Hoihoi, Van de week hadden we een feestje bij ons thuis. Ons binkie is nu 10 weken en savonds rond 6 uur is hij vaak heel moe en gaat hij rond half 7 7 uur naar bed. Dan slaapt hij eigenlijk tot de volgende ochtend 7 uur (maken hem nog wel eventjes wakker voor een fles rond 23.00uur). Dus zo ook op die avond! Visite kwam vanaf 20.00uur. Ik had zoiets van als de kleine wakker wordt haal ik hem er natuurlijk even uit maar hij bleef ondanks het kabaal lekker slapen. Iedereen bleef een beetje zeuren dat ze hem wilde zien maar ik had zoiets van ga hem niet wakker maken... Later deden ze echt een beetje vervelend en bleven opmerkingen maken en vonden maar dat ik wel heel streng was etc etc. In het begin had ik nog het idee om hem beneden zn laatste flesje te geven zodat ze hem toch even konden zien maar ik was het zo zat dat we hem pas de fles hebben gegeven toen de visite weg was! Tuurlijk snap ik dat iedereen hem graag wil zien en ik zou hem natuurlijk ook weer even willen showen maar heb zelf zoiets van als hij slaapt ga ik hem daar niet voor wakker maken....Volgende keer beter toch! Toch voel ik me een beetje schuldig omdat sommige echt wat telleurgesteld weggingen en ook voor die kleine kadootjes enz hadden meegenomen. Hoe doen jullie dat? groetjes Miracle.
ik zou hem er ook echt niet voor wakker maken.. Wij hebben dat probleem eigenlijk niet, onze dochter ligt na de fles van 18.30 in de box te slapen tot 22.30. Ze ligt dan namelijk in een zijligkussen ivm voorkeurshouding dus ik wil haar in de gaten kunnen houden.. Mensen kunnen haar dan wel zien maar ik ga haar er echt niet uithalen als ze slaapt..
tja ik vind dat ook altijd erg moeilijk..... het ligt eraan denk ik of ze van ver komen...of je laat ze voorzichtig even bij het bedje kijken. ik had het van de week op een verjaardag, ik had de kleine in een draagzak gedaan zodat niet iedereen aan haar zou gaan plukken, nou dat werd ook echt niet gewaardeerd en zodra ze dr ogen opendeed waren ze ook heel opdringerig met tot gevolg dat de kleine van schoot tot schoot ging en wij snachts met de gebakken peren zaten, omdat ze helemaal van slag was. de volgende keer pakken wij het ook anders aan, ik weet alleen nog niet hoe!
Gewoon laten slapen, voldoende slaap is namelijk belangrijk voor de ontwikkeling van de baby. Een baby van die leeftijd slaapt het merendeel van de dag, gemiddeld tussen de 18-20 uur. Als je het zo brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat er bezoek is die de ontwikkeling van je baby in de weg wil staan en hun eigen behoefte daar boven plaatsen. Enige oplossing is je poot stijf houden (wat voor sommige moeders al moeilijk is, maar voor jou niet zie ik ). Laat ze desnoods heel stilletjes een kijkje nemen in de slaapkamer als je baby slaapt. Dat doe ik met bezoek, dan zien ze mijn dochtertje toch nog eventjes. @Made: Je weet nu dat je kleine niet goed reageert op het laten vasthouden door veel verschillende personen, dat ze dan heel slecht slaapt 's nachts. Dat kan je dan toch zo vertellen bij een volgende keer, dat je het daarom niet meer wil?
Je hebt het goed gedaan vind ik hoor. Die mensen kunnen wel zeuren, maar zij gaan naar huis en jij zit met een wakkere baby. Mijn dochter reageert op zulke dingen ook erg heftig en overprikkeld en dan zit ik d ehele nacht op met haar. Dus dan hebben mensen mooi pech! Als ze echt voor de baby komen, komen ze maar 's middags.
hoooow in het begin zat ik ook zooo in dubio...vooral voor familie...heb nogal een grote, dus met iedereen ook erg close...dus je kan moeilijk de ene uitsluiten en de ander wel... voordat ik bevallen was...had ik eigenlijk geen idee hoe dat werkt in praktijk, een baby... toen ie er eenmaal was, begrepe ik ineens al die moeders die altijd tijdens kraamvisite zeiden...nee laat em maar slapen...nee hij is moe...etcetc... Dus in het begin pakte ik em nog wel es....tijdens dat ie sliep...probeerde em dan wel in mijn armen te houden...wnat wkaker maken of als ie wakker zou worden...vond ik echt zielig.. dnek dat ik pas na 7/8 weken durfde te zgegen...nee hij slaapt, laat em maar liggen...dan wa shet voor visite helaas pindakaas....ja of ze mochten ff gluren door een kiertje.. weetje..nu dnek ik er heel anders over, als ik een 2e mag krijgen doe ik het anders...ik bedoel JUIST in het begin is het belangerijk dat ze veel rusten...die baby loopt niet weg...mensen kunnen em ook zien als ie een maand of 3 is....nu ben ik veel makkelijker...wnat nu weet ik dat hij makkelijk in slaap kan komen en heeft ie vaste dutjes....dus mocht er visite zijn..en hij wordt toevallig wakker...dan haal ik em wel naar de woonkamer... buiten dat...hij geeft nu zelf heel goed aan ...als hij niet bij een ander in de armen wilt liggen of wilt slapen...dus dan is de lol er ook snel af...en zeggen de mensen nu ook snel...ohh nee laat em maar slapen hoor, hij is echt moe heh
had zelf precies hetzelfde gedaan, zou de kleine echt niet wakker maken omdat de visite hem/haar graag wilt zien. Vind het trouwens een beetje stom dat mensen dan teleurgesteld zijn en zeker dat ze er een beetje door over blijven zeuren, je bent gewoon een goede mama, niet een strenge dit slaat nergens op, zelf hebben ze misschien geen kinderen kunnen ze dit niet begrijpen. Als je kindje slaapt lekker slapen laten, moeten ze een andere keer maar terug komen, of even informeren wanneer hij misschien wakker is op een dag, dat ze hem dan kunnen zien. Voel je er niet schuldig voor, dit zou denk ik het grotste gedeelte van de mama's doen!
