Ik wil wat broekjes en truitjes bestellen voor de kleine. De maat 86 van hm is net aan op lengte. Kijkt een beetje als een hoogwater broek zeg maar . Maar nu zag ik dat ze bij hm babymaat ook maat 92 hebben en ook bij de gewone kinderkleding van hm is 92. Weet iemand of er verschil zit in de baby maat 92 of kindermaat 92?
De kindermaten van de h&m vallen sowieso een stuk groter dan normaal. Dus 92 van de babymaten is gewoon 92. 92 van de kindermaten is bijna 98.
Hier was laatst ook een topic over, maar toen andersom. Dat babymaat 92 altijd een maat groter valt, en of dat bij de kindermaten ook zo was. Ik vind babymaat 92 als 98 vallen namelijk (bijna altijd 1 maat groter). En kindermaat 92 soms een halve maat groter vallen, maar vaak ook 1 hele maat groter. En het verschilt ook per kledingstuk, dus tja. Ik snap dat toch niet helemaal, waarom de H&M dat niet aanpast? Ze moeten inmiddels toch zelf ook doorhebben dat alles bijna standaard 1 maat groter uitvalt? Je pakt een aantal kinderen van exact 92 cm lang en je trekt ze H&M kleding aan (baby of kinder) en ze verzuipen erin. Dat is toch geen handige maatlabels
Nou ik vind t dus andersom. Zl heeft 2 jogginpakjes maat 92 van de kinderafdeling net aan. Van de babyafdeling een jeans en een pantalon en veel te groot!!
Die jogginpakjes zitten echt strak vam de kinderafeling... en die broeken van baby 92 echt lang. Ligt aan t kleding stuk
Ik denk dat het echt per kledingstuk anders is hoor, want ik heb verschillende dingen van hm en sommige dingen zijn te groot, sommige juist weer te klein of zit precies goed. Nu is mijn dochtertje voor haar lengte wel wat breder, dus ze heeft wel 92 nodig (ook al zou ze er in theorie nog lang niet inpassen). Ik vind zelf bij mijn dochtertje de 92 kindermaat beter zitten dan de 92 baby
Ik vind over het algemeen de babymaten groot vallen. Mijn dochtertje heeft de hele zomer nog in een vest gelopen van maatje 80... Oke voor de mooi waren de mouwen twee cm te kort, maar toch, verder droeg ze afgelopen zomer 86/92. Ik heb eind van de zomer twee shirts in 92 (meisjes) gekocht, die vielen me dan juist weer tegen qua grootte want ik had gedacht dat die eerst nog veel te groot zouden zijn, maar die zaten meteen goed. Dus mijn ervaring met de kindermaat 92 is dus juist dat die niet groot valt. De spijkerbroekjes van de babyafdeling vind ik trouwens wel goed vallen, niet te groot niet te klein.
Ik had hier laatst een topic over geopend. Ik vind dat me kindermaat 92 echt bijna valt als babymaat 80 met shirtjes. Het valt verl kleiner dan de babymaten.
Ik had een spijkerblouse besteld van kindermaat 92 nou de knopen springen er nog net niet af als het dicht zit. Terwijl bij zo'n zelfde blouse in baby maat 80 zijn alleen de mouwen te kort. Mijn ervaring is dus echt dat de kindermaten veel smaller vallen. Heb je een smal kind dan kan je gewoon kindermaat kopen maar als je nog lekkere babyvetjes aan je kindje heb zitten zou ik nog gewoon babymaat doen.
dank jullie wel voor de tips. Ik zag ook dat het bij de C&A hetzelfde is als bij h&m. Ook 92 baby maat en 92 kindermaat. Ik vind alleen de babykleertjes van de C&A erg smal vallen. Nu is mijn kindje ook niet de slankste. Het is een stevige meid, dus misschien dat het dat is.
Bij de hema is het ook apart hoor, babymaat 92 is veel groter dan de maar 86/92 bij de kinderkleding.. Mijn dochter past de 92 van de babykleding nog zat en van de kinderkleding moet ze bijna 98/104 hebben (helaas geen enkele maten) Baby van c en à valt inderdaad wat kleiner
Hm valt bij mijn zoon echt veel te groot hij heeft maat 80 en bij hm kan hij deze maat niet aan wat bterft broeken. Hij heeft een maatje 68 blouse gedragen totdat hij 75 cm was. Zo groot vat het bij hem