Nog een paar weekjes te gaan en we verwachten ons eerste meesterwerk. We zijn dus volop bezig met de laatste spulletjes aan te kopen. Wij hebben in ons park een matras gekocht van 8cm dik. Ik vond het erg belangrijk dat onze kleine toch wel op een goede dikke matras ligt omdat hij er toch wel een paar uurtje op doorbrengt in een dag. Nu vraag ik mij af of een boxkleed eigenlijk nodig is??? Waarvoor wordt dit eigenlijk gebruikt? Slaapt je kindje daar op, of enkel maar om op te spelen? Dankjewel voor de info! liefs x
Als je een matrasje hebt is het niet nodig. Maar zal vooral ook voor de mooiigheid zijn. Wij hebben alleen een boxkleed en geen matras.
Ik had twee boxkleden op elkaar gelegd, lekker zacht. Maar mijn zoontje sliep nooit in de box. Hij sliep alleen in zijn wieg of reiswieg. Soms zette ik wel de reiswieg in de box. In zijn bedje lag hij lekker beschut en kon ik hem goed inpakken. In de box lag hij na een voeding om even rond te kijken of naar zijn mobiel te kijken. Dat werd dan steeds meer spelen door de maanden heen.
Ik ben van idee om overdag ons kleintje in de box te laten slapen en 'snachts boven in het bedje! Dus jullie zouden geen boxkleed extra leggen bovenop de matras? x
Nou het staat wel leuk een boxkleed en als je kindje spuugt, is het wel handig natuurlijk. Je kan natuurlijk ook gebruik maken van een hydrofiel.
Ik zou er voor het zicht wel een boxkleed overheen leggen. Mooier en makkelijker. Wij hebben een dun (plastic) matrasje en daarover een stoffen boxkleed. Ons meisje slaapt ook nooit in de box. Eigenlijk altijd boven in haar ledikant of wiegje. En s'avonds soms bij ons op schoot
Een boxkleed is makkelijker te wassen dan een boxmatras. Hydrofiel vond ik in de box niet meer handig als ze meer gaan bewegen. Dan is die zo weg en ligt er een zuur melk hoopje op je matras. Daarbij kan je later een boxkleed makkelijker op de grond leggen. Een matras is vaak te hoog om fijn af te rollen.
precies dit, onze dochter heeft toch geregeld een ongelukje gehad en dan was het fijn om het boxkleed ff in de wasmachine te kunnen doen. ze speelt er zelfs nu nog op , we hebben meerdere en 1 daarvan heeft ze nu ingepikt en zit ze samen met de poppen op te spelen
Ik denk dat het i.v.m. wassen toch handig gaat zijn. Maar je kunt natuurlijk gewoon even afwachten en kijken hoe het gaat. Desnoods leg je in het begin even een handdoek op het matras voor je je kindje neerlegt. Mocht het dan even mis gaan, hoef je niet gelijk je matras te wassen. Als je het idee hebt dat dit niet (meer) nodig is, heb je er in ieder geval geen kleden voor niks aangeschaft.
Wij hebben een boxmatras met hoeslaken en daar bovenop een boxkleed, gewoon omdat we dat mooier vonden. Maar alleen boxmatras kan ook. Dan zou ik er wel een waterdicht molton onder willen hebben als dat bestaat.
Wij hebben een dun matrasje in de box en daarbovenop een dik boxkleed. Ons zoontje sliep overdag in de box en zo lag hij lekker zacht én het staat leuk. Nu ons zoontje graag wil draaien en bewegen vind ik het dikke boxkleed helemaal niets omdat hij hierdoor niet lekker kan bewegen. Nu (7maanden) haal ik dus het boxkleed vaak uit de box of leg hem onder het dunne matrasje zodat hij lekker kan bewegen. Dus nee, het is niet nodig als je al een matrasje hebt voor in de box maar het staat wel leuk, is lekker zacht én makkelijker schoon te maken.