Oh simpel, hier hebben ze gewoon pech hoor Overigens begrijpen de mensen in mijn omgeving het. Die zeggen het zelfs zelf 'Laat maar liggen, hij ligt lekker te slapen!'. Ze koekeloeren vaak even zachtjes in de wieg terwijl ie slaapt, maar daar blijft het bij. En van hand tot hand gaat ie al helemaal niet. Toen ie pas was geboren niet, nu ook niet.
Je gaat een baby toch niet uit bed halen (nota bene 's avonds na 20.00uur nog!) omdat mensen die willen zien? En dan nog zeuren? Die zijn niet wijs hoor... Echt gewoon lekker laten liggen. Als ze de baby willen zien, mogen ze misschien even spieken in het bedje, en that's it.
sorry hoor; dat vind ik echt belachelijk van die mensen... Het gaat toch om jouw kindje en niet om die mensen... Het is belangrijk dat die kleine rust en regelmaat heeft en dat hij zijn slaapje doet. Dat ze dat niet begrijpen Je hebt het echt super gedaan! Je bent een goede moeder!!
Ik sluit me bij de voorgaande reacties aan. Je hebt het heel goed gedaan! Een baby heeft nou eenmaal zijn rust/slaap heel hard nodig en als mensen dat niet snappen en zelfs gaan zeuren hebben ze gewoon pech gehad! Heeft niks met streng zijn te maken. Ik zou ook gewoon gezegd hebben als er een opmerking werd gemaakt, ja leuk allemaal maar jullie kunnen vannacht lekker slapen en dan zit ik met een baby die overstuur is omdat ij zo nodig wakker gemaakt moest worden!
Goed gedaan meid ! Heel knap dat je bij je principes bleef! Ik vierde mn verjaardag in september en toen hadden we dus ook visite. En mijn zoon kreeg toen ook nog een late fles, maar die heb ik boven gegeven lekker rustig en alleen wij 2en. Tja als mensen voor Tycho komen zijn ze echt welkom hoor, maar dan wel overdag en als ie slaapt dan moeten ze maar heel eventjes wachten. Overigens heeft een goede vriendin van mij even gekeken naar Tyco tijdens het verschonen boven op mijn verjaardag. Maar vanaf de deuropening en ze is naar beneden gegaan toen ik de fles ging geven. En voel je niet schuldig hoor ! Kindjes hebebn nu eenmaal ook slaap nodig om lekker te kunnen groeien en ontwikkelen! Liefs sas
Bedankt voor jullie lieve reacties! Voel me er gelijk een stuk beter over! Die kleine heeft er idd zelf niks aan om uit zn bedje gehaald te worden omdat andere dat willen! En hij heeft nu lekker een beetje een ritme met slapen dus als het niet nodig is gaan we dat niet verstoren! De volgende keer beter (voor hun) en dan lekker een keertje overdag! Pff ben altijd te veel bezig met wat anderen vinden maar je kan altijd maar gewoon het beste doen waar je je zelf goed bij voelt toch! Groetjes!
Goed van je hoor!!! Kindjes moeten niet uit hun ritme gehaald worden omdat de grote volwassen mensen ze even willen knuffelen!! De visite is blij als ze het kindje even kunnen zien, maar jij zit ermee als het vervolgens niet meer wilt slapen oid! Nee hoor, ik geef je groot gelijk! Lekker laten slapen, dan moet de visite maar een andere keer langskomen!!
Heel makkelijk, gewoon pech gehad! Mijn zoontje is nu bijna twee weken oud maar geboren bij 36 weken zwangerschap. De ka adviseerde ons hem niet van hand tot hand te laten gaan en niet te veel bezoek tegelijk te ontvangen. Ik haal hem nooit uit bed voor de kraamvisite, ze mogen even in het wiegje kijken, that's it! Als hij toevallig wakker is zit hij bij mij of mijn man op schoot. Er zijn mensen die dit raar vinden en vinden dat wij overbezorgt zijn. Tja, dat is dan jammer hoor, mijn kinderen zijn het dierbaarste in mijn leven. Moet wel zeggen dat ik nu een stuk makkelijker ben dan bij de eerste. Toen had ik nog wel eens het gevoel dat ik haar uit bed 'moest' halen omdat ze daar tenslotte voor kwamen. Ze werd ook door iedereen vast gehouden, ook al had ik daar niet altijd een goed gevoel over. We hebben nu het roer compleet omgegooit Jij hebt het goed gedaan hoor, hij is nog maar 10 weken! Jij weet het beste wat goed voor hem is.
Ik had hetzelfde gedaan. Heeft hier zelfs nog tot een behoorlijke ruzie geleid. Jammer dan, als ze slapen, ga ik ze niet wakker maken.
Ik vind ook dat je het goed gedaan hebt hoor. Kom op zeg, een baby wakker maken omdat mensen er naar willen kijken . Denk je dat zij het zelf fijn zouden vinden om wakker gemaakt te worden omdat iemand ze wil bekijken. Ik denk het niet! Pas belde er een vriendin om langs te komen voor een kopje thee. Ja, maar ze wilde wel langskomen als Ayla wakker was. Toen heb ik maar gewoon gezegd dat ik geen wakker-garantie geef...