hoe tekent jullie kindje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rosao, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Thijmen zat gister te tekenen en toen gebruikte hij het merendeel van de tijd de juiste greep voor het vasthouden van potloden (pincetgreep). Is dat niet een beetje vroeg (eigenlijk super stom om me hier druk om te maken, maar goed :) )? Hoe tekent jullie kindje?
    Tekenen is hier trouwens echt superpopulair op dit moment :).

Groetjes Rosa

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee houd de potlood ook vast zoals het werkelijk moet.
    en dan krast ze er flink op los in verschilende kleuren.

3. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier is tekenen 1 van de favo dingen. Ze houd m vast zoals t moet. En tekent bijna altijd hetzelfde; eerst tekent ze rondjes met 1 kleur pakt dan een andere kleur en gaat die rondjes in kleuren.

4. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    JEp hier ook al een hele poos!... En vanaf het begin met links!.....

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Idem, daarbij tekent ze ook kleine rondjes ( tenminste, dat moeten rondjes voorstellen :p), kleine en korte streepjes. Met name klein en niet altijd hele grote krassen.

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hmm mijn ventje maakt alleen maar heel veel krassen... Niks van rondjes of vierkantjes ofzo :(

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hier is tekenen ook al meer dan een maand super in.....hahahaha.
    Ze houd de potloden ook zo vast zoals wij het doen!(we zijn er super trots op).
    Ze maakt ook gewoon rondjes of ze tekent een 9.(niet dat ze weet dat het 9 is.....hahaha).
    En natuurlijk is krassen er ook wel bij hoor
    o ja ze is anderhalf

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter merkt alle papiertjes die ze kan vinden met een soort handtekening. Als ze het potlood in haar rechterhand heeft gebruikt ze ook de pincetgreep. Met links niet.

9. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Lex tekent ook al zeker 2 jaar al heel graag! sinds kort kan hij ook een beetje netjes teken als je het hem vraagt en zie je er ook echt iets in:D

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook netjes met pincetgreep. Rondjes alleen als je helpt of voordoet. Maar ze wil echt op elk papiertje wel wat tekenen

11. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

o ja, alle papiertjes zijn in trek.
    En ze doet ook nog echt haar uiterste best om netjes te tekenen.Ze doet er echt moeite voor.Tekent ook vaak hetzelfde

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier is 1 heel eigenwijs. Als hij op school tekent, tekent hij netjes met de potlood/stift zo vast als het hoort zeg maar en probeert ook heel netjes iets te tekenen of in te kleuren.

En thuis houdt hij de potloden/stiften vast als een echte boer :D Maar krast erop los hoor. Alleen als ik erbij zit en vraag om iets te tekenen (rondje, poppetje, bv een hoed inkleuren) dan doet hij ook heel goed zijn best.

Maar meerendeel is het 1 krasseneffect ;) Of hij komt met een heel verhaal wat wat is. Hij "schrijft" ook wel eens zegt hij. Een o en een i. Heel verhaal met allemaal o'tjes en i'tjes en verteld het dan als; oooo iiii oooo iiiii, zie je dat mama?

13. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Die van ons is nog geen twee en heeft natuurlijk al wat kraswerkjes geproduceerd maar wat hij laatst thuis deed.. ik heb zo gelachen... Ik gaf hem een wascokrijtje en een stuk papier en hielp hem een beetje door zijn handje vast te houden. Hij is goed in zijn fijne motoriek maar hij houdt zijn krijtje echt vast met zijn hele handje.

Kijkt hij mij aan alsof hij wil zeggen: ah mam, moet dat nou? Dus ik geef hem de doos krijtjes (erin stoppen en eruit halen is leuk) en hij mikt alle krijtjes eruit. Hij denkt even na.. begint alle krijtjes tegelijk met zijn handjes over het papier te bewegen.. denkt nog even na... pakt het papier en beweegt het papier over de krijtjes... denkt nog even na en begint de krijtjes een voor een op het papier te gooien... enz.. Af en toe een gepijnigde kunstenaarsblik erbij.. Het resultaat was een mooie tekening en een trots manneke... :D

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier ook met links, ze eet en pakt ook altijd alles met links

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter kan ook al erg goed tekenen voor der leeftijd. ze tekent met potloden, stiften en wasko etc maar ook verven met een waterverf vind ze leuk. zekan ook mooi inkleuren (wel buiten de lijntjes maar gericht binnen de vakjes)

1e tekening heeft ze ergens in september gemaakt en is naar haar zeggen een huis. en ja zie dat er ook wel in met een beetje fantasie

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    2e tekening, dit heeft ze afgelopen maand getekent. een maan en mama :)

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier is ze druk aan het schilderen

ze is nu 2 jaar en 2 maanden

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Leuk die foto's. Heeft ze dat poppetje zelf getekend? Knap hoor. Thijmen komt niet veel verder dan lusjes :)

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey "kleurt" op zijn eigen manier. Beetje kraswerk zegmaar.
    Wel met de pincetgreep en altijd met links! Zijn vork of lepel houd hij ook met links vast.
    Papa en mama zijn ook allebei linkshandig.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja die heeft ze zelf getekent. ze heeft het niet van een vreemde. er zitten veel kunstschilders en tekenaars in de familie :)

Deel Deze Pagina