Dames een vraag. Mijn zoon is nu 1.25, hij hangt echt tussen 2 maten in. Hij heeft shirts nodig, maar welke maat zouden jullie doen 122/128 of 134/140, hij groeit enorm hard en heb niet het geld om zo vaak nieuwe kleding te kopen. En welke maat kleding kan ik dan op alie express bestellen, heeft iemand daar ervaring in? Ik kreeg te horen van iemand dat maat 13 overeen komt met maat 128, maar volgens mij klopt dat helemaal niet?! Alvast bedankt voor de hulp
Zeker gezien je beperkte budget zou ik dan kiezen voor 134-140. Ik snap dat je kijkt naar AliExpress... maar dan zit je misschien straks te kijken met kleding die niet past. Je kunt er evt een mailtje aan wijden richting de verkoper. Of ze ook Europese maten hebben en dan vragen of ze 134 hebben. Maar ik ben er al van een koude kermis thuis gekomen.... dat ging dan om verkleedkleding, heb het express twee maten groter gekocht en nog paste de oudste er niet in. Het paste de jongste prima, al was het veel te lang
Waarom geen kleding zoeken die hele maten verkoop. Dus alleen 128. Lijkt me persoonlijk het mooiste zitten. Dat is er vast ook in de goedkopere winkels. Aliexpress heb ik geen ervaring mee.
Hier net zo, hij is 1.23 meter, maar maat 116/122 van vorig jaar is echt veel te klein, maat 122 wordt krap, maar ik vind 134/140 echt geen gezicht. Maar dat komt ook dat hij nogal iel is, dan zwabberen die shirts om hem heen. Ik ga zelf dus gewoon op zoek in winkels naar maat 128, zodat ik waarschijnlijk goed zit. Sowieso koop ik nooit kleding via internet, ik zie graag in het echt hoe iets eruit ziet, en dan kan ik vaak wel inschatten of het hem zal passen (want meegaan en passen, dat krijg ik er niet meer in bij hem )
Ik zou voor een enkele 128 of 134 gaan. Mijn dochter is ook 1,23m en maat 122/128 (van vorige winter en die van daarvoor) is in de meeste gevallen te klein, maar 134/140 vaak nog veel te groot. Natuurlijk hangt het ook af van het gewicht van een kind, kinderen die wat voller zijn, gaan vaak eerder door naar een volgende maat. Aliexpress vind ik lastig...hier inderdaad ook al verkleeddingen besteld in een paar maten groter en dat was dan precies pas, maar ook eens met een wel passende maat (voor de jongste) dat het veel te lang was.
Hmm h&m heeft relatief kleinvallende mt 134/140... En dat is sowieso altijd wat smaller heb ik het idee. Toen mij. Dochter nig wat steviger was paste het vaak niet... Nu heb ik in veel winkels dat zeker broeken vaak veel te wijd vallen en passen die van h&m wel prima. Ook shirtjes daarvan zitten nu prima. En als je toch niet zo'n enorm budget hebt maar wel een snelle groeier.. Zou ik gaan voor goedkoper (zeeman, action, wibra) maar goed pas.. Gecombineerd met wat grotere shirts waar hij langer mee kan doen. Jammer dat die kinderen altijd een groeispurt hebben NA de sale
ik zou dan voor de volle 128 gaan of 134 Wat betreft aliexpres Heb hier het voorjaar wat op besteld korte broek voor mijn zoon (maat 152) zat erg krap en hij heeft hem maar een paar keer aangehad t - tshirt ook maat 152 (hij had op dat moment maat 146) die allebei heel breed waren maar ook heel kort. Hij heeft ze 2 keer aangehad en toen was het ook wel gebeurd. 2 jurken voor mijn dochter maat 128, de ene zat perfect alleen die mooie bloem waar het haar om ging viel er na 1 keer wassen al vanaf, de andere was klein en kort en heeft ze deze zomer 1 keer gedragen als tuniek. De Elsa verkleedjurk in maat 12 besteld (geloof dat 8 of 9 gelijk staat aan 128), voor de zekerheid omdat het voor haar verjaardag was (en dat duurde toch nog 2 maanden) nou dat is ook maar goed ook want hij past nu precies.
Vwat dat betreft is ebay veiliger shoppen dan alie express. Al was het maar omdat ze er gewoon goede reviews hebben op basis waarvan je redelijk kunt bedenken of het slim is bij een bepaalde koper iets te kopen. En het is niet noodzakelijk duurder dan alie express.
Bij Alie kun je rustig veilig bestellen, je moet zelf aangeven of je het bestelde hebt ontvangen, zolang je dat niet aangeeft, krijgt de verkoper geen geld. En als je kijkt naar hoe vaak er iets besteld is bij die verkoper, dat zegt vaak ook best veel. En ook daar staan reviews bij. Groot voordeel van aliexpress is dat je bij de meeste verkopers geen verzendkosten bestaald. Ebay vaak wel, geloof ik? (Heb geen ervaring met Ebay. ) Ik heb een Elsa en een Anna jurk voor de oudste en een Sneeuwwitje en een Sophia jurk voor de jongste via Aliexpress gekocht. De eerste twee pasten precies, maar zijn aan de korte kant (voor een verkleedjurk dus, als gewone jurk zouden ze prima zijn). De Sneeuwwitje jurk is ook relatief kort en relatief breed, de Sophia jurk is idioot lang. Maar ze zijn er allebei blij mee en dragen ze al maanden vrij veel (vooral de Elsa jurk ).
Ja ik ben fan van h&m en v&d, maar daar heb je voor zover ik weet dus geen enkele maten. Wibra ook niet. Ik bedoel met niet zoveel geld eigenlijk geen dure merken hihi. V&d ter stal jola en h&m kom ik vaker. Alie express lijkt me idd niet echt slim. Welke winkels hebben enkele maten? Dan ga ik daar naar op zoek.
En hou er rekening mee dat het maanden (!) kan duren voor je het binnen hebt! Ik heb vorig jaar november iets besteld en kreeg het in mei geleverd!
Wibra heeft geen enkele maten inderdaad, maar wel 128/134 (ipv het meer voorkomende 122/128 en 134/140).
Voor mijn dochtertje 1.22 koop ik inderdaad wel eens shirtjes in die maat bij de H&M, maar vreemd genoeg is die maat bij mijn zoontje van 1.30 nog veel te ruim. Lijkt wel alsof de jongenskleding groter valt daar. Ik zou gaan voor 134/140 of een merk dat groot valt.
Inderdaad, de Wibra heeft net weer de tussenmaten. Handig voor als je kind tussen de gewone maten zit. En de C&A heeft enkele maten. Ik vind de C&A wel klein vallen, dus dan zou ik wel voor maat 134 gaan. Waar je ook zou kunnen kijken is Next Direct. Niet zo duur, en gratis verzenden vanaf 20 euro. Ik vind de kleding ruim vallen. De ene keer hebben ze dubbele maten, maar er zijn ook veel enkele maten.
Shoeby, name it,c&a Wij hebben hetzelfde probleem nml maar dan met maat 110. 98/104 is te klein en 110/116 is veelal te groot. jola/ sengers/ tuunte heeft ook andere maten 128/134 bijv.