Ik ben 1.82m en heb maatje 36. Ik vind maatje 40 al een maatje meer. Maar het ligt helemaal aan je bouw, want een vriendin van mij heeft maat 40 en die lijkt net zo slank als mij. Dus voor mezelf vind ik maatje 40 een maatje meer, voor een ander kan ik niet spreken.
Ik heb maat 44/46 van broeken, en een maatje m/l qua shirtjes. Ik zelf ben 1,78 en heb behoorlijk brede heupen, vandaar dat ik een maat 44/46 aan moet. ik beschouw een maatje meer vanaf 44. Maar ach ik voel me er happy bij...
Ik heb maat 42/L. vanaf 44 vind ik een maatje meer, mede omdat je dan in de winkels ook onder "grote maten" valt
Ik werkte eerst in een kledingwinkel en daar begon maatje meer bij maat 46.. Maar ik vind maat 44 al maatje meer..
Ik ben 1m63 en heb maat 36 (S), en van jeans is het meestal 27. Maar ik moet wel altijd mijn broeken laten "verstellen"! Innemen in taille en aan de benen... Ik zou zooo graag wat groter zijn maar ja Gelukkig ben ik redelijk "vol" overal haha Ik vind vanaf maat 42 een maatje meer, maar dat stoort niet vind ik! Sommige dames staan er prachtig mee, terwijl anderen best wat voller zouden mogen zijnè
Ummm ik heb maat 34 (xs) voor broeken en 36 (s) voor bovenkleding. Of ik daarblij mee ben? Not... nee, ik heb geen model, geen mooie vrouwelijke rondingen alleen wel fatsoenlijke borsten hahaha! En ik eet en eet maar helaas.... ik kom niets aan. Oja, ik ben 1.60 dus gelukkig niet zo groot. Groetjes Cyntje78
Ik ben jaloers! Ik zou willen dat ik dat eens een dagje kon doen! Eten wat ik wil, zonder er over na te hoeven denken! Ik kom bij wijze van spreken al aan van een appel
Ik ben 1.57 en mijn maat varieert tussen de 32 en 38 (ligt aan de winkel/merk), maar meestal heb ik 34 van boven en 36 van onder. Tsja Francaise van boven, en een rasechte Germaanse beneden. Een maatje meer voor mijzelf vind ik 38/40. Over het algemeen zou ik het maatje meer rond de 46 inschatten.
ik ben 1,63 cm, 3 jaar geleden was ik 47 kilo en had toen maat 34 (26 van broeken) 2 jaar geleden moest ik door ziekte aan de prednison( zit ik nog dagelijks aan) en ben daar 10 kilo van aangekomen ach ik kon het hebben,, ging naar maatje 36 en maatje 27 van broeken, tijdens mijn zwangerschap ben ik 7 kilo aangekomen, en moet er nog 4 kilo vanaf hebben, weeg nu 61 kilo en heb kledingmaat 38 en maat 28/29 van broeken,
Ik ben 1m59 en zou graag wat groter zijn... Mijn kledingmaat is S voor bovenkleding en 36-38 voor broeken (jeansmaat ken ik niet zo goed, denk 29?).
ik had maat 36 en voor sommige broeken maat 34.Maar had nog steeds een uitstekend maagje hoor.Nu na de tweelingzwangerschap kan ik maat 36 wel weer aan,maar als ik maat 34 aandoe dan steken er kwabbels bovenuit.Ben weer volop aan het sporten dus hopelijk komt het nog goed, het is voornamelijk slappe huid en spieren. Ik vind ook dat een maatje meer per bouw verschilt.Ik zie wel eens vrouwen lopen die zwaarder/dikker zijn als mij,maar waarvan alles wel gestroomlijnd is zeg maar, dan ben ik best jarloers alhoewel ik dus in kleding slanker lijk, lijken hun mooier in bikini/zwempak
maat 42/44 ben 1.68 en vindt mezelf dus echt wel een maatje meer (ook wel 2 als ik eerlijk ben). Hopelijk met kerst een maat 38/40.
Ben 1.78 lang en 70 kg (net 14 kg afgevallen!!!). Heb kleding maat 40, al moet ik zeggen dat ik soms een grote 38 ook aan kan en het ook wel eens voorkomt dat ik 42 moet hebben omdat het weer klein valt.....:x.
Ik ben ongeveer 1.70 m en heb maat 34/36. Hangt een beetje af van het merk wat ik koop. Ik heb bijv. spijkerbroeken in maat 27, maar ook in maat 28. Overigens is het zo dat de Scandinavische kledingmerken zoals Vero Moda qua maat veel meer lijken op de Nederlandse maten, aangezien Scandinaviërs dezelfde lichaamsbouw hebben als Nederlanders. Van de zuid-europese merken daarentegen (zoals. bijv. Diesel) vallen de maten veel kleiner omdat de mensen daar ook tengerder gebouwd zijn. De maten worden dus aangepast aan de lichaamsbouw van de bewoners van het land. Zo heb ik ooit een spijkerbroek van Diesel gehad en dat was een 29 waar ik eigenlijk nog amper in paste. Waar ik me soms aan kan ergeren is dat je in de modebladen regelmatig reportages voorbij ziet komen die gaan over het feit dat het hebben van maat 36 of 38 voor 9 van de 10 vrouwen een onrealistisch streven is omdat de meeste vrouwen daar gewoon de lichaamsbouw niet voor hebben. En dat het dus prima is om maat 42 (wat overigens de gemiddelde maat in NL is, meen ik) of 44 of wat voor maat dan ook te hebben. Als je er als vrouw maar gelukkig mee bent. Maar vervolgens zie je op de volgende pagina een modereportage met een meisje dat maat 34 of misschien wel 32 heeft. Waarom dan ook niet de daad bij het woord voegen en eens een geweldige modereportage maken met vrouwen die de gemiddelde maat van Nederland representeren.