peuter 2,5 ineens bang in het donker..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mommy1983, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hoi meiden,

mijn zoon van 2,5 word al een paar weken midden in de nacht wakker en maakt dan zijn lamp aan. Ik vroeg hem waarom dat hij dat deed en toen zei die mama sem bang in het donker en wees naar zijn gordijn...

Steeds als ik zijn lamp wil uitmaken raakt ie helemaal overstuur en boos.
    Hij heeft in zijn bed al een knuffel met lampje en muziekje liggen die hij zo aan kan maken.
    Een extra lampje wil die niet hij wil perse zijn grote lamp aan.

wat denken jullie echt bang? of gewoon aandacht trekkerij. Ik vind het lastig nu maak ik steeds zijn lamp uit als ie slaapt maar dan word ie midden in de nacht weer wakker om hem aan te maken. Als ik hem dan uit maak is ie overstuur en gillen enz en maakt zijn zusje wakker

2. beccie

beccie Niet meer actief

ik zou dan gewoon snachts de lamp aanlaten, of een dimmer erop zetten zodat je ietsje minder vel licht hebt,

mijn zoontje wil soms savonds de lamp ook aanhouden, ik doe hem dan uit als ik op bed ga,
    soms word hij snachts even wakker en wil dan de lamp ook aan, dan hou ik hem gewoon aan tot smorgens,

ik heb liever dat hij zich veilig voelt dan dat hij bang is om te slapen in het donker.

ik ga zelf binnenkort op zoek naar een leuk nachtlampje.

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk niet dat het aanstellerij is. De oudste heeft het rond die tijd ook gehad. We hadden toen een klein nachtlampje in het stopcontact en dat was meestal voldoende. Nu als 5-jarige lummel heeft hij het nog wel eens, maar nu met een lamp naast zijn bed. Doet hij zelf aan en uit

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb nu een nachtlamp in het stopcontact dat wil ie niet. Lijkt wel of ie bang is voor nieuwe dingen ofzo..

verder geen nieuwe spullen op zijn kamer

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn zoontje is ineens bang voor geluiden van buitenaf...onverwachte ( zoals boren en harde wind oid)
    nu ook dus bag als het TE donker is...ik doe nnu zn rolgordijn nit naar beneden alleen zn gordijnjes dicht

en ook heeft ie zo'n knuffel wat ie aan kan doen, en die gaat vanzelf na een tijdje uit...

angst moet je altijd wel serieus nemen hoor, ze hebben geen besef van fatasie of echt

Deel Deze Pagina