Wie heeft of kent het spel Kolonisten van Catan? Ik wil het aan mijn dochter geven voor Sinterklaas, maar twijfel tussen de volwassen of de junior versie. Op de doos van de volwassen staat leeftijd vanaf 10 jaar, op de junior vanaf 6 jaar. Ik ben bang dat de junior als snel te simpel is? Ze is heel pienter. Maar heb ook nog zoon van 5 dus die zou op den duur dan ook de junior versie kunnen doen. Maar aangezien ik het spel zelf niet ken weet ik niet hoe moeilijk het is. Wat raden jullie aan?
Onze zoon van bijna 7 speelt de gewone versie ook mee. We moeten hem soms nog een beetje helpen, maar dat gaat best goed.
Wij spelen ook al ruim een jaar de volwassen verdie met dochterlief. Ze vindt het helemaal geweldig. (En je hebt er zelf ook lol van.. wij spelen het ook graag met enkel volwassenen. ) Then again is de junior versie wel leuker voor je jongste.
Ticket tonRide lijkt me ook leuk inderdaad! Hebben alleen Kolonisten en Carcassonne al, leek me meer van hetzelfde? Heb daarom Mexican Train gevraagd (en gehad ), maar nog niet gespeeld. Schijnt een leuk spel te zijn.
Van de gewone versie zou de simpelste versie kunnen...dus geen steden en ridders. Maar dan is de junior versie leuker vind ik. Ik vind de basis versie van catan saai.
Mijn 7 jarige heeft het afgelopen zondag geleerd, en kan het prima zonder hulp. Hij heeft het nog niet van me kunnen winnen, maar ik vermoed dat het niet lang duurt
Wij moeten echt wel gewoon ons best doen hoor. We hoeven dr echt niet te laten winnen.. nergens voor nodig