Over 3 weken gaat mijn broer trouwen. Nu is mijn man absoluut niet van een kostuum/pak. Dit is de tweede keer dat mijn broer gaat trouwen en nu was hij toen ceremoniemeester en had dus wel een kostuum aan. Eerst hadden we zoiets je terkt die nog maar een keer aan, maar ergens voelt dat ook niet goed, omdat ik het toch wel raar vind als je hetzelfde pak een paar jaar later weer aantrekt bij zijn bruiloft. Maar staat het raar als hij een nette broek met een overhemd met eventueel daaronder een shirt aantrekt? Dus gewoon een sportieve/nette broek? Voor de jongens kan ik het ook niet echt vinden. Nu kwam ik voor de oudste een gele broek met van die bretelds die je gewoon laat hangen tegen, deze was er dan ook in zand kleur, maar ik vond die gele eigenlijk wel heel leuk, maar zou er het liefs gewoon een t shirt, omdat hij helemaal niet van de overhemdjes. Of zou een 3/4 broek ook kunnen? het liefst had ik mijn zoontjes het zelfde gekleed maar door het maat verschil is dat moeilijk en mijn dochters zijn ook niet hetzelfde gekleed. Zouden jullie met de kleuren van je eigen kleren rekening houden?
Even een reactie op het pak.. Ik vind dat hij dat echt niet aan hoeft te doen als hij dat niet fijn vind (niet bij hem past) Mijn man heeft een hekel aan pakken/kostuums, dus hij heeft op onze bruiloft ook geen pak aan gehad. Past ook echt niet bij hem. Hij had wel een nette broek, nette schoenen, blouse en een jasje er over aan. De kleuren waren donkerblauw, grijs en bruin.. klinkt misschien heel raar, maar zag er super netjes uit Maar niet een pak-pak... Snap je? Ik denk dat vooral belangrijk is dat hij zich op zijn gemak voelt in zijn kleren.. Dus ik zou geen pak aan doen wel netjes, maar lekker losjes zeg maar
Ik zou toch ook even kijken naar de wensen van het bruidspaar. Geven die aan dat het een blacktie gelegenheid is (bijvoorbeeld), dan vind ik het een tikkie ongepast om in een gewone broek met overhemd te komen. Nou voel ik me zelf ook ongemakkelijk als ik het idee heb underdressed te zijn, dat speelt vast ook mee. Zou zelf niet als enige niet in pak willen lopen, zeg maar. Maar goed, als ik een feest geef maakt het me niet uit wat mensen aan hebben. Als ze maar komen, en als ze zich maar op hun gemak voelen. Ik zou dus zelf geen dress code afgeven en iemand er niet op aankijken als hij in spijkerbroek en shirt komt. Als het bruidspaar ook zo in elkaar zit, is er helemaal niks mis met wat je hier voorstelt qua kleding. Leg het dus eens voor aan je broer en, ook niet onbelangrijk, zijn aanstaande. Voor kinderen vind ik dress codes sowieso niet opgaan. Leuke, schone kleding zonder gaten lijkt me uitstekend. Ik zou ze niet hetzelfde aantrekken, en mijn kleurkeuze niet afstemmen op wat mijn kinderen dragen.
Inderdaad wat voor bruidspaar is het? Desnoods overleg je even met hun wat ze wel/niet gepast vinden. Ik vind zelf een overhemd en colber bij een man wel een pre, maar dit kan ook een hip colber zijn op een mooie donkere jeans bijv. Nette schoenen eronder en klaar is de man. De kids moeten gewoon kind kunnen zijn vind ik, dus wel makkelijke maar wat nettere kleding. Als je ook allen op de foto's komt zou ik wel zorgen dat jullie een rustig geheel zijn. Dus niet je zoon een gele broek en dochter een paarse jurk etc etc. Ik zou dus wel voor de bretel broek gaan maar dan in de zandkleur.
Inderdaad even bedenken wat de wens van het bruidspaar is, wat de rest van de gasten aantrekt (en dan met name familie). Een mooie broek met een jasje is ook heel netjes. Kleuren zou ik wel een beetje op elkaar afstemmen, zoals Wendy al zegt.
Mijn dochtertje heeft een wit met zwarte jottumjurk aan de jottum solene (voor wie zin heeft om te google) Zelf heb ik een rose jurkje, met grijs en wat groen erin, daaronder een grijze legging en een groenjasje. Voor mijn andere dochter heb ik de keuze uit 3 jurkjes, een wit jurkje van jottum, eentje met roze bloemetjes en een donker blauw setje van feetje. Voor dejongens weet ik het dus nog niet. Zit te twijfelen, vond die bretelsbroek wel heel leuk, mijn man zijn pak is zandkleurig en daar zou die broek van mijn zoontje wel bij passen. wat betreft het bruidspaar maakt het volgens mij niet zoveel uit.
Ik persoonlijk vind dat een daggast wel netjes moet en dus ook in pak. Maar ja, smaken verschillen. Bij ons had ook niet iedereen een pak aan en ik kan ook niet zeggen dat mijn dag er minder om was hoor. Maar wij gaan netjes als we zelf gaan in pak en een jurk.
Hier hangt 1 pak in de kast bij manlief en als we weer een bruiloft hebben koop ik er een nieuw overhemd + stropdas bij voor hem. Ik heb voor mijn jongens voor een bruiloft eind juni een 3/4 broek en een net blousje gekocht. Hier wel beide in dezelfde outfit. Wilde eigenlijk alleen hetzelfde blousje maar kon maar 1 leuke broek er onder vinden... En ik stem de kleuren eigenlijk niet op elkaar af, dat vind ik teveel gedoe, haha.
Bij ons in het gezin gaat er bijna geen 1 man in pak behalve de bruidegom. In onze vriendengroep gaan de mannen wel in pak. Het ligt er dus ook maar aan wat je gewend bent. Ik zou in dit geval zeggen dat een nette broek met een overhemd/blouse volstaat.
idd wat zijn de wensen van het bruidspaar? toen ik ging trouwen had ik maar 1 wens en dat was géén spijkerbroeken. dit vind ik echt not done op een bruiloft, hoe simpel die bruiloft ook is(zijn op een gratis maandag getrouwd) mijn zwager draagt alleen maar spijkerbroeken maar heeft speciaal voor mij die dag geen spijkerbroek aangedaan. gewoon omdat het onze dag is en hij daar respect voor heeft. de andere 364dagen van het jaar kan ie zn spijkerbroek gewoon dragen