Ons zoontje woog bij de geboorte 3320 gram en maatje 50 was zelfs nog te groot. Nu heeft hij net een paar truitjes die klein vallen aan in maatje 56.
Ik had veel combimaat 50/56, echt maat 50 paste ze niet eens bij de geboorte, Hema maat 50 wel maar dat valt vrij ruim.
onze dochter was 46 cm en 3.1 kilo en heeft heel lang maatje 44 gehad. dit neem ik weer mee in t ziekenhuis.
Ja dat denk ik ook wel!! mij hadden ze verteld .. haal maar niet teveel 50 na 1-2 weken zijn ze hieruit gegroeid.. heb er daarom nu maar een paar liggen.. ga er deze week nog ff stuk of 5 bijhalen.
Ja ik verwacht ook zoiets.. onze verloskundige zei denk dat hij 3 kg gaat wegen of niet eens.. hebben daarom nog eens een extra groeiecho gedaan en hier was die nu 3028 gram maar dit kon een beetje afwijken vandaar dat ik uitga van 3-3.5 kg. als ik hier kijk naar de meeste reacties denk ik dat hij toch wel ff in maatje 50 zit.. tenminste zeker een maandje.. ga dan denk ik nog maar wat pakjes bijhalen.
Heb voor in het begin vooral van die fleece pakjes en box achtige pakjes. met een truitje en daar een vestje overheen.. maar zouden jullie hier een rompertje met lange mouw onder doen? of worden dit teveel lagen?
Mijn dochter was bij de geboorte 3750gram en 48 cm. Ze heeft nog zeker wel 6 weken in maatje 50 gezeten, de pakjes maat 50/56 waren toen ook echt nog vrij groot.
Mijn zoontje was bij de geboorte 3570gr. Ik had 2 pakjes van maatje 50/56 ( zo stond dat op het label ) en de rest allemaal maatje 56. Ook rompertjes van de hema in maatje 50/56 ( stond ook weer zo op het label ) Ik moet zeggen dat maatje 56 ietsje ruim zat, maar hij verzoop er niet in. Je kan je man altijd nog naar de winkel sturen als maatje 56 wel erg groot valt. De mijne heeft 2 rompertjes bij prenatal gekocht in maatje 50 maar dat heeft ukkie maar hooguit 4 x aangehad en toen was het al te klein. Nu is hij 9 weken en past hij nog maar een paar kleertjes in maatje 56, dus op naar 62
Ik ga ook maar wat meer in maat 50 bijkopen dan. Heb op dit moment maar 2 broekjes en 1 broekje in 50/56. Ik heb wel heel veel in 56. Ik vind die kleertjes van feetje wel klein vallen, passen ze dat dan ook niet? Eventueel met de onderkant omslaan? Bijhalen lijkt me niets want dan weer wassen en laten drogen etc. Mijn meisje schatten ze op dit moment 3250/3500 gram. Zal ik nog wat meer in 50 bijkopen? Sta elke keer in de winkel maar dan denk ik heel veel merken vallen ook weer zo klein...
hah ik vind ook zo lastig ,met die kleertjes,mijn vriend word der gek van ,heb zon 10 setjes maat 50 10 setjes boxpakjes,ook maat 50,en 20 pakjes 56,sommige boxpakjes, en ben nog bang dat ik te kort kom hah, zit ook zo veel maat verschil in he ,wat denken julie zal dit genoeg zijn?
mmm dat schatten gaat niet altijd goed hoor. Mijn dochter werd 3700-3800 gr geschat. Was uiteindelijk 2940gr en voldragen . Heeft 10 weken in maatje 50 gezeten omdat ze niet zo hard groeide. Maat 50 is weken te groot geweest trouwens, maar in mijn woonplaats was een kleinere maat bijna niet te krijgen dus het maar zo gelaten.
Het gaat niet om het gewicht maar om de lengte .. Hier 3 kleine kindjes gehad met de lengte de jongste is morgen 6 weken en draagt nog maat 50
Ons dochtertje is in december 2012 geboren (ze woog 3500 gram), onze babyuitzet qua kleertjes: 3 longsleeves maat 50 1 longsleeve maat 50/56 4 longsleeves maat 56 1 vestje maat 50 1 vestje maat 50/56 2 jurkjes maat 56 3 pyjamas maat 56 1 zacht broekje maat 50 1 zacht broekje maat 50/56 5 zachte broekjes maat 56 4 zachte broekjes maat 62 2 spijkerbroekjes maat 56 1 Prenatal skipakje maat 56 Na de bevalling geen kleertjes meer in maat 50 gekocht, wel maat 56. Online shoppen of even naar de winkel.
Mijn dochter was 2560 gram en was 46 cm lang, maatje 50 was dus te groot voor haar. Ze heeft ongv een maandje in 50 gezeten, want ze was een gulzige tante en is snel veel bijgekomen qua gewicht. Nu is ze 11 maanden en zity net op een maatje 74.
Sylvano woog 3340 en heeft 2 weken in 50 gepast. Dus bij deze koop ik maar 1 setje maat 50 rest 56 vond het zo sonde!
Het is ook persoonlijk wat je 'te groot' vind. Mijn dochtertje was 2130 gram en ook 46 cm. Ik vond het zonde om maat 44 aan te schaffen, aangezien ze met haar 46 cm de 44 cm al voorbij was. Vanaf 47 cm is mijn redenering dat maat 44 (iets krap) even goed zou passen als maat 50 (iets ruim), technisch gezien in het midden. In praktijk is er veel variatie in de grootte van verschillende kleding en merken maat 50. Ik heb daarom gekozen om extra maat 50 aan te schaffen toen ze geboren was. De eerste weken vooral de kleinvallende kleertjes maat 50 aangedaan, en later de grootvallende! Uiteindelijk 10 weken maat 50 aangehad en 4 weken maat 56. Ik zou zeker een paar pakjes maat 50 aanschaffen (niet teveel). Grofweg tot 53 cm zit dat redelijk, en de meeste kindjes halen die lengte niet bij geboorte.
Mijn zoontje woog 3 kg en heeft 10 weken in maatje 50 gezeten, en daarna ook 10 weken in 56. Moet er wel bij zeggen dat hij in t begin niet goed aankwam, heeft ie ook nog voor in t ziekenhuis gelegen.. Maar eigenlijk heeft ie altijd best lang in een maat gezeten, behalve 62 daar was ie heel snel uit! Had maar 3 pakjes in 50, in 56 wel wat meer maar heb dus best wat pakjes bij moeten kopen.
Ik zou niet teveel maat 50 kopen. Zo zonde als je kindje toch groter blijkt te zijn. Het is zo bijgehaald! Hier hebben beide kindjes geen maat 50 aangehad. Ja Eva een paar dagen, toen gestopt met haar in die te strakke truitjes te proppen (die ik tweedehands had gekregen, helaas veel in maat 50, echt jammer). Eva en Lisa wogen 4350 en 4490 gram en waren ongeveer 53 cm.