Dat verschilt wel echt. Bij sommige kleding is 86 dan echt nog te slobberig. Ik zou eigenlijk nog even wachten met dingen kopen. Ik koop zelf nooit veel kleding van te voren, omdat ik het lastig vind in te schatten. Jammer als je van alles te groot hebt.
Ik vindt t zelf lastig en onvoorspelbaar. Die van ons was net goed en wel in maat 80 en ik moest van de week ineens alweer 86 halen omdat dr hoofd ineens flink gegroeid was en ze dr truien niet meer aan kon...en die is pas bijna 14 maanden. :s had wel verwacht dat die maat 80 wat langer stand zou houden want de lengte heeft ze absoluut nog niet (korte beentjes).
Mee eens. Mijn dochter was bij de laatste meting 89.5 cm. Dat is al even geleden en ze draagt nog steeds maat 86. Het past gewoon nog goed. Mouwen en broekjes zijn niet te kort of te strak terwijl ze op basis van haar lengte dan eigenlijk al maat 92 zou moeten hebben.
Qua broekjes koop ik meestal zo'n model chino of jogdenim met omslag. Smalle taille, dus daar wordt het niet snel te klein. Als het qua lengte te kort wordt dan maak ik de omslag los en kan een broek nog langer mee Dus dat heb ik ook maar voor komende lente/begin zomer gedaan. Nu met omslag, straks zonder.