Hallo meiden, Mijn zoon van 2 jaar oud is al een hele tijd verkouden met hoesten etc. Woensdag heeft hij de 2e enting gehad voor de mex. griep. Overdag was er niks aan de hand maar 's avonds had hij 39.5 koorts. 's nachts heel slecht geslapen en gister ook de hele tijd rond de 38.5 koorts. Alleen gaat hij ineens weer meer hoesten. Het kraakt ook een beetje bij het ademen zeg maar. Dat vind ik een beetje eng... Ik kan alleen maar dingen vinden over piepen, maar niet over kraken... Gisteravond had hij alweer hoge koorts en nu nog geloof ik, maar dat kan ook van de prik nog zijn. Het hoesten doet hem ook pijn geloof ik en zit sinds half 3 vannacht al op met hem. Hij is verder wel gewoon vrij vrolijk. Moet ik bellen voor die 'krakende' ademhaling denken jullie? Of zou het gewoon horen bij de verkoudheid?
Als je het niet vertrouw zou ik gewoon even bellen en langs gaan , want je gaat het weekend in. Klinkt een beetje als bronchitis vind ik , maar ik ben geen arts. Beterschap!!
hey meid wat naar voor Youri en je wist al niet zeker of je zou enten, en nu dit. Ik zou gewoon even overleggen met de assistente. Ik denk dat het gewoon de luchtwegen zijn waar je het slijm doorheen hoort *rochelen* zeg maar. Maar ik zou zeker even bellen. En voor de nachten kun je Youri blasoclase zetpillen geven , die werken echt geweldig tegen het hoesten, en ze slapen er goed van. Beterschap en sterkte!
Bij "gekke" geluiden bij ademhalen is het altijd beter om even de huisarts te bellen en even te overleggen. Ik ga altijd liever een keertje teveel laten luisteren naar de longen dan te weinig. Mijn jongste heeft geregeld longontsteking en soms onderschat ik dat nog omdat hij niet zoveel piept. Ik zou het gewoon even overleggen. Succes ermee en beterschap, Josie
Thnx voor jullie adviezen, ik zal zo even bellen en telefonisch advies vragen. Ninien, krijg je die zetpillen gewoon bij de apotheek? Dat rochelen heeft Esmee veel last van wat jij beschrijft maar dat klinkt weer anders dan dat van Youri. Hij heeft het ook niet constant... is moeilijk te omschrijven hoe het precies klinkt.
Ah ok dat is nog beter Pff stomme huisartsen altijd, ze nemen gewoon niet op, zo nog maar eens opnieuw bellen
ik ben aan het zoeken maar volgens mij verkoopt etos ze niet meer ik zou het dan even navragen bij de apotheek
Hmm ik lees net dat het bij sommige kinderen de ademhaling kan remmen?? ik overleg het idd maar eerst even dan... Heb nog steeds geen dokter kunnen bereiken...
Ik heb ze bij Nienke altijd gebruikt, en ze werkten echt buitengewoon. Ik zou ze ook zo weer geven... Hier nooit geen problemen mee gehad.
Okay gelukkig dat je met hem terecht kan! Om zo het weekend in te gaan is niet fijn. Ik lees wel hoe het afgelopen is ben ook wel benieuwd wat het is
Ja het zal vast niets zijn en zul je net zien dat hij dan niet meer 'kraakt' maar dan weet ik het tenminste wel zeker he. Trouwens ook veel beterschap voor jou zieke kids
thanx goed begin van mijn vakantie... En dan gaan we ook nog een weekje weg, dus ik hoop dat ze snel opknappen
Ninien, ochja jullie gaan ook nog op vakantie he.. Wanneer vertrekken jullie dan? Hopelijk zijn ze tegen die tijd weer opgeknapt!! Want das niks he.... Ik heb antibiotica gekregen voor Youri. Hij kon niet goed bepalen of het een virale infectie of een beginnende longontsteking was... Dus het zekere voor het onzekere dan maar. Ben blij dat ik geweest ben. Esmee is ook even nagekeken omdat ze al lang zoveel hoest en bij het CB wat op de longen te horen was maar dat was in orde
met antibiotica knappen ze vaak heel snel op! Morgen zal hij al wel weer een stuk beter zijn Gelukkig was esmee schoon!!
Wanneer je deze vraag stelt heb je al twijfels dus waarom zet je dit op een forum? Ik zou allang bellen. Wij kunnen zeker niet bepalen wat er aan de hand is. Je huisarts kent jullie verleden dus liever een keer teveel bellen dan 1x te weinig omdat iemand op een forum zegt dat het geen kwaad kan.