Hoi dames. Mijn zoontje is net begonnen mrt kdv. 3 weken geleden ongeveer. Het heerste met waterpokken. Risico dat hij het ook zou krijgen was al bekend. Nu heeft hij dus sinds vrijdag-zaterdag pokken en de laatste foto(denk ik) is nu van vandaag. Begint het te drogen? Wanneer zal het het ongeveer over gaan of uitdrogen? En het zijn waterpokken toch? We gaan over 13 dagen naar turkije en ze mogen niet vliegen toch voordat het opgedroogd is? Alvast bedankt
Ze zijn idd aant indrogen, maar waterpokken komt vaak in verschillende lichtingen, dus grote kans dat hij vandaag of morgen weer nieuwe pokken erbij krijgt.
K vind ze er ontstoken uit zien die grote plekken Mijn zoontje heeft ze vorige maand gehad en heeft nog erg grote plekken ervan Die waren ook ontstoken heb een antibiotica kuur voor gehad Goed in de gaten houden. Bij mij was het na een week pas gaan drogen Zou een zemel badje doen
Dat dacht ze eerst bij mijn zoontje ook Maar waren toch echt ontstoken het lijkt er gewoon op Vooral die grote wat ik nu zie bij haar kindje echt precies zoals mijne alleen sommige nog erger
Ja voordat ik dit lees zei mijn moeder dat het best rood is. Dus ik gelijk lezen op internet dat het abces kan worden dus niet wachten en twijfeln staat er bij. Dit is een foto van nu dus zowiezo linkerkant weer. Hij heeft nu ook 39,4 graden koorts. Ik dacht zelfs bellen naar hap ofzo maar zal ik toch wachten tot de ochtend?
Zou bellen niet wachten Mijne had ergere plekken heb ook gebeld kreeg antibiotica drankje Vooral met koorts
Oei dat ziet er heftig uit. Hopelijk gaan ze snel indrogen. Zorg dat je een medische verklaring hebt als de pokken ingedroogd zijn maar nog zichtbaar zijn door bijvoorbeeld korstjes. Ze kunnen er echt moeilijk over doen. Hier dezelfde stress gehad voor het vliegen maar gelukkig heeft dochter ze nog niet (heerste op school en kdv en we zouden naar andere kant van de wereld vliegen, zag echt onze droom reis in duigen opgaan)
Heb je al gebeld ? Denk 13 dagen wel te doen moet zijn na de antibiotica kuur ging het heel snel drogen Alleen hij heeft er wel heel veel op zijn gezicht nek zie ik Mijne had er veel op zijn rug
Ik denk dat je het vliegen wel red.. Mijn zoontjes hebben ze alle drie afgelopen maart gehad, bij degene die het het ergste had duurde het een week. Neefje kreeg ze daarna op vakantie, die mocht ook de week erna gewoon terug vliegen. Stertke en beterschap!
Oeii ik wil hem alleen snel beterschap wensen. Mijn kindjes hebben nog nooit waterpokken gehad. Ik ook niet begreep ik van me ouders. Slaat het men over, of overkomt het echt iedereen?
Hoi dames. S’nachts heb ik niet meer gebeld want hij sliep weer dus heb afgewacht tot in de ochtend. We zijn langs geweest en het is volgens hun gelukkig niet ontstoken. Ze zeiden omdat het dicht bij elkaar zit lijkt het zo. Ze zijn dus beetje nog open en sommigen drogen al uit. Als het ontstoken was zou het pijn doen met aanraken, en de plek warm zijn. Hij heeft sinds gisteravond geen koorts meer. Helaas speelt hij veel met zijn gezicht dus aanraken enal. Ik leid hem af maar soms hij gaat dus stiekem naar zijn kamer haha. Kwa vliegen moeten we even afwachten en volgende week even langskomen voor een fit to fly voor de zekerheid. Dus ben benieuwd allemaal. Dankjewel dames voor de reacties. @LolaBloem Als je het niet gehad hebt heb je dus wel kans om te krijgen en heftiger volgens mij of komt terug als gordelroos las ik volgens mij ergens. Kinderen kunnen ook op latere leeftijd krijgen. Bij ons heerst het nu bij de kdv
@Roosje24 hier heerst het ook op de kdv. Ze hebben me 2x opgebeld om te zeggen dat hij ze heeft, maar zijn gewoon muggenbeten hier en daar. Ben benieuwd... Heel veel beterschap iig en sterkte
Bijna iedereen die in Nederland is opgegroeid krijgt waterpokken, naar schatting 95% krijgt het. Als je niet als kind waterpokken hebt gehad en je krijgt het als volwassene, is het verloop veel heftiger. Je kunt het dus maar beter als kind doormaken. Waterpokken zijn extreem besmettelijk dus de kans dat je de dans ontspringt bij contact met een besmet persoon is zéér klein.
@LolaBloem is het toch met muggenbeten gebleven? Hopelijk wel Hier is het bijna over. Alleen hij speelt heel veel met zijn gezicht. Korstjes af pulken etc. Ik probeer het te vermijden, maar ik kan niet 24 uur controleren haha. Ik hoooooop echt dat hij geen littekens krijgt. Wat kan ik erop smeren , welke creme kan ik kopen? Hij ziet er nu zo uit
Ik zou er niks op smeren denk ik. Maar verwacht wel dat er wat littekens overblijven helaas... duurt ook best een tijd voordat het dan ook echt helemaal weg is!
Bedankt voor de reacties dames. Voordat ik jullie berichten las had ik vandaag net toevallig een littekencreme van vsm gekocht voor het geval dat.Ach ja dan heb ik het maar in huis. Dus toch maar niets smeren dan? Ik moet vanaf nu echt meer opletten op hem. Ja heb zowiezo factor 50 gekocht voor de kinderen en inderdaad opletten met de zon. Turkije zal wel heel warm zijn nu Minimaal littekens hopelijk. Als mama stress je er wel om he haha