Huilen bij liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik twijfel een beetje. Hier het volgende sinds 1,5 dag ongeveer:

dochterlief huilt bij het naar bed gaan. Zodra ze begint te liggen is het foute boel. Ze weigert de speen die ik aangeef, die pakt ze wel aan maar laat m niet meer door mij in haar mond doen. Ik dacht aan de oortjes maar doordat ze, na eventjes jengelen, toch in slaap valt, twijfel ik daar over.

Ze zou ook niet moe genoeg kunnen zijn. We hebben een vast ritueel en om 19.30 gaat ze naar bed. Nooit geen problemen gehad! Ze ging altijd braaf bijna gelijk slapen. Maar als ze echt niet moe genoeg is, vertoont ze wel de signalen: rode oogjes, kleine pupillen, wallen onder de ogen, hangerig, e.d. Dat zijn haar signalen om te laten weten dat ze echt moe is.

Ze is snotverkouden, letterlijk! Ik haal hele draden en stukjes uit haar neus met de neus-zuiger. (neuspeentje) Sinds ik die weer gebruik huilt ze wel, is dat raar? Ze niest namelijk niet vaak en volgens het cb moeten we haar laten niesen door te kriebelen bij haar neus. Echter, ze wrijft maar niest niet.

Tandjes zijn ook onderweg maar de eerste 4 kwamen eigenlijk probleemloos. Ze heeft nu de 2 boven in aantocht naast haar voortanden.

Ze drinkt goed, heel erg goed, heeft voldoende plas- en poepluiers. Poep is niet echt spuitluier-achtig ofzo. Ze eet ook alles wat ik haar geef. Ze kwijlt niet meer dan anders. Sorry voor het lange verhaal, hopelijk is het duidelijk :)

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Aversie tegen de neuspeer vind ik vrij logisch. Het voelt heel naar, volgens mij. Oudste was er bijna panisch voor en jongste gebruik ik het eigenlijk niet.
    Een ui onder het bed werkt hier goed icm zoutoplossing druppelen.

Gaan huilen bij het liggen icm verkoudheid denk ik direct aan de oren. Misschien heeft ze oorpijn?

3. kwebbel86

Wat is luuf precies? Soort van vicks voor kinderen?
    Ik moet vanavond werken, kan ik meteen ff langs de apotheek (zit in zelfde gebouw dus even oversteken van de afdeling ;))

De oorpijn denk ik idd ook, maar dan zou ze toch moeten blijven huilen tot ze weer overeind gaat? Of is dat niet (altijd) zo?

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat zijn haar slaaptijden overdag? Misschien is ze toe aan 1 slaapje per dag? Wij zijn hier ook wat aan het rommelen met de slaaptijden. Hij huilt dan wel niet, maar duurt steeds langer voordat hij in slaap valt.

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat dacht je van een sprongetje? Hier heeft mijn meis het ook extreem gehad. Is heel vervelend en door het koudje erbij, denk je aan gekke dingen, maar tis een fase. Moet je echt ff met haar doorheen komen.

Sterkte en succes! Komt goed, dadelijk heb je weer een heerlijk, vrolijk en knuffelkind voor terug!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tandjespijn trekt door naar de oortjes en zeker bij verkoudheid, wat ook druk op de oren geeft, lijkt me dat dat dan de boosdoener is.
    Goed sprayen met zoutoplossing en lekker een zetpil geven dan.

7. kwebbel86

Bedankt :) manlief heeft haar in een eucalyptusbadje gedaan, lekker gestoomd :)
    Zetpil en ze sliep rond 20.00.

Iemand vroeg de slaaptijden nu:
    06.00/06.30 wakker
    09.30 - 11.00 slapen
    14.00 - 15.00 slapen
    19.30 slapen

Sprongetje had ik niet aan gedacht :) zat meer met haar verkoudheid

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt eerder als verkoudheid hoor, dus je zat goed :)

9. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ons zoontje ging een paar weken terug ook telkes huilen als ik hem naar bed deed. Maar gek genoeg alleen overdag, 's avonds was hij waarschijnlijk veel te moe om te huilen, maar hij had fikse oorontsteking, terwijl hij overdag tijdens spelen heel vrolijk was!!

10. kwebbel86

zo he he, neusje is weer een stuk leger dankzij de spray. Pfff wat een ellende voor haar zeg :( denk dat de druk op haar hoofd van de verkoudheid toch parten speelde. Hopelijk snel weer verbetering :)

Deel Deze Pagina