Kledingmaat 50/52 en draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MommyLife, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyLife

MommyLife Actief lid

19 dec 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Ik wil heel graag een draagdoek maar heb kleding maat 50/52. Welke maat kan ik dan het beste pakken? Toch een maatje 8 of kom ik ook nog weg met een maat 7?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hangt denk ik ook erg af van de maatvoering van de doeken. Ik heb zelf momenteel maat 48 en heb een Amazonas maat 7. Die valt echter kleiner dan de maat zou moeten zijn.

Anders even op FB bij de groep Draagpraat vragen? Daar zitten echt fanatieke dragers. Of een draagconsult bij een draagdoekensite.

3. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik zou voor de zekerheid een 8 nemen. Een teveel aan stof is niet erg, maar te weinig is irritant. Vooral in het begin heb je nog meer doek nodig (je knoopt dan nog minder goed/strak).
    Ik heb maat 36 maar ben nogal lang. Ik heb een doekmaat 7 en dat bevalt mij goed. Ik sla hem gewoon, indien nodig, eenmaal extra om mijn middel en je kunt er dus lekker stevige draagconstructies mee knopen (voor drukke kinderen).
    Ik zeg dus, sowieso maat 8!

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Hier broekmaat 48 en bovenmaat 52 en ik draag met een bykay denim maat 6 kan niet terugslaan naar de buik maat knoop gewoon op mijn rug. Al ruim een jaar zonder problemen

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja kan bij sommige websites ook draagdoeken huren, dan zou je een maat 7 en 8 kunnen huren (als ze die hebben) en uitproberen welke het best gaat. Of een consulent bij jou in de buurt zoeken en kijken of je daar kunt passen.

6. MommyLife

MommyLife Actief lid

19 dec 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Ik ben toch voor een maatje 7 gegaan en heb al wat verschillende technieken uitgeprobeerd via youtube en moet zeggen ik kom wel goed uit met mijn doek.

Deel Deze Pagina