Was vanmiddag met me moeder hier bij het tuincentrum. Kom aangereden parkeer me auto zie ik in de auto naast me een kindje slapen met niemand erbij. Dacht misschien ff snel wat ophalen. Komen me moeder en ik terug na een halfuur ligt het kindje nog in de auto te slapen nog niemand in de buurt. Ben nog een even blijven wachten niemand te zien. Ik kan er met me hoofd niet bij dat je je kind zo in de auto achterlaat. Vind het doodeng. Ben daarna nog even boodschappen gaan doen. Toch nog even teruggegaan toen was de auto weg..
Ik had de politie gebelt! Het is tegenwoordig volgens mij ook verboden, na alle dode kindjes in de auto van afgelopen zomer (of eerder)
zagen wij laats ook toen we bij een vloerwinkel waren, ik was echt stom verbaasd. zou ik echt nooit van me leven doen!!
Nou dat zou ik dus echt nooit never doen! Ik moet er niet aan denken dat mn zoontje wakker word en ik ben weg. Of er kan vanalles gebeuren,nee mij niet gezien. En dan zolang wegblijven vind ik al helemaal belachelijk.
volgens mij is er al eens een discussie geweest hierover, ik zeg die mensen zijn knettergek. Ben het dus helemaal met je eens.
Ik had echt 112 gebeld! Mijn god dan spoor je echt niet als ouder zijnde als je je kind in de auto laat liggen alleen!!
:x:x neee echt?! Ik had de politie gebeld! Zeker na dat half uur! Kom op zeg! Je laat je kind toch niet in de auto? En dan zo lang! Ik heb al moeite met tanken om me dochtertje achter te laten
Dat dacht ik dus ook. Gelukkig waren ze na terug komen ook weg anders had ik dat dus ook gedaan. Vind het echt niet normaal. Heb nog nooit zo snel boodschappen gedaan met me moeder.
Wij waren vanmiddag bij een tegelzaak en in de auto naast ons sliep een kindje en die ouders besloten ook om de kleine te laten liggen (je hoeft daar niet naar binnen, het is gewoon buiten). Dus ik zeg tegen mijn man: 'dat kan toch niet'? Waarop hij zegt: 'waarom niet, hiju slaapt toch lekker'? En i was like...uuuhhhh als je het waagt vriend mijn baby in de auto te laten OOIT in je leven, i kill you!
Ik snap ook niet dat je het in je hoofd durft te halen om je kind alleen in de auto te laten. Ik kan er gewoon niet bij dat iemand dat doet! Vast onder het mom van 'ach hij/zij slaapt nu zo lekker als ik hem/haar wakker maak is het niet te genieten en nu kan ik op mijn gemak een boodschap doen'
Nee, nooit. En ik had inderdaad na vijf minuten de politie gebeld. Dit is geen verschil in opvoedingsstijl meer. Dit is gewoon verwaarlozing. Je laat een weerloos kindje niet zonder toezicht achter in zo'n situatie. Er is geen enkele manier om de temperatuur te controleren. Het is doodeenvoudig om in een auto in te breken. Er zijn voldoende aso's op deze wereld die hun kans schoon zouden zien om eens "leuk" op een raam te gaan staan bonzen. En zo kan ik nog wel meer ellende verzinnen. Echt onverantwoord!
Nooit nooit nooit! Zelfs niet met tanken. Ik tank op een moment dat ik geen kids bij me heb. En nee ik veroordeel mensen niet die dat wel doen, want ik heb daar verder niets op tegen (met tanken dan) maar ik voel me er gewoon niet goed bij.
Zag het afgelopen donderdag ook Was bij me oma die boven de c1000 woont. Ik kijk naar buiten en zeg ligt er nou een meisje in de auto te slapen? Ja hoor, niemand erbij... Komt na een minuut of 5 DE OMA naar auto toe gelopen en rijd weg Denk ik jonge jonge, ook al is het maar voor even, je weet nooit wat er kan gebeuren.
Een halfuur is uiteraard te lang en dat zou ik ook nooit doen, maar ik vind wel dat sommigen van jullie overdrijven. Als je alleen even iets af moet halen, iets op de bus moet doen, of moet betalen voor het tanken, dan vind ik het wel kunnen dat je je kindje even in de auto laat. Sterker nog, als hij slaapt, dan is het erger voor het kind dat je hem wakker maakt en uit de auto haalt, winkel in, vervolgens weer in de auto dan dat je hem laat slapen hoor! Temperatuur in de auto ook rekening mee houden, uiteraard.
Even met mijn man hierover gesproken. Nee, hier wordt dat niet gedaan. Vreselijk. Met een klein waterig zonnetje kan het al warm worden. En ik moet er niet aan denken, wat als het kindje wakker wordt en in paniek raakt. Domme mensen. Maar dit zou wel kunnr; even briefje posten, of wat afgeven, misschien tanken (ik durf het niet, maar vind het niet schokkend). Als je 3 kinderen uit de auto moet halen bijvoorbeeld op een pompstation, lijkt me ook niet altijd veilig.