Ik ben altijd liedjes aan het zingen en ben op zoek naar meer mooie en lieve (slaap) liedjes! Wij kregen van de kraamzorg bij intakegesprek een boekje en cd met 50 lievelingsliedjes, daar staan al veel leuke liedjes op maar misschien zijn er nog meer mooie (onbekendere) liedjes die we hier kunnen uitwisselen? Momenteel zing ik heel veel ''In de maneschijn''
om rustig te worden voor t slapen veel 'niemand zo mooi als jij' en het wiegelied van de 3js (rustig zingen, niet de toeters en bellen haha!) verder 'hush little baby, don't you cry' en wat duitse kinderliedjes.
Een zelfverzonnen slaapliedje bij mijn oudste mee begonnen en nu zing ik het voor mijn jongste ook. Gewoon altijd hetzelfde, ook als ze 's nachts wakker worden. Kan het zingen zonder erover na te hoeven denken inmiddels haha.
Als ik ga zingen zit hij rechtop in bed en stopt hij denk ik spontaan zijn vingers in zijn oren! Ja ook als ik zacht zing! Ik druk op het knopje van zijn onderwater "tv" ! Haha
Slaap kindje slaap en een door man verzonnen slaapliedje. Daarnaast zingen we nog vele andere liedjes gedurende de dag en avond afhankelijk van wat zij wil zingen. In de maneschijn, helikopter, olifantje in het bos, twee violen en nog veel meer
Suja, suja, slaap maar zacht Door de mooie stille nacht Doe je oogjes nu maar toe Want jij bent zo moe, zo moe Suja, suja, slaap maar zacht Door de mooie stille nacht En toen ze kleiner was; O ik voel me fijn (dinand woesthof/woezel en pip) maar daar wordt ze nu helemaal hyper de pieper van omdat ze het zo'n mooi liedje vindt
"Ik ga slapen ik ben moe" en dan 4 coupletten. Maar weet niet of je een christelijke achtergrond hebt....
Oh gewoon een zelf verzonnen liedje met haar naam erin.. De hele familie zit met het liedje in hun hoofd haha mijn stiefvader zat het zelfs perongeluk op zijn werk te zingen..
Wij zingen altijd "Doe de lampjes aan" van Woezel & Pip, maar dan wel een beetje met haar eigen naam erin en wat andere verzinsels
Hier ook "Ik ga slapen, ik ben moe". Zing nu alleen de eerste 2 coupletten, wil als ze wat ouder is ook de andere erbij zingen. Ik heb trouwens ook een mobile die ongeveer 6x het melodietje van dit gebedje speelt, super mooi!!
Ik ga slapen, ik ben moe (versie 2) Er blijken zelfs 5 coupletten te zijn (zie versie 1) dat wist ik ook niet....
Wij hebben schaapjes schilderijen dus is het schaapje schaapje, heb je witte wol geworden! Daarvoor verhaaltje van dikkie dik! Doe dit alleen bij het slapen voor de nacht overigens!
you are my sunshine en twinkle twinkle little star...van de laatste hebben we ook een canvas laten drukken die op zijn kamertje hangt.
Aggy: 4 coupletten ik ken er maar 1 vertel vertel... met mijn dochter van 4 zing ik nu slaap zacht mega mindy houd de wacht en ik ga slapen ik ben moe (1 couplet). Bij mijn jongste van 4 maanden zing ik voornamelijk de zelfde klanken heel laag of heel hoog. (lijk dan net een indiaan haha), dat is de enige melodie om haar stil te krijgen tijdens een huilbui
Ahhhh wat veel coupletten, maar wel erg mooi, deze ga ik mijn oudste vast aanleren, maar dan wel versie 2
overdags zingen wij allerlei liedjes maar niet voor het slapen gaan dan lezen we een verhaaltje voor uit een boek... of verzinnen zelf een leuk verhaaltje als we bijvoorbeeld een dagje ergens heen gaan maken we daar een leuk verhaaltje van..
Ik zing altijd ik ga slapen ik ben moe, maar dan versie 1 die Einneh geeft, ik vind versie 2 eigenlijk veel meer van deze tijd maar kende de 1e versie nog van mijn eigen kindertijd.