Mijn zoontje van net 1, lekt sinds een week ‘s nachts door. Het is een buikslaper en hij krijgt om 19.00 een flesje van 200 cc (half melk/half water). Overdag drinkt hij maar matig, dus ikw il dit ook niet kinderen. We gebruiken nu babydry, maar dat werkt dus niet. Heeft iemand een goede tip?
Wij hebben ook een buikslaper en wat goed helpt is de luier achterstevoren doen voor de nacht. Vond het eerst een raar idee maar past goed en helpt (was ook een tip van hier). Daarnaast weet ik niet in welke maat hij zit, maar een maatje groter voor de nacht kan ook helpen. Wij gebruiken trouwens ook de babydry.
Een grotere luier helpt dat? Mijn dochter is 2,5 en lekt ook wel door. Ze heeft dan teveel gedronken.
Grotere maat luier & grotere maat romper. Luier achterstevoren schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nooit geprobeerd eigenlijk. Als ze veel gedronken hebben, check ik de luier ook nog wel als wij naar bed gaan. Als hij heel vol zit, verschoon ik ze al slapende nog.
Mijn zoontje lekte ook regelmatig door toen hij op zijn buik ging slapen. Nu ligt hij in elke houding en op elke plek in bed, maar wij merken groot verschil met hoe we de luier omleggen. We gebruiken baby dry pants nummer 4 en zorgen echt dat de luier goed in het midden zit, alle randjes naar buiten en zijn piemeltje naar beneden gericht. Slaan we de stap over van netjes omleggen dan lekt hij weer door.
Wat heel lang geholpen heeft voor onze buikslaper is pamper broekjes en dan 1 maat groter. Deze lekken in bed minder dan gewone luiers. Nu hij bijna 2 is krijgt hij een pul overbroekje (van wasbare luiers) met inlegger of hydrofiel over zijn pamper. Niets hielp meer en dit werkt super.
Wat bij onze buikslaper hielp: - luier maat groter, overdag maat 5, 's nachts 5+ - wij zijn erg tevreden over kruidvat luiers, nu ook weer bij dochter - luier aan de voorkant hoog genoeg doen, of inderdaad achterste voren - zorgen dat de romper groot genoeg is en niet de luier afknelt.
Ik heb dat ook heel vaak en dan zorg ik ervoor dat zijn piemeltje wel goed ligt. De tips hierboven zijn ook wel te proberen of hem snachts nog een keertje verschonen. Ik heb zelfs alle soorten luiers geprobeerd en een dubbele luier.
Thnx ik ga vanavond de luier achterstevoren doen. Normaal heeft hij maat 4 en heb nu al 4+, misschien 5 proberen evt. Zal ook de kruidvatluiers eens proberen als het achterstevoren dragen niet werkt. Zijn piemeltje leg ik altijd goed en de randjes naar buiten. Hopelijk helpt het en anders misschien toch maar om 11 een schone luier proberen.
Wasbaar proberen! Hier ook altijd lekkage met wegwerp, elke ochtend alles verschonen. Nu zijn we voor peuter en baby over op wasbare luiers en de lekkages zijn verleden tijd... Vanmorgen haalde ik hem uit bed en rook ik dat hij gepoept had. Helaas nogal veel en niet zo compact. In wegwerp had het echt overal gezeten, nu was het keurig binnen de luier en het overbroekje gebleven..
Laten plassen op de pot voor t slapen Piemel naar beneden Groot genoege romper Hier eigenlijk bijna nooit t probleem. Alleen vorige week was hij ziek, koorts en snachts veel dorst, 3 bekers water leeggedronken. Toen was hij zelfs door z’n slaapzak heen nat. Heb t wel een periode wel gehad, doe volgens mij niks anders dan toen, behalve dat zoon z’n ochtendplas op de pot doet en niet direct als hij wakker wordt in de luier.
Wij hebben met pampers hier contact over gehad. Ze rade ons aan om pamper active fit te gebruiken omdat deze aan de voorkant hoger zijn en daardoor ideaal voor buikslapers. Hierna geen last meer gehad!
Welke wasbare luier krijgt je peuter? Ik heb de anavy night geprobeerd maar hij lekt door. Daarom nu overbroekje over pampers Eigenlijk wil ik ook iets wasbaars.
@Nijntje01 Bamboozle stretch, met bijbehorende inlegger en een extra dubbelgevouwen inlegger van voren voor de nacht. Als overbroekje Little Lamb maat 3.
4+ van de kruidvat werkt goed (kruidvatluiers bevallen hier met die van ons toch al erg goed, buikslaper en mega nachtplasser). Achterstevoren, maatje groter en als alles tegenzit kan je altijd nog kotex maandverband voor de nacht er in gooien, was een tip van een andere mama hier en heeft tijden lang de boel gered.
Hier werkte pas geen enkele andere luier oid meer. Nu laten we zn romper los en die instoppen zeg maar in zn pjamabroek en nu gaat t goed! Romper zat te strak met een propvolle luier....
Hier ook wasbaar. Little lamb bamboe nu met twee boosters waarvan eentje dubbel aan de voorkant. Ook little lamb overbroekje.
Kijken of de romper niet te strak zit, een plusluier hielp hier goed.wij hadden kruidvat luiers en overdag een gewone en in de zelfde maat een plus luier.
Zelden een ‘doorlek nacht’ gehad met onze buikslaper. Wij gebruiken al tijden kruidvat 4+ en hij krijgt ook nog melk voor het slapen gaan.