waar bezuinigen jullie zoal op?

Discussion in 'De lounge' started by Kikkert, Aug 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    hallo allemaal,

jullie herkennen het misschien wel, je wil wat zuiniger aan doen qua geld zodat je wat meer kunt sparen en een extratje achter de hand hebt voor mocht het nodig zijn maar hoe doen jullie dat en waar bezuinigen jullie zoal op?

soms vraag ik me wel eens af waar vliegt dat geld toch allemaal naar toe terwijl we echt geen gekke dingen doen of kopen.

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Wij bezuinigen op de boodschappen, moet zeggen nu ik prijsbewust ga shoppen scheelt het me meer als de helft aan boodschappen geld in de week..:O

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou wij hebben dus precies hetzelfde, ik vraag me elke keer weer af waar ons geld toch blijft. Mijn man en ik hebben toevallig gisteravond e.e.a. afgesproken. We gaan niet meer bijv. zomaar € 20,-- uit de muur trekken, want als je dat 5x doet is het ook alweer € 100,--. En verder gaan we vanaf volgende maand even back to basic, dus niet meer uit lunchen/eten, geen kleren kopen enz. enz. Wat ik vind het echt van de zotte dat we met onze inkomsten elke keer weer rood staan. Wij smijten gewoon TE makkelijk met geld.

Oh, en ik ga tegenwoordig naar de Lidl en daarmee bezuinig ik echt zo'n € 20,-- per week op de boodschappen.

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik ben aan het opruimen geslagen, alles wat ik niet gebruik of niks meer mee doen zet ik op marktplaats, levert behoorlijk wat op, ook dvds ed die we maar 1x kijken en daarna in de kast laten staan. Ik zou zeggen opruimen levert al veel op, verder doe ik zo min mogelijk boodschappen en ben ik eerst eens de vriezer en de voorraadkast aan het leeg maken, want ik bleef maar kopen terwijl het nog niet eens op was. dus scheelt ook weer een aantal weken boodschappen. verder proberen wij ook zuinig te leven en veel te sparen, hebben in 3 maanden tijd incl belastingteruggave al 5000 euro gespaard,dus als je wil kan het echt!

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben in 7 maanden tijd 12.000 euro uitgegeven aan een verbouwing terwijl we toen maar 2000 op de spaar hadden staan toen we begonnen. Ik zei nog tegen mijn man stel we hadden deze verbouwing niet gedaan stond er nu echt geen 12.000 euro op onze spaar je koopt zo makkelijk iets als je geld genoeg hebt (echt erg eigenlijk)
    Maar waar wij op besparen is kleding,uit eten gaan etc. Wil niet zeggen dat we het niet meer doen maar veel minder. Op eten besparen doe ik niet (wij eten niet veel ''slechte dingen'') gezond eten kost gewoon veel meer.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,815
    3,343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat klopt ja, zo hebben wij de baby uitzet zoveel mogelijk over die 9 maanden verspreid en daardoor alles van de lopende kunnen doen. Achteraf gezien was al dat geld waarschijnlijk niet naar de spaarrekening gegaan , maar 'gewoon' uitgegeven. Dus dat is hier ook wel een goeie.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij hebben in het weekend en na 22u in de week onze stroom goedkoper. Daarom probeer ik steeds 's nachts te wassen in de week, ofwel alles in het weekend.
    Als het goed weer is, gebruik ik de droger enkel voor witte was. De rest wordt gewoon aan de wasdraad gehangen.

Ik neem een winkellijstje mee winkelen en hou me daar aan. Zo heb ik zelden extra's mee die we eigenlijk niet nodig hebben.
    Bij Zeeman of Etos (heb ik een tijdje terug ontdekt! :p ) kan je heel goedkoop badproducten kopen. Zeker de moeite om dan je voorraad in te slaan.

Verder trek ik ook over de grens en koop in Nederland ook een heel aantal producten die in België gewoon veel duurder zijn. Ik heb wel het geluk dat ik kort aan de grens woon.

Het geld dat we nu elke maand op onze gezamelijke rekening overhebben, kopen we op aan afwerking voor ons huis. Anders wordt het toch weer aan dingen besteed waar we niets aan hebben. Vorige maand hebben we verf gekocht voor onze wc (hebben nog primer over voor een heel stuk van onze gang met trappenhal en een potje verf voor de inkom aan de achterdeur), deze maand hebben we rolgordijntjes bij Ikea gehaald. Hierdoor wordt onze zin om het huis af te werken alleen maar groter! ;)

En natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk bonnentjes te vinden die ik kan gebruiken. Al heb je 50 cent korting, 't is toch dat!

