Kledingkast, heb ik teveel kleding of..

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 9 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier 1 meter hang en daar onder twee lades: een met broeken en een met pyjama’s en truien. Daarnaast een kast van 50 cm met enkel lades en planken, in die kast liggen sokken, ondergoed/bh’s, hemden en t-shirts ed.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.040
    16.545
    113
    Ik heb 4 meter aan hang kleding, ik heb een gruwelijk hekel aan kleding opvouwen dus mijn kinderen hebben ook het grootste gedeelte van hun kast wat bestaat uit hang gedeelte. (In ons vorige huis hadden wij 7 meter aan hang gedeelte :oops:)

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik deel een 3 meter Pax kast met mijn man. Ik heb 2x 75 cm breed, waarvan 1 roede voor jurkjes. Verder vooral heel veel planken met topjes en shirts. Ondergoed en zwemkleding heb ik in een Malm ladekast ernaast.

Mijn dochter heeft een 225cm Pax kast (3x75 cm). Eén deel hang (2 roedes), een deel met plankjes en vier lades, en een half open deel met een makeup lade en een nis met spiegel.

Feestjurken, colberts, skikleding en zomer/winterjassen hangen op zolder in kasten.

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb 80cm bij 2,20.
    2 legplanken en een roede.
    Shirts en truien hangen.
    Op 1 plank broeken, en topjes
    Op 1 plank een bak met sokken en ondergoed

man heeft ook zo’n gedeelte maar die heeft 4 planken.

5. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Ik heb heel weinig kleding, 3 jurken, twee broeken en twee paar pyjama’s, twee truien, en 4 shirts en wat topjes. Verder een plank met zomerkleding, en een lade met ondergoed en sokken.
    Mijn man heeft nog een aparte kast met zijn t shirts en werkkleding. Daar ligt ook beddengoed bij in.

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij hebben 2 ikea pax kasten van 2 meter. En 1 losse brimnes kast. Omdat wij geen ruimte op zolder hebben hangen hier de winterjassen enz in.

Waarvan 1 kast

Linkerkant 2x hang gedeelte voor mijn zoons.
    Rechterkant 4 draadmanden met ondergoed sokken zwemkleding enz. En 1 plank en 1 hang gedeelte hier hangen truien en colberts van mij

De andere kast

Linkerkant 3 planken hierop ligt beddengoed, shirts en rokjes van mij. En 1 hang gedeelte met alles wat moet hangen. Ook een sieraden la voor mijn sieraden.

Rechterkant 3 planken waarvan 2 gebruikt worden om wat dingen op te slaan. En 1 voor de shirts en broeken van mijn vriend. En 1 hang gedeelte voor de kleding van mijn vriend.

Ik heb van de week rigoureus kleding weggedaan die ik al lang niet aan heb gehad. Even ruimen.

Je kan ook zelf een pax kast plannen via het internet hé. Dan kan je op je gemak kijken naar de indeling.

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dat is echt heel weinig! Is dat bewust?

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Heb ik ook gedaan, maar bij Ikea heb je nu gratis Planafspraken, dus ik dacht: waarom niet. Wie weet hebben ze ideeen waar ik nog niet aan gedacht.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    In onze slaapkamer heb ik 2 meter hang, niet helemaal vol, en 2 afgeladen planken (pyjama's, t-shirts, huiskleding, sportkleding, truien). Ik deel 2 lades van bijna een meter met man voor ondergoed en sokken. Man heeft een meter voor zijn bovenkleding, planken en 1 roede. Op zolder staat nog een stang met jassen en de bijzondere kleding zoals galakleding en bruidsjurk.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    Nou heb ik een 80 cm hang en daarboven 2 legplanken, daarnaast nog aparte opbergruimte voor sokken, ondergoed e.d.
    Beetje tussenin qua ruimte bij wat ik hier lees.

N.a.v. het doorlezen van dit topic mijn kledingkast maar eens goed uitgemest :D wat geeft dat een voldaan gevoel zeg!!

Neuzeke en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Onze pax is 2.50 x 2.36 hoog en daar ligt mijn kleding in de linkerkant, in t midden beddengoed en hanggedeelte en rechts dat van mn man.

