hallo, mijn zoontje van (bijna) 1 jaar weigert zijn eten en ook zijn drinken we hebben echt al alles geprobeert div. flessen met een spuitje in de mond spuiten maar hij laat het er gewoon uit lopen. het probleem is dat hij ook nog de buikgriep heeft (meerdere malen p/d een spuitluier). weet iemand van jullie hoeveel hij min. aan cc moet binnen krijgen? en wie heeft er misschien nog een tip? alvast bedankt
hij eet en drinkt waarschijnlijk niet omdat hij ziek is... wij namen altijd pakjes sap en knepen deze leeg in mijn dochters mond probeer anders in ieder geval ors te halen. Dit is een soort oplossing tegen uitdrogen. Houd hem goed in de gaten (ivm uitdrogen) en blijf hem iig drinken aanbieden. hopelijk wordt hij snel weer beter...
Idd ORS en dan in een spuitje geven. Misschien een ijsje? Of koude vla...? Wij hebben het een paar weken geleden ook gehad met Sophie helemaal niks meer eten en drinken,maar de kinderarts zei,als ze 24 uur ( vind ik best lang hoor ) geen plasluier heeft en suf is of wordt gelijk aan de bel trekken.... Sterkte met je kleintje,zo zielig he!
in de gaten houden en gewoon de huisarts bellen! Die kan je precies vertellen hoe en wat, want als ze niet meer drinken, loop je natuurlijk op een gegeven moment kans op uitdroging en dat is echt gevaarlijk. Dit is dus echt wel iets waar je gewoon voor mag bellen hoor! Hou z'n luiers in de gaten: als z'n plasluiers ophouden, si het zeker tijd om te gaan bellen...
bedankt voor de adviezen, dylan ligt net in bed en heeft toch nog een beetje fruithapje gehad en een beetje suikerwater. ors heb ik ook al geprobeert maar dat vind hij super vies (zelf met sap erin).
Niet eten is minder erg als niet drinken. wij eten ook weinig als we ziek zijn. als je ventje honger krijgt eet hij echt wel. Drinken is alleen wel heel belangrijk! ORS is ook niet lekker, maar ik heb toen een keer een exreem ziek ventje gehad en de arts zei dat een paar druppeltjes ors in zijn mond al direct werk doen, als je elk uur een theelepeltje ORS in zijn mondje doet bereikt het toch zijjn doel en je ventje went er misschien aan. niet pushen om te eten, komt vanzelf wel. Mag natuurlijk niet te lang duren. Overigens ziek of niet rond 1 jaar hebben veel kindjes de fase van niet eten. Dus dan heeft jouw mannetje het dubbelop sterkte ermee!
Mijn mannetje wou met de kerstdagen niks eten en drinken, en kreeg droge luiers. zijn we naar de dokterwacht geweest en bleek dat die een keelontsteking en ontstoken amandelen had... als ze niet willen drinken heeft meestal wel een reden (ik dacht eerst dwarsigheid...) maar ik zou er idd even mee naar de dokter, kunnen ze precies zien wat er aan de hand is... die kleinen kunnen het helaas niet zeggen sterkte ermee.
ik kreeg bij onze apotheek de tip dat kinderen meestal wel aquarius lusten, die sportdrank. er zit niet zoveel in als ors, maar het vult ook de voedingsstoffen en vocht aan. groetjes, Miranda