O ja, kleren en schoenen (op m'n sandalen van vorige week na, omdat mijn andere plots uiteen vielen) koop ik enkel als het uitverkoop is. Hierdoor merk ik wel dat ik al een aantal kledingstukken echt heb moeten weggooien omdat het versleten was. Anders deed ik dat weg voor spullenhulp, terwijl er eigenlijk niets mee scheelde, 't was gewoon uit de mode.

Dat is het zo ongeveer denk ik... :)

8. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    #8 ichtus, Aug 13, 2009
    Last edited: Aug 13, 2009
    Wij bezuinigen ook veel..

Idd.. Aldi, lidl boodschappen.. niet te kieskeurig zijn dan kun je er bijna al je boodschappen halen..scheelt echt enorm..

Buiten dat staat vanaf maart tot oktober de kachel op nul... altijd. we wassen alleen snachts met speciaal nachttarief.. en in het weekend....hebben een paar jaar geleden eens goed gekeken naar onze tel.kosten.. vaste telefoon er dus uitgemikt en allebei een mobiel abonnement.. wanneer je hiervoor flink op het internet gaat shoppen kom je een heel eind.. zo hebben wij een pc..een laptop en een lcd tv groot allemaal gratis.. en natuurlijk goedkope abonnementen.. onlangs overgestapt op digitenne van kpn. bij upc of ziggo zit je al snel aan een 13 tot 15 euro per maand.. digitenne maar 7,50 euro.. ook internetprovidershoppen en dan vooral kijken waarvoor je het gebruikt is lonend.. wij hebben alleen basis.. is wat trager, maar wij surfen en telebankieren alleen maar..

Uiteraard is shoppen leuk, maar kost vaak veel geld.. dat hoeft helemaal niet.. als je goed om je heen kijkt en niet alleen de merken aan wilt kun je ook online en in de reguliere winkels goed shoppen voor weinig.. tis alleen ff uitzoeken..

Je gas en elektra leverancier eens vergelijken met anderen wil ook nog wel s helpen.. wij hoppen regelmatig en het loont al snel een paar honderd euro per jaar..

Marktplaats en Ebay zijn plekken waar we veel shoppenvoor de duurdere luxe items.. soms hebben we mazzel en het is altijd een leuke sport..

afvalverspilling..Sinds hier het plastic apart wordt opgehaald en we kritisch kijken wat dus in die zak kan staat de grijze kliko maar 1 x per maand aan de weg.. weer een flinke besparing..

Alles bij elkaar levert het je al snel een leuk bedrag op..maar het vraagt wel discipline en doorzettingsvermogen.. tiis een verandering van levensstijl en dat is niet altijd makkelijk.. nu weet ik niet beter.. Ook moet je maar s googlen op internet op kortingsbonnen.. veel sites met kortingen voor bijv pretparken, dierentuinen en winkels.. echt gewoon om uit te printen en te gebruiken.. ideaal.. zo zijn wij voor de helft van het geld naar de dierentuin geweest.. dan is het nog s te doen...

Jusit door deze besparingen kunnen manlief en ik ieder jaar een leuke stedentrip doen.. zoals dit jaar met z'n tweetjes een lang weekend ROME.. hotel, vliegtuig etc.. zo onwijs leuk en even tijd voor ons zelf.. met 3 kids en 1 onderweg hebben we daar doorgaans niet zoveel tijd voor.. dus 1 x per jaar gaan we samen weg.. zo hebben we al parijs, barcelona, rome gezien.. en ook een paar keer de kids uit logeren gebracht en lekker thuis genoten van alle luxe en uitgaan, uiteten e.d.

En de kinderen profiteren hier ook van.. we kunnen best lekker bij de mac eten of tussendoor s een cadeautje kopen.. zijn er nieuwe kleren nodig dan koop ik die.. h&m is goed en goedkoop.. op schoenen voor jonge kinderen bezuinig ik niet.. daar betaal ik rustig 50 euro voor.. doe ik dat niet dan is de ervaring dat ze binnen 4 wk in de kliko belanden.. dan zijn ze stuk. de betere merken gaan ook lang mee..nu de oudste 6 is en dus al goed loopt en niet meer kruipt etc..whaha.. krijgt ook hij schoenen van de bristol.. wel goed opletten wat je koopt natuurlijk..want t blijven kids.. maar t scheelt wel 20 tot 30 euro per paar..

en ik zelf ben misschien 1 van de weinige vrouwen die per seizoen eignelijk maar 1 paar schoenen heeft.. voor de winter een paar laarzen en voor de zomer 1 stel zomerschoenen.. en misschien een paar slippers of ballerina's erbij.. maar t stelt niet veel voor...juist in de zomer koop ik goedkoop schoenen.. ik draag ze amper en daarna mik ik ze weg.. voor 7,5 euro kun je bij www.bonprix.nl al leuke ballerinas kopen..dan kun je nog s makkelijk combineren of verschillende soorten halen..

