboord gooien en lekker minderen, kan het iedereen aanraden :)

Wij hebben één kledingkast, hij het ene gedeelte en ik het andere. Past alles in, van ondergoed en sokken tot schoenen en jurken en hoeden.

Neuzeke en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ik heb een grote inbouwkast. met een kledingroede van c.a. 1,5 meter (denk ik? Ik kan niet schatten). Daarnaast 5 planken van 2 meter + boven de kledingroede ook nog een plank.
    Veel te veel ruimte voor mijn kleding :)

Het is dus ook bergplaats voor cadeautjes, beddengoed etc.

Eenkadootje en Kwek vinden dit leuk.
  18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mijn man en ik delen samen 3,60m hang gedeelte. Daarvan is 80 cm op 1,70 hoog. Daar hangt mijn trouwjurk, lange jassen van het tegenovergestelde seizoen, mijn maxi dresses (mijn man noemt dat mijn hobby, daar heb ik er vrij veel van :D) en een verdwaalde jumpsuit. Het lage gedeelte hangen blouses, overhemden, colberts etc. Shirts, truien, gebreide jurken en broeken liggen gevouwen op de planken erboven. En ik heb ook nog een plank in de kast van mijn zoon in gebruik omdat het allemaal niet paste. En ik heb niet eens zoveel kleding, vind ik :cool:.

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb echt helemaal geen hangkleding....

Vroeger wel wat jasjes (3 a 4) maar die hing ik dan in de meter die mijn man heeft voor overhemden en pakken.

Ik vouw alles en strijk niets....

Ik denk dat ik een uitzondering ben want behoudens jassen en skikleding deel ik 1 meter pax (236 hoog) met mijn man en hebben we allebei nog een lade ergens anders met sokken en ondergoed.

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Wij hebben met ons 2 nog zoveel niet :roflmao:

Je kan wel kiezen voor van die plaatsbesparend kapstokken.
    Wij hebben er zo voor broeken maar je hebt dat ook voor andere kleding.
    20211209_214229.jpg 20211209_214017.jpg

Saartje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina