Als alles goed gaat krijgen wij een decemberbaby. De kruiken ed had ik al weg gedaan en zal ik opnieuw moeten kopen. Ik meen mij te herinneren dat een kruikzak overbodig was. Klopt dat?
Uhm, zo'n kruik wordt gloeiend heet, dat wil je niet per ongeluk tegen je nieuwe baby aanleggen. Zou dus zeker wel een kruikenzak halen
Zover ik het mij kan herinneren lag hij gewikkeld in hydrofiel en niet bij de babies (ik had toen wel tig zakken gekocht). Ik zag ook op sommige uitzetlijsten dat ze daar afgeraden werden. Vandaar.
Oh ja wordt inderdaad ook met hydrofiel doeken gedaan. Deden wij niet dus dan zit dat niet zo in je hoofd Denk dat het ook van je kraamverzorgster af hangt dan....
Mijn kraamzorg gaf inderdaad aan dat zij werkten met hydrofiele doeken om de kruiken en niet met een kruikzak.
Hier wel een kruikzak koste bijna niks ik zou zeggen voor de zekerheid gewoon kopen , En de kruik ligt inderdaad niet tegen de baby maar als er een heel bijzonder iets zou gebeuren en hij alsnog verplaatst .
Wij hebben wel kruikzakken gebruikt, maar ik denk dat het ook prima kan met hydrofielen. Sowieso leg je de kruik (met zak of hydrofiel er omheen) nooit rechtstreeks tegen je baby aan, maar altijd op het dekentje.
Hier nooit kruikzakken gebruikt. Enkel alleen hydrofiel doeken aangezien die er om heen worden gedraaid en daardoor meer stof om de kruik heen zit. Extra bescherming dus én de kruiken blijven langer warm.en door de knoop van de doek kunnen ze ook niet gaan rollen.
Hier alleen hydrofiel doeken gebruikt. Kraamzorg gaf aan dat dit ivm de veiligheid is. Door de knoop kan de kruik niet gaan rollen.