Je kunt veeeeeeel besparen...echt.. DOEN.. t levert zoveel op..

9. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

-kleding en schoenen in de uitverkoop kopen (van de week net 3 paar laarzen voor de prijs van 1 gehaald en ja ik had ze wel nodig, mijn broer gaat trouwen en ik had geen nette laarzen meer)
    - bij de lidl en aldi de basis dingen halen
    - op de markt groente en fruit halen, aardappels bij de boer vandaan
    -aanbiedingen van dingen die we veel gebruiken altijd volop benutten,
    Niet onnodig met de auto naar ouders, die wonen allebei 50 km verderop en wij gingen om de dag wel die richting op, nu combineren we het. Scheelt de laatste paar maanden al minstens 1 volle tank benzine per maand, meestal wel meer...

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij bezuinigen op boodschappen, we kopen alles eigen merk en eten wat er die week in de aanbieding is, dat scheelt echt in dit huishouden :)

11. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Shoppen bij de Primark voor je kleding, erg grote winkel. Shirtjes kosten daar maar 4 euro per stuk! Ook heel veel ondergoed en slaapkleding. Echt wel een bezoekje waard!

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Bin zunig met elektra en gas. Water ook wel, maar dat is toch wat lastiger met een vaatwasser zonder cheap ass programma.

Kleertjes van Yelena koop ik bij Zeeman/Wibra, Hema en soms bij de H&M. Mijn eigen kleren koop ik vaak wel wat duurder want je merkt het aan de kwaliteit dus doe ik er langer mee. En dan vooral veel basics zodat je goed kunt combineren en niet telkens iets nieuws hoeft te kopen. Voor Yelena vind ik dure kleertjes zonde omdat ze zo hard groeit. Doen we later wel.
    Ondergoed en sokken ook bij Zeeman en Hema behalve BH's, wil toch wel een mooie stevige hebben.

Haal groenvoer voor mijn beesten bij de Lidl, veel goedkoper. Fruit haal ik daar ook en dingen als frisdrank en pleepapier.

Doen zo min mogelijk met de auto. Koop veel meubels tweedehands ook omdat ik die leuker vindt zo lekker gebruikt; kan ik ook nog zelf opknappen.

Ben veel geld kwijt aan strippenkaarten maar ga binnenkort dichterbij huis werken dus kan ik op de fiets.

Gaan niet vaak op vakantie. Gebruik plastic tasjes als pedaalemmerzakken. Laat was zoveel mogelijk buiten drogen. Let op de aanbiedingen; heb zojuist 6 pakjes toetenpoetsers ingeslagen voor 6 euro.

Verwarming staat 's winters alleen in de woonkamer aan. Gebruik alleen maar basisschoonmaakmiddelen, maak kliekjes zoveel mogelijk op en zorg ervoor dat dingen niet over datum raken.

Uhhhh drumstellen van 1350 euries kopen. :D Maar is voor gespaard!

Was het wel zo'n beetje. :D

13. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,806
    4,191
    113
    Eigenlijk alleen op vakanties, we gaan nu iets minder vaak

14. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

Jul 15, 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op boodschappen, we gaan bijna alleen naar de Aldi en halen gewoon ons avondeten, ontbijt en lunch en basisdingen en kopen niet al te veel snoep/ijs/chips, we zijn niet zo'n snoeperds, liever een goed bord warm eten dan karig en veel snoep en onzindingen. Daar redden we nu van zo'n 45 euro per week inclusief schoonmaak/lichamelijke producten en exclusief honden en kattenvoer. Verder kopen we nooit iets van luxe dingen meer, zoals spelletjes voor de wii of cd's ofzo. Ook proberen we te bezuinigen op eten halen zoals chinees enz. dat doen we nu zo'n 1 a 2 x per 2 weken of nog minder. Kleding hebben we zat en mijn en ik hebben niet zoveel met kleding, dus eigenlijk hebben we nu al zo'n 2 maanden niks nieuws gekocht, we hebben zat winter en zomer. Heb wel laatst een winterjas van mijn moeder gekregen, dus dat was wel lief anders had ik mijn winterjas die ik zo'n 6 jaar heb weer gedragen. Waar we niet op bezuinigen is op de katten en hondenvoeding en verzorging. Ik vind dat zij lekker moeten eten en goed. Ook dierenarts zullen we nooit op bezuinigen. En ik moet zeggen, ik leef prima, we hebben onz eigen flatje, lieve dieren en een goede toekomst in het vooruitzicht, dus ik leef nu graag even zuinig, nou ja, ik besef me wel dat er mensen zijn die nog zuiniger moeten doen.

15. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Boodschappen: Vaak zijn a-merken helemaal niet beter, en het scheelt ook waar je de boodschappen haalt. En we halen vaak dingen in de aanbieding.

Eten: Vaak hebben we een brood-met-soep dag, soms ook zonder soep. Kyra eet wel altijd warm.
    Verder maak ik vaak dingen die niet te duur zijn zoals spaghetti. Dat kost ongeveer 4 euro en van de saus eten we twee keer.
    Als er iets over is wat genoeg is voor nog een maaltijd vries ik het in.

Kleren: Vandaag een zwembroek voor manlief gehaald bij de Zeeman voor maar 4 euro, en mijn bikini kostte maar 1.50 euro bij de Action. Ook hoef ik niet volgens de laatste mode gekleed te zijn, als het maar mijn smaak is.

Wassen: Ik was vaak op 30 graden, kortste programma tenzij het echt smerig is, en geen duur wasmiddel.

Stookkosten: Als het niet nodig is stoken we niet. En vlak voordat we douchen de droger aanzetten verwarmt de ruimte ook goed.

Lampen: Ik ben constant de lichtenb aan het uitdoen overal omdat mijn man van een lichtpaleis houdt. Verder hebben we ook overal spaarlampen.

Hmm volgens mij is het dat ongeveer wel.

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    hier hetzelfde!pfff wordt er soms beetje moedeloos van

Maar goed ik bespaar op:
    *uitgaan, leuke dingen doen, ik ga liever dan een stukje samen wandelen of even naar het strand of filmpje kijken, dan uit eten gaan of uitgaan en 100 euro kwijt zijn
    *boodschappen: ik let met kopen van wasmiddel, shampoo, cremes, dat soort duurdere dingen op de aanbiedingen bij o.a. kruidvat en als er een goede aanbieding is, sla ik voorraadjes in.
    *babyspullen aanschaf: ik heb een dure smaak, maar ik heb wel al heel veel met korting gekocht, heb nu al 420 euro bespaard door kortingen af te wachten enzo.
    *benzine: als ik op de fiets kan, dan doe ik dat, om bezine te besparen.
    *onlangs heb ik de verzekeringen onder de loep genomen en we stappen over op inshared, scheelt ons de helft van wat we nu betalen :$
    *snoep/chips enzo, ik vind het belangrijker dat we onze goede maaltijden wel kunnen betalen en daarom koop ik weinig van dat ongezondere spul, omdat dat best prijzig is, en ik liever geld uitgeef aan goede kwaliteit groente dan aan chips...
    *kleding koop ik momenteel helemaal niet want ik koop voor dat geld liever spullen voor de baby, heb trouwens toch genoeg in de kast hangen, soms vergeet ik gewoon wat ik allemaal aan kleding heb.
    *probeer te letten op lampen uit doen(vriend laat ze te vaak aan) en probeer zo min mogelijk de verwarming aan te doen, in huis heb ik die in de winter alleen in de woonkamer en de badkamer aan, de overige kamers nooit.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,796
    113
    Overal waar het kan.

Dat is niet echt nodig maar ik ben zelf echt zuinig.

Consuminderen is voor mij een hobby geworden. Minimaal leven vind ik heerlijk.

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,806
    4,191
    113
    Wat ik erg merk is als ik op mijn vrije dag boodschappen ga doen ga ik ff de blokker in, ff het kruidvat, ff de hans textiel, ff de etos en hupakkee.... ben ik zo weer 150 euro kwijt voordat ik boodschappen ga doen

19. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Precies.. zo ging het hier dus ook.. wat ik ook heb gemerkt is dat ik dus echt GEEN boodschappen moet gaan doen als ik trek heb in iets lekkers.. dan kom ik echt met onzinnige dingen thuis.. dus ik doe of direct na de lunch of direct na het avondeten boodschappen.. dan neem ik alleen het hoognodige mee..scheelt al snel 20 tot 30 euro..en is ook beter voor de lijn..hihihi

20. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ja heel herkenbaar, en dan kom je thuis en dan denk ik, wat heb ik nou daadwerkelijk gekocht? allemaal stom spul voor huishouden/verzorging ofzo, oftewel, de dagelijkse dingen....

Share This Page