Heb geloof ik 12 spijkerbroeken, iets van 15 truien, 10 vesten, ondershirt en natuurlijk zomershirtjes. Meer niet.

12. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Dit is echt een ideale kast voor ons
    Alleen jammer dat het 3 meter is
    Mag ik vragen wat je voor zo een kast hebt betaald?

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Ik heb ook zoiets, iets minder luxe zonder uitschuifplanken maar wel in totaal 3 roedes, 3 laden en een zooi planken. Het kostte ongeveer 550 euro samen geloof ik.
    Bij Pax is de basis vrij goedkoop, maar de indeling en deuren maken het duur. Wij hebben basis deuren met een lange handgreep, ziet er bij elkaar nog best luxe uit.

Popie vindt dit leuk.
  14. Plopperdeplopperdeplop

1 feb 2020
    308
    485
    63
    Vrouw
    Ik denk dat er eigenlijk niet toe doet hoeveel kleding wij hebben, maar wat jij graag wil. Als jij zoveel kleding hebt en daar ook gelukkig van wordt, waarom zou je het dan weg doen omdat ik maar een half metertje hang kleding heb. Ik vind verhuizen de perfecte gelegenheid om uit te sorteren, maar voor de rest zou ik gewoon houden waar jij blij van wordt.

Je zou eens kunnen kijken naar een (andere) vouwtechnieken, daar kun je echt veel ruimte mee besparen. Op internet is daar veel over te vinden. Ik heb alle kleding, inclussief lakens, schoenen, van mijn zoon in 1 commode gevouwen, gewoon handig ingedeeld en plaatsparend gevouwen.

Je zou kleding die je in dat seizoen niet nodig hebt weg kunnen leggen. Ik heb voor te kleine kinderkleding van die vacuüm zakken en heb daar meer dan de helft qua plaats mer gespaard. Daar zou je ook naar kunnen kijken voor de kleding van het andere seizoen.

Verder zijn er op internet veel hulpmiddelen te vinden om plaats te sparen, de binnenkant van de deuren als extra opslagruimte te gebruiken, etc.

Kortom, wat wil jij en dan in mogelijkheden denken:).

P.s. ik vouw alles op behalve, jassen en jurkjes.

Saartje33 vindt dit leuk.
  15. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.884
    5.830
    113
    Vrouw
    Ben het hier helemaal mee eens!

16. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Ik was ong 950€ kwijt. Duurste waren de deuren type Reinsvoll (6 x 80€ incl scharnieren)

Popie vindt dit leuk.
  17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij zijn bij de doe het zelf zaak geweest voor een kast op maat. Dat vonden wij veel prettiger dan bij de Ikea. Tip. (wij waren bij de Hubo).
    Je kan dan ook helemaal zelf samenstellen.
    En 3 meter kast, wauw! Ik heb 1 meter. En ik prop. :)

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik ga het ook het anders doen.
    Ik heb de hele slaapkamerindeling omgegooid.
    Het bed komt meer in het midden vd kamer te staan, daar komen 2 kasten achter het hoofdbord, zodat ik legruimte krijg. Aan 1 wand maak ik gebruik van muurstangen, die ze ook gebruiken in winkels. Zo kan ik zelf bepalen, wat ik precies nodig hebt aan hangruimte.

Ik heb nu ook een kledingrek in de slaapkamer, tot een jaar terug had ik een klein kledingboetiekje. Vandaar misschien de grote liefde voor kleding.
    Ik heb geen zolder of iets dergelijks. Dus ja, er hangt ook kleding van een “tussen” seizoen tussen. En nee, het is niet rommelig, het hangt alsof je in boetiek bent. En ja, ik draag het bijna allemaal. Ik moet alleen nog de juiste schoenen vinden voor 3 rokken, (die ik in Barcelona had gekocht)

19. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Oh dat is wel ind goedkoper dan die van kwek
    De uitschuifbare planken is bij ons ook niet nodig
    Maar meer de indeling maar qua maat moet ik denk 210 breed hebben
    Echt ideaal zeg

Deel Deze Pagina