flapoortje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska1976, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hallo Dames,

    Toen mijn dochtertje geboren werd zagen we het nog niet,maar toen ze 2 weken oud was,zat ik haar 2 oren te bekijken.....
    Haar rechteroor(voor ons links dus) daarvan was de schelp anders kwa vorm en is het een flapoor.Het is geen gezicht zo 2 verschillende oren.
    Onze oudste heeft dat niet.
    Nu heeft mijn man ook flaporen(niet zo heel erg als Prins Charles van Engeland,maar toch) hij heeft hier niets aan laten doen,omdat hij als kind zijnde te veel aan zijn oren is geopereerd(problemen met zijn oren)

    Welke dames had een kindje waarvan de 2 oren ook 1 een flapoor was.
    Hebben jullie er iets aan laten doen of niet.

    Want ik zit er over te denken om mijn meisje als ze groter is om haar te laten helpen,dat het oortje geen flapoor is.
     
  2. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn neefje had een flapoor en is daaraan geopereerd toen hij kind was. Is hij nog steeds blij om, anders had hij het later zelf laten doen.
     
  3. sweetmarije

    sweetmarije Fanatiek lid

    25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    Ikzelf heb 1 flapoor en mijn zoontje heeft vanaf ongeveer 3 maanden ook 1 flapoor, ook aan de zelfde kant als ik (en mijn opa en oudoom bleek later uit oude foto's). Ik vond het tijdens mijn zwangerschap echt heel erg, het idee dat mijn kindje een flapoor zou hebben en bij de geboorte was ik opgelucht dat ie zulke perfecte kleine oortjes had. Maar nu vind ik het juist lief met zn mooie oortjes en ga hem er echt niet aan laten opereren. Het hoort gewoon bij hem, net als zn mooie grote litteken op zn borst nav een hartoperatie. Als andere mensen hier niet mee kunnen leven kijken ze maar de andere kant op maar Ik vind dat ie trots mag zijn op hoe ie er uit ziet!!
     
  4. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0

    ik ben het wel met je eens gedeeltelijk, maar ik denk dan weer wat als ze er later mee gepest worden op school:(
     
  5. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kijk eens op uitzendinggemist.nl. Er was toevallig net deze week zowel bij 'In het ziekenhuis' (volgens mij op dinsdag) als bij 'Het Kinderziekenhuis' (donderdag) een kindje met een flapoor. Bij de ene was het 1 oortje, en bij de andere was het allebei. Daar kun je goed zien hoe dat gaat!
     
  6. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Hier een kindje met 1 flapoortje, maar echt opvallend: niet een beetje flappend :D . Mijn man had dat ook en is er aan geholpen en dat gaan we met porkie ook doen idd ivm eventueel pesten
     
  7. Jiska

    Jiska Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik heb zelf één (groot :D) flapoor. Zit hier ook in de familie alleen ben ik de enige die er één heeft.

    Toen ik ca. 8 jaar was ben ik een keer naar de dokter/ziekenhuis geweest. Helaas was mijn oor zo ingewikkeld :)D) dat ik zelfs onder narcose zou moeten en een nachtje zou moeten blijven. Dat zag ik als 8-jarige niet zitten dus ik heb 'NEE!!' gezegd :p.

    Achteraf heb ik wel gedacht: had ik het toen maar gedaan. Vond het later wel eens lastig, zeker in de puberteit maar nu heb ik heel weinig last meer van. Je kunt alleen minder met je haar... Staart enzo vind ik geen gezicht. Thuis doe ik het overigens wel. Als het om een jongen gaat zou ik er dus sneller wat aan doen. Bij meisjes valt het toch minder op. Weet je vanaf wanneer je er wat aan zou kunnen doen?
     
  8. sweetmarije

    sweetmarije Fanatiek lid

    25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    Om nog even op mijn bericht terug te komen; ik vond mijn flapoor vanaf een jaar of 10 echt verschrikkelijk en werd er soms ook mee gepest. Had in mijn pubertijd ook altijd mn haar los om het te verbergen en heb zelfs permanent in minute haar gehad zodat mn oor er niet meer doorheen zou steken. Mijn moeder zei altijd; als je er iets aan wilt doen mag dat als je 18 bent en betaal je het zelf:p maar tegen de tijd dat ik 16 was interesseerde het me niet meer en nu als ik tegen iemand zeg dat ik een uitstekend oor heb krijg ik negen van de 10x te horen dat ze het nooit op was gevallen. En dat terwijl ik vaak mijn haar vast heb. Als het met mijn zoontje erg extreem zou zijn en hij er psychische klachten aan over zou houden dan wordt het een ander verhaal, maar ik denk dat dat wel mee valt en maak me er nu dus ook absoluut niet druk over:)
     
  9. Mamalief

    Mamalief Actief lid

    14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje heeft geen flaporen maar wel een klein beetje spitse oortjes.. dus dat alleen de bovenkant een beetje naar voren komt.. ik vind het wel schattig en zal haar in de opvoeding ook duidelijk meegeven dat ze prachtig is, ieder mens uniek en niemand perfect is, omdat iedereen een andere opvatting heeft van het begrip "mooi".. maar wel dat ieder schepsel zo is zoals het heeft moeten zijn en dus compleet is. Hoop zo dat ze dan een goede eigen waarde heeft, maar vooral ook dat ze nooit iemand lelijk zal noemen of ermee pesten..


    Ik heb overigens wel een heleee moooie dochter hoor...:D
     
  10. misa

    misa Niet meer actief

    Ik kan me indenken dat je je kindje daar straks aan wilt laten helpen, ivm pesten enzo.
    Ik heb ook wel eens gehoord dat ze bij pasgeboren kindjes de oortjes vastplakken aan het hoofd met een pleister ofzo. Maar of het werkt..? En het voelt wel een beetje zielig he..!
     
  11. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mijn dochter heeft het niet, maar ik wel... :p

    Tja ik let er zelf meer op dan anderen denk ik. Maar heb lang haar en vaak los en dan zie je het niet eens. En als ik mijn haar vast heb zitten, dan heb ik vaan nog plukken los en valt het ook niet op.

    En als ik het echt strak heb en geen plukken los... valt het mensen niet op. Tenminste als ik dan zeg dat ik het heb moeten ze eerst kijken en dan pas zien ze het.

    Is natuurlijk ook niet echt een groot probleem, zou denk ik niet mijn dochter ervoor laten opereren (als zij dat zou hebben).
     
  12. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Klopt! En het hoort best goed te werken.

    Maar dat is tot een aantal weken en dan is het al te laat en wordt het een operatie als de baby ouder is.
     
  13. misa

    misa Niet meer actief

    Dat dacht ik al..!
     
  14. Stefanie83

    Stefanie83 Bekend lid

    20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook flapoortjes waarvan de ene nog wat meer af staat dan de ander. Mijn schoonzusje opperde laatst dat we hem misschien beter kunnen laten opereren of op z'n minst zijn haar lang laten groeien!! :$ Ik was echt in shock!

    Mijn zoontje is perfect zoals hij is en die oortjes horen bij hem. Wat geef je je kind mee als je hem nu al laat opereren omdat hij anders niet aan de norm voldoet en gepest zou kunnen worden?! Dan zeg je toch indirect tegen je kind dat hij niet goed genoeg is zoals hij is? Ik vind dat echt een ernstige zaak.
     

Deel Deze Pagina