Kledingmaat

Discussion in 'De lounge' started by Boulevard, Aug 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd welke kledingmaat jullie hebben. Het viel me vorige week op dat er heel veel mensen met een maatje meer zijn( ik ook). En vanaf wanneer vinden jullie iets een maatje meer?

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Ik heb maatje 46 en dat is duidelijk een maatje meer ik vind vanaf 44 dat je een maatje meer heb.... maaruh je opent wel een topic over welke maat we hebben maar wat is jouw maat dan ;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maat 38 (tjah...nu een M of L ;))

4. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Sorry, dacht dat ik het er in had gezet. Ik heb een ruim maatje 46.

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb op dit moment maatje 42 en dat vind ik persoonlijk voor mijn doen een maatje meer .... maar ik denk dat gemiddeld gezien maat 44 en hoger een maatje meer is ...

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb maatje 48 en schaam me er niet voor haha

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik sukkelde (alvorens er een buik in de weg ging zitten... ;) ) tussen de 42 en de 44 in. Meestal 42, maar soms heb ik 't idee dat maten per fabriek nogal eens kunnen verschillen, hihi... Een grote 42 of een kleine 44... Er is geen mouw aan te passen...

Ik vind 46 een maatje meer. Tot 44 vind ik niet noemenswaardig wat dat betreft.

Maar in principe denk ik dat je bouw ook meespeelt. Ik voel mij erg happy met m'n 42-44 en heb niet 't idee dat ik 'een maatje meer' heb (vandaar waarschijnlijk ook m'n afwijkende mening, hihi). Toen ik maat 38 had was ik namelijk ronduit mager te noemen, 40 zag er ook niet bepaald charmant uit en tegenwoordig heb ik de maat die bij me past...

Maar als ik 'de bladen' er op nasla ervaart 'men' 42-44 al als een maatje meer...

8. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ja dat word zeker gedaan in de bladen
    soms worden ook mensen met een maatje meer zwaar af gekraakt en word er gezegt dat je moet afvallen
    voor je gezondheid
    ik eet gezond en snoep bijna nooit maar ik heb gewoon mijn maatje 48 en vind het nog wel best
    ik ga er zeker ooit is wat aan doen maar eerst even mijn kinderne dan pas ik...
    ik vind ook dat je ieder persoon ook lekker moet nemen zo als ze zijn of je nou maatje 38 hebt of 50 ieder mens is het zelfde of je nu dun of dik bent...
    in ieder van ons zit een mooi karakter hihi

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb dan 38..maar ben ook maar net 1.60 lang / kort.

10. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ik heb maat 44..Soms broeken die ruim uitvallen heb ik maat 42..

11. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

nu maat 48, van maat 50/52 2 jaar geleden.

12. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ik heb maat 46-48 ligt er maar net aan hoe het valt. Zelfde met truitjes de ene keer xl en een andere keer xxl. Daarnaast ben ik vrij lang en heb lange armen dus truitjes vallen vaak te klein/kort en dan kies je ook al snel voor een grotere maat. Maar gelukkig kan je tegenwoordig bij de m&s hele leuke kleding in grotere maat vinden voor jonge dames. Dus ik heb er niet zo'n probleem mee, alleen voor mijn gezondheid is het beter om af te vallen.

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Wat ik vaak niet snap van de bladen is de dubbelheid... Aan de ene kant beweren dat veel verschillende diëten kunnen bijdragen aan het jojo-effect, terwijl een pagina verder er weer een of ander dieet omschreven staat. Aan de ene kant staat er dat het vooral belangrijk is dat je van jezelf houdt en dat iedereen prachtig is, terwijl je vervolgens in de modereportage alleen maar kleinere maten tegenkomt...
    Waarom niet gewoon vrouwen van álle maten zo'n reportage laten doen! Dat geeft 'n veel diverser, mooier en vooral eerlijker beeld vind ik!

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb ook een maat 46/48.. en ben 1,80 lang

ik heb er niet zo'n problemen mee, maar ik denk dat als ik zou gaan afvallen dat ik niet lager dan maatje 42 zou gaan, door mijn lengte ziet het niet uit als je te mager bent vind ik dan..
    ik vind het persoonlijk mooier als je toch wel mooie volle billen en benen heb (daar bedoel ik mee, dat ik het lelijk vind die vrouwen waar je een hele hand tussen de bovenbenen kunt duwen,, dat vind ik echt niet vrouwelijk,..).. de buik mag wel weg vind ik zelf hahaha

15. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ik ben het volkomen met je eens dat er eens meer vrouwen met een "normalere" maat in die bladen moet staan. Niet alleen slanke vrouwen maar ook vrouwen met maar 44/46/48 en misschien zelfs wel groter. Voor iedereen wat zeg maar. Maarja zolang het modebeeld blijft dat je slank moet zijn, zal dat wel niet gebeuren.
    En ja je leest en hoort overal dat mensen te dik zijn en hoe verschrikkelijk dat wel niet is. Maar het gaat ook om hoe iemand in zn vel zit, en dan draag je een paar kilo extra mee. Je moet gelukkig zijn met je eigen (al is dat niet altijd even makkelijk) en ben je dat niet dan moet je proberen er wat aan te doen of het leren accepteren.

16. @mijkeltje.. ben het helemaal met je eens!

Zelf heb ik een 46!

In begin 2007, meegedaan met een Miss PlusSize verkiezing. Super leuk en er deden een hoop mooie meiden aan mee, die een maatje meer hadden! Daarna heb ik met een reportage in de vriendin 'xxl' gestaan!

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik heb nu maat 38/40. Ben net 10 kilo afgevallen en had (een ruime) maat 42. Ik vind voor mezelf maat 42 al een maatje meer. (lengte 1.72m) Maar ben gewoon heel kritisch en zit absoluut niet lekker in mijn vel als ik groter dan maat 38/40 heb.

Verder kan ik geen algemene maat geven voor wat ik een maat meer vind. Het heeft o.a. te maken met je bouw, je lengte, wat straalt iemand uit. Sommige mensen staat het goed, sommige niet.

En inderdaad tijdschriften mogen die graatmagere modellen wel eens vervangen door wat meer vlees.

18. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ligt inderdaad erg aan je bouw of je een maatje meer oogt. Ik heb een heel veel maatje meer gehad (1.60 en 100 kilo, ongeveer maat 48).
    Nu ongeveer maat 38/40. ben nu iets zwaarder dan 'normaal' en vind mezelf, met mijn lengte, dan al echt wat mollig. Met maat 38 vind ik mezelf gewoon slank. Een vriendinnetje is 1.80 en heeft maat 40/42, maar die oogt echt een stuk slanker dan ik!

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Ik heb maatje 40 en ben 1.75.
    Zou nog wel graag willen afvallen naar een maatje 38.

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Een tijdje geleden viel me op dat sommige bladen er ooit een punt van maakte om vollere modellen te gebruiken. Een reportage met een vol model (maatje 40/42;)) met een artikel over vollere modellen erbij. Bij de 5 andere reportages met slankere modellen staat dan geen 'verantwoording' bij.

Share This Page