Werk'vakantie' in arme landen

Discussion in 'De lounge' started by xd24, Aug 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Zijn er hier damens (of heren natuurlijk) die een week of 2 weken naar een arm land geweest zijn om daar te helpen. Oa scholen bouwen, woningen bouwen. Kindjes helpen, dat soort dingen.

Mijn vader en ik hebben het hier vaak over. En we gaan er nu serieus werk van maken. Nou heeft mn vader het 1 en ander gevonden.
    Alleen zijn dat allemaal dingen zoals bijvoorbeeld het bouwen van een school.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit super vind, alleen bouwen, tja...
    Ik zou zo graag kindjes willen helpen zonder ouders, een weeshuis. Of iets anders het maakt me niet uit. Dit lijkt me gewoon super.
    Nu kunnen we heel veel reizen met bouwerken vinden, alleen het echte helpen van mensen kan ik niet goed vinden.

Nu is mijn vraag of iemand hier dat ooit gedaan heeft. En hoe, waar, wat?
    Ik ben heel benieuwd.

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik heb het zelf niet gedaan, een aantal vriendinnen wel.
    Lijkt me sowieso lastig om nu te combineren met je eigen (kleine)kinderen. Maar google maar eens op werkvakantie sociale projecten is genoeg informatie online te vinden.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Mijn man heeft het drie keer in Roemenië en één keer in Tanzania gedaan.
    In Roemenië was het bijv opknappen van een kindertehuis. Dan was je de hele dag daar, die kinderen waren er dan ook. Naast dus het opknappen ben je ook met die kids bezig.
    In tanzania bouwden ze idd een school en een kerk maar daarnaast hebben ze ook ontzettend veel van Tanzania gezien.
    Hij deed het met Livingstone, maar die zijn behoorlijk christelijk geworden.
    En de buuf van mijn ouders is toevallig een paar weken terug nog in Roemenie geweest met een bouwproject maar dat bestaat dus echt uit meer dan alleen bouwen.

4. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    @ supermummy, Nee het is niet lastig met de zorg van mn kindje. Dat kan mn vriend best een week of 2 weken alleen;)

Er is idd veel over te vinden, maar wil graag ervaringen lezen en misschien dat ik daaruit kan beslissen wat ik wil

5. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    @ Napoleon, ik ga even zoeken naar Livingstone. Thnx:)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb in de jaren 90 net na de val van de muur twee keer "gewerkt" in Tsjechië (Noord-Bohemen) Mijn (inmiddels) schoonzusje is via een project daar eens geweest. Het jaar daarop ben ik mee gegaan samen met nog 6 dorpsgenoten, naja vooral leeftijdsgenoten eigenlijk.

We hebben daar twee keer een week gezeten. Het eerste jaar was het vooral helpen met bouwwerk, schilderen, "tuinieren" etc. Het tweede jaar hebben de jongens overnacht in het gebouw waaraan we het eerste jaar hebben gewerkt. En dat jaar was het nog meer tuinieren eigenlijk.
    Dit werd vanuit een kerkelijke organisatie georganiseerd en ook onze kerk heeft onze reis mede gesponsord. Verder hebben we veel inzamelingsacties georganiseerd om onze reis te bekostigen en het werk te bekostigen.

Aansluitend brachten we dan een paar dagen door in Praag, beetje cultuur snuiven en ontspannen. Uiteraard was dat voor eigen kosten.

Ik durf alleen niet meer te zeggen vanuit welke organisatie dit ooit is opgezet. Dat zou ik misschien eens bij mn schoonzusjes kunnen navragen.

Maar er zijn altijd genoeg van dat soort projecten te vinden. Jammer dat het nodig is, maar ook in Europa zijn er genoeg helpende handen nodig.

7. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    @hopmarjanneke, dat klinkt ook leuk. Ben je toen ook veel in contact geweest met de bