Kledingmaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Boulevard, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben 1.50 en heb nu nog mt 38 kwa broek, wil graag terug naar 34 dat had ik voor mn bevalling. Van truitjes heb ik nu een M, maar sommige vallen nog wel groot, zou niet meer terug naar XS willen maar gewoon S voor truitjes.:)
    Ik lijk nu zo'n michelinpoppetje en in mijn zwangerschap was ik alleen maar buik:D

Over reportages in bladen, ik vind ook dat ze meer verschillende type dames erin moeten zetten, ik stoor me erbijv aan dat iedereen zo lang is, waarom geen mode voor wat kleinere mensen,zoals ik al mijn broeken zijn standaard te lang....
    Maar dat is niet wat verkoopt dus daarom doen ze dat niet.

Maatje meer is heel erg afhankelijk van lengte en persoon dus weet niet vanaf wanneer ik dat vind.

2. Lila24

Lila24 Actief lid

28 jan 2009
    152
    0
    0
    maat 40, ik zou erg graag naar maat 38 willen

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ben 1.74 en heb nu ongeveer maat 38/40. (Boven M en onder L.) Heel precies weet ik het niet, want ik ben nog aan het afvallen en ga nu niet winkelen, want er mag wel wat meer af. Ik wil rond de 70 kilo wegen en dan moet ik tevreden zijn. Minder is natuurlijk mooier, maar ik ken mezelf: dan komt het er toch weer aan en dat gejojo is ook niks.

Overigens heb ik kleine borsten waardoor ik het mooier bij mij vind staan om wat magerder te zijn.

Ach, ik ben best tevreden. Na de bevalling had ik maat 46/48 en dat vond ik echt niet leuk. Ik kon geen gewone kleding kopen en niets stond meer zoals daarvoor. Voor mij is vanaf maat 44 wel een grote maat en daar wil ik liever niet meer in.

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik ben 1.70 en weeg 78kg, ik ben nog aan het afvallen en had altijd 38/40 terwijl ik nu soms 42 moet nemen

Ik zou tevreden zijn met maat 40 en 72/74 kg, dus er moet nog ff wat vanaf!

5. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Maat 42/44. Dat hele strakke vind ik nu nog niet mooi bij mij.
    Ik ben nog bezig met afvallen. En moet nog zo'n 15 kilo kwijt. Dus dan hoop ik op maatje 38 te zitten. Bij een lengt van 1.70.

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Grappig hoe dit onderling kan verschillen. Ik ben 1.76 en weeg 83 kilo, heb daarentegen maat 40/42, volgens mijn BMI ben ik veel te zwaar (26 nog-wat) maar als ik dit in mijn omgeving zeg snapt niemand waar het zit (of zeggen ze maar wat? ;))

Shirtjes heb ik meestal 40, als een blouse koop die geen stretch is moet ik soms wel 44 of 46 omdat de knoopjes wijd gaan staan bij mijn borsten maar dan ziet de rest van het shirt er weer niet uit...

Broeken eigenlijk altijd wel 42, rokjes meestal 40. getailleerd koop ik weer wat groter omdat het mooier aansluit, koop ik ook 42 of 44.

Een maatje meer? Dat kan ik niet bepalen voor een ander. De 1 vind maat 40 al een maatje meer, de ander vind dat pas bij maat 48.

Als je maar lekker in je vel zit..

7. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben 1.69 en heb nu maat een kleine maat 38 of een grote 36 en bovenkleding M. Ik ben onlangs 12 kilo afgevallen en had hiervoor een ruime maat 42. Ik vond dat voor mij een maatje meer. Ik zat totaal niet lekker meer in mijn vel en voelde me diep ongelukkig. Inmiddels voel ik me stukken beter en ben ik bijna op mijn streefgewicht.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Amen! Ik zou graag willen dat de bladen een afspiegeling waren van de werkelijkheid. Dus lang/kort/vol/slank alles door elkaar!

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    36, soms maat 34.

1.75m en 61 kilo.

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik heb maar 40/42 en in shirts m/l

1.74cm en 76kg

ben nu bezig met afvallen wil graag 5 a 6 kg kwijt

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Van boven heb ik maat 40 en onder 42. Oftewel: peer!!
    Voor de zwangerschap had ik maat 38, dus er is het één en ander wel op blijven zitten. O,ja ben 1.70

Met name m'n buik is enorm gebleven, terwijl die voorheen echt plat was. Dat zit me nog het meest dwars. ;)

Deel Deze Pagina