Kledingkeuze dochter 4 jaar...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nele87, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Zo is mijn zoontje al eens in zijn pyamabroek op schoop gekomen. Hij bleef maar doorgaan en alles weer uittrekken. Heb om 8.15 gezegd dat hij dan maar in zijn pyama naar school moest. Was geen probleem voor hem, vond ie wel leuk zelfs pff. Hij is ook al eens zonder schoenen heen gegaan (wel in de tas gestopt). Als hij niet meewerkt lukt het echt niet, hij gaat dan lichamelijk in verzet en zelfs met 2 man krijg je hem dan niet zover.

2. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Volgens mij zijn er in voorgaande reacties al heel goede tips gegeven. Laten kiezen uit 2 setjes bijvoorbeeld en als ze voor 1 kiest ook echt voet bij stuk houden. Of bijvoorbeeld 1 kledingstuk laten kiezen voor die dag en dan zelf de outfit afmaken. Zo geef je haar toch het gevoel al haar eigen keuzes te mogen maken, maar heb je zelf echt nog de overhand in hoe ze de deur uit gaat.

Hier gelukkig geen hele grote drama's wat dat betreft.

De ene keer leg ik wat klaar, de andere keer zoeken we samen wat uit of hij geeft zelf aan wat hij graag aan wil en dan maak ik inderdaad de outfit af...

3. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Ik doe het hetzelfde als Tuc eigenlijk. Ze mag (naast haar ondergoed) 1 ding uitkiezen wat ze aan wil de volgende dag, en de rest match ik er bij. Of ze nu wil of niet. Of ze het nu uittrekt of niet en hoe vaak interesseert me ook niet ik schiet het gewoon weer bij haar aan.
    Van de week 3 kwartier! drama om een shirt wat ik klaar had gelegd. Jammer dan dat je 'm niet aan wil, het is of dat shirt of je pyamatrui. En aangezien ze dat ook niet wil... Ze is toch maar in dat shirt naar school gegaan. Moet wel zeggen dat ze er meestal geen drama om schopt om wat ik klaar leg, alleen dat shirt tsja.
    Doe ik het namelijk niet op deze manier gaat ze steeds meer haar zin doordrijven en loopt ze faliekant over ons heen. Ze is er een van het type geef haar 1 vinger en ze pakt twee handen. En daar heb ik dus geen zin in.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Met 1 verschil, ze is in t shirt heen gegaan, die van mij doet dat dus niet en geloof mij, een strijd van 3 kwartier is hier niks.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als ze het uittrekt krijgt ze flink op haar donder en krijgt ze het weer aan.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    En dan houdt ze het aan?

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Maar wat bedoel je "flink op haar donder krijgen"?
    Hoe moet ik dat voor me zien? Dat heeft hier geen effect ;)

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Zoon is al in pyjama, op sokken, met 1 schoen en op blote voeten richting auto gegaan.

Dochter is koukleum gelukkig en trekt rustig iets anders aan maar wel temperatuur gericht. Geen punt .

Niet warm genoeg. Prima ga maar voelen buiten ..

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier ook niet. Eerder een averechts effect.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik snap dat echt niet? Mijn dochter kan super eigenwijs zijn. Maar als ik iets wil gebeurt dat gewoon. Dan kan ze hoog of laag springen, maar mijn wil is wet.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Mijn dochters mogen wel zelf weten wat ze aantrekken, maar dus wel binnen mijn grenzen (vooral 's winters dus kleding die warm genoeg is). Meestal trekken ze gewoon aan wat ik klaar leg, vinden ze wel lekker makkelijk. ;) Soms ook niet, dan pakken ze zelf iets uit de kast. Soms hele leuke combinaties, soms is vooral de oudste net Pippi Langkous. Als het dan niet passend bij het seizoen is, dan zeg ik dat ze een lange legging aan moet doen en/of een vestje erbij moet pakken ofzo. Ze weet inmiddels ook wel dat ik dan ook echt verwacht dat ze dat doet. Als het niet vriest, trekt ze een vestje op school vaak weer uit. De jongste komt 's middags ook wel eens zonder vestje onder haar jas uit school. So be it, maar ze hebben het wél bij zich en kunnen het dus aan doen als ze het koud hebben.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

13 graden en kniekousen en daarboven blote benen????:$

Sorry spijt mij zeer maar mijn dochter kan schreeuwen wat ze wilt maar echt NIET dat ze met dit soort temperaturen ( het was hier vanochtend -1!!) met kniekousen naar buiten gaat.. Zeker niet op 4-jarige leeftijd.

Als ze echt wilt kiezen dan inderdaad de keus uit 2 setjes.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dit dus, zeker op deze leeftijd. Ze hebben te luisteren en zo niet dan word dat echt een fikse straf. Mijn dochter is af en toe ook eigenwijs en als ze dan echt door dramt dan krijgt ze van mij de keus of ze in haar blote kont gaat of in die spijkerbroek die ik haar gaf. Tot op heden heeft ze altijd die spijkerbroek gekozen!;) Dit is uiteraard enkel als ze met van die vreemde eisen komt zoals ik hier las. Kniekousen met een rok terwijl het buiten -1 is is zo'n voorbeeld..

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    En ik snap dit echt niet. Of je dochter is nog niet zo eigenwijs als anderen of ik krijg een heel verkeerd beeld van jouw opvoeding, want als mijn jongste (de oudste 2 luisteren gewoonm even ter verduidelijking) iets niet wil, krijg je dat ook niet voor elkaar zonder hem in de houdgreep te nemen en dat heeft niks met consequent zijn te maken, want dst ben ik wel, maar sommigen hebben nog net iets meer een eigen mening dan anderen. Zo hebben we bijna 4 jaar lang zijn tanden gepoetst in de houdgreep. Dat is iets wat moet en dus moet het gebeuren, maar als onze jongste weigert zijn kleding aan te doen krijg je hem met 2 volwassen mensen nog niet eens zover. En "straffen" doet hem op zo'n moment niks.

Hoe gaat het dan bij jou? Je wordt boos, zij mokt wat en trekt het alsnog aan? Zo gaat dat namelijk bij mijn oudste 2, maar bij sommige kindjes ligt het niet zo simpel.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier zou hij kiezen voor een blote kont.

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dan zou ik hem zo laten gaan. Kinderen zijn heel gevoelig voor wat anderen van hun vinden. Hij zal genoeg rare opmerkingen krijgen en zich daarna zo schamen dat die het vast niet meer doet! Zo zou dat hier tenminste met mijn dochter gaan.. Daarom dat ik dus hiervoor zou kiezen :p

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dit dus. Ik had haar echt niet zo de deur uit laten gaan. Kom op, als je dit al niet tegen kunt houden? Mee beslissen prima (alhoewel het hier vaak nig prima gaat en ik smorgens al helemaal geen zin en tijd heb voor discussie, dus ze gewoon aantrekt wat ik klaarleg), maar zonder legging of maillot nasr school met dit weer? No way...

18. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Dat is niet altijd mijn manier van opvoeden.
    Maar mijn vraag was; Hoe doe je dat dan? Straf je haar als ze niet luistert en hoe dan? Chantage? Dreigen? Wat is je methode?

Hier heeft het allemaal geen zin. En dat hoeft ook niet per se. Hij mag dragen wat hij wil en welke combi hij wil.
    Ik zorg dat het zomerspul er niet ligt. Maar als hij soms een andere kleur trui aan wil dan kiest hij zelf of hij kiest van de twee die ik heb klaargelegd.
    Maar als hij in z'n onderbroek wil gaan dan helpt het niet als ik dreig, chanteer of straf.
    Maar mijn zoon heeft dan een sterkere wil dan jouw dochter denk ik.
    Of is er niet zo gevoelig voor, dat kan ook.
    Ik ben wel streng, strenger dan menig moeder denk ik. Maar dat moet ook wel met een kind als de mijne..

19. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Maar jij bent toch de 'baas' of niet? Je laat toch niet over je heen lopen door een kind van 4 jaar? Sommige dingen mogen gewoon niet. Als ze niet alleen over mogen steken, maar het toch steeds doen, laat je dat ook maar gewoon gebeuren dan, zonder consequenties?

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik moest eerlijk gezegd heel erg lachen om je laatste zin.. Je bent strenger dan menig moeder maar ondertussen laat je wel je zoon in zijn onderbroek weg gaan met -1 als hij dat wilt.. Want straf geven helpt niet.. OK dan;)

Deel Deze Pagina