Mijn zoon is 6,5 jaar, gaat naar school en heeft z'n nachtrust dus hard nodig. Z'n kleine zusje is 5 dagen oud en huilt. Overdag laat haar 5 minuutjes huilen, vaak omdat ik dan even bezig ben met grote broer of met iets anders. Grote broer moet ook soms even wachten als ik met haar bezig ben, dus andersom ook. (Ik heb geen zin in discussies, dat meld ik alvast 😇. Maar goed, Savonds en snachts ben ik er als de kippen bij, omdat ik niet wil dat broer wakker word. Maar omdat ik overdag merk dat het na die 5 minuten gewoon stil is en ze in slaap is gevallen, wil ik dit eigenlijk in de avonden ook gaan doen, maar dan zit ik dus weer met m'n zoon. Hoe doen jullie dat? Laten jullie de oudere kinderen wakker worden door het gehuil van de kleine, slapen ze er door heen? Ik merk dat ik dit stukje toch erg lastig vind...
Mijn dochter kon en kan zo hard krijsen dat ik er ook altijd meteen bij ben (geweest) in de nacht. Als ze nou wat zachter had gejammerd dan had ik haar wel laten huilen. want nu zit ik met een kind wat gewend is dat mama meteen bij d'r staat ;s nachts. Wil nu graag de speen afleren maar zoon heeft bijna een week flink liggen huilen 's nachts. Dat kan ik nu bij dochter dus niet doen anders slapen we geen van allen. Nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Leuk een klein zusje <3
Wordt hij er echt wakker van? Mijn oudste was wel een stuk jonger toen de jongste geboren werd, maar die werd echt niet wakker van haar gehuil. Alle deuren goed dichthouden. Zeker de eerste uren van de nacht slapen ze zo vast. Hier slapen ze ook altijd door al het vuurwerk heen op oudjaarsavond bijvoorbeeld. Ik zou het gewoon even uitproberen, en hem ook vertellen dat als hij zijn zusje hoort huilen hij gewoon weer kan gaan slapen. Als hij er echt wakker van ligt zal hij dat wel laten merken. En gefeliciteerd met jullie dochtertje!
Mijn oudste wordt er totaal niet wakker van. Ik heb haar wel een keer uitgelegd dat haar zusje soms huilt 's nachts, zodat ze weet wat ze hoort, maar ze is er werkelijk nog nooit wakker van geworden. Ze slaapt ook door vuurwerk heen, totaal niet verwacht!
Mijn kinderen worden eigenlijk zeer zelden wakker van elkaar, zelfs niet als ze op vakantie bij elkaar op de kamer slapen.
Wij slapen samen en mijn oudste werd alleen in de kraamweek ofzo wakker. Nu eigenlijk nooit meer. Tenzij de jongste echt enorm overstuur is. Maar ik laat haar ook niet huilen. ZE huilt natuurkijk wel, maar ik voed haar direct zodra ze begint te huilen.
Ja ik deed snachts ook meteen voeden of troosten bang dat hele huis wakker werd Heb dan 4 kids Maar toen de eerste 3 achter elkaar kwamen 3 binnen 3.5 haar Was het vaak feest snachts dat iedereen wakker werd dat was echt extreem vermoeiend Nu zijn ze 9 7 5 en 11 maanden en worden niet wakker ja die jongste wel voor voedingen
Onze oudste werd wel een paar keer wakker. En kwam dan bij ons vertellen: de baby huilt. Terwijl we de baby al aan het troosten waren 😏 We hebben echt een paar keer moeten vertellen: als de baby huilt, mag jij lekker doorslapen. Papa en mama zorgen voor de baby 😉 Vanaf dat moment is de oudste nooit meer wakker geworden
De eerste paar weken werd mijn oudste nog weleens wakker. Maar bij ons wende het echt heel snel. Nu liggen ze samen op 1 kamer en gisternacht had de jongste in z'n bedje gespuugd... Hard huilen, kindje gewassen en verkleed, bed verschoond... vloer, bed en muur moeten poetsen en toch sliep mijn oudste gewoon door terwijl hij op dezelfde kamer lag!