Luier dreumes lekt door 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jajo, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Mijn zoontje van net 1, lekt sinds een week ‘s nachts door. Het is een buikslaper en hij krijgt om 19.00 een flesje van 200 cc (half melk/half water). Overdag drinkt hij maar matig, dus ikw il dit ook niet kinderen. We gebruiken nu babydry, maar dat werkt dus niet. Heeft iemand een goede tip?

2. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    783
    198
    43
    Wij hebben ook een buikslaper en wat goed helpt is de luier achterstevoren doen voor de nacht. Vond het eerst een raar idee maar past goed en helpt (was ook een tip van hier).
    Daarnaast weet ik niet in welke maat hij zit, maar een maatje groter voor de nacht kan ook helpen.
    Wij gebruiken trouwens ook de babydry.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Een grotere luier helpt dat?
    Mijn dochter is 2,5 en lekt ook wel door. Ze heeft dan teveel gedronken.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Grotere maat luier & grotere maat romper.
    Luier achterstevoren schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nooit geprobeerd eigenlijk.

Als ze veel gedronken hebben, check ik de luier ook nog wel als wij naar bed gaan.
    Als hij heel vol zit, verschoon ik ze al slapende nog.

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn zoontje lekte ook regelmatig door toen hij op zijn buik ging slapen.
    Nu ligt hij in elke houding en op elke plek in bed, maar wij merken groot verschil met hoe we de luier omleggen.
    We gebruiken baby dry pants nummer 4 en zorgen echt dat de luier goed in het midden zit, alle randjes naar buiten en zijn piemeltje naar beneden gericht.
    Slaan we de stap over van netjes omleggen dan lekt hij weer door.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat heel lang geholpen heeft voor onze buikslaper is pamper broekjes en dan 1 maat groter. Deze lekken in bed minder dan gewone luiers.

Nu hij bijna 2 is krijgt hij een pul overbroekje (van wasbare luiers) met inlegger of hydrofiel over zijn pamper. Niets hielp meer en dit werkt super.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat bij onze buikslaper hielp:
    - luier maat groter, overdag maat 5, 's nachts 5+
    - wij zijn erg tevreden over kruidvat luiers, nu ook weer bij dochter
    - luier aan de voorkant hoog genoeg doen, of inderdaad achterste voren
    - zorgen dat de romper groot genoeg is en niet de luier afknelt.

8. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik heb dat ook heel vaak en dan zorg ik ervoor dat zijn piemeltje wel goed ligt.
    De tips hierboven zijn ook wel te proberen of hem snachts nog een keertje verschonen.
    Ik heb zelfs alle soorten luiers geprobeerd en een dubbele luier.

9. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Thnx ik ga vanavond de luier achterstevoren doen. Normaal heeft hij maat 4 en heb nu al 4+, misschien 5 proberen evt. Zal ook de kruidvatluiers eens proberen als het achterstevoren dragen niet werkt. Zijn piemeltje leg ik altijd goed en de randjes naar buiten.

Hopelijk helpt het en anders misschien toch maar om 11 een schone luier proberen.

PBV vindt dit leuk.
  10. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wasbaar proberen!
    Hier ook altijd lekkage met wegwerp, elke ochtend alles verschonen.

Nu zijn we voor peuter en baby over op wasbare luiers en de lekkages zijn verleden tijd...
    Vanmorgen haalde ik hem uit bed en rook ik dat hij gepoept had. Helaas nogal veel en niet zo compact. In wegwerp had het echt overal gezeten, nu was het keurig binnen de luier en het overbroekje gebleven..

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Laten plassen op de pot voor t slapen
    Piemel naar beneden
    Groot genoege romper

Hier eigenlijk bijna nooit t probleem. Alleen vorige week was hij ziek, koorts en snachts veel dorst, 3 bekers water leeggedronken. Toen was hij zelfs door z’n slaapzak heen nat.
    Heb t wel een periode wel gehad, doe volgens mij niks anders dan toen, behalve dat zoon z’n ochtendplas op de pot doet en niet direct als hij wakker wordt in de luier.

12. Farah2017

Farah2017 Lid

3 dec 2017
    7
    2
    3
    Vrouw
    Wij hebben met pampers hier contact over gehad. Ze rade ons aan om pamper active fit te gebruiken omdat deze aan de voorkant hoger zijn en daardoor ideaal voor buikslapers. Hierna geen last meer gehad!

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Wij gebruiken ook active fit idd, misschien is dat wel de reden dat t niet doorlekt.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Welke wasbare luier krijgt je peuter?
    Ik heb de anavy night geprobeerd maar hij lekt door. Daarom nu overbroekje over pampers ;) Eigenlijk wil ik ook iets wasbaars.

15. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Nijntje01 Bamboozle stretch, met bijbehorende inlegger en een extra dubbelgevouwen inlegger van voren voor de nacht. Als overbroekje Little Lamb maat 3.

Nijntje01 vindt dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    4+ van de kruidvat werkt goed (kruidvatluiers bevallen hier met die van ons toch al erg goed, buikslaper en mega nachtplasser). Achterstevoren, maatje groter en als alles tegenzit kan je altijd nog kotex maandverband voor de nacht er in gooien, was een tip van een andere mama hier en heeft tijden lang de boel gered.

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.828
    2.249
    113
    Hier werkte pas geen enkele andere luier oid meer. Nu laten we zn romper los en die instoppen zeg maar in zn pjamabroek en nu gaat t goed! Romper zat te strak met een propvolle luier....

Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier ook wasbaar. Little lamb bamboe nu met twee boosters waarvan eentje dubbel aan de voorkant. Ook little lamb overbroekje.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.381
    10.325
    113
    Kijken of de romper niet te strak zit, een plusluier hielp hier goed.wij hadden kruidvat luiers en overdag een gewone en in de zelfde maat een plus luier.

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.280
    25.751
    113
    Zelden een ‘doorlek nacht’ gehad met onze buikslaper. Wij gebruiken al tijden kruidvat 4+ en hij krijgt ook nog melk voor het slapen gaan.

Deel Deze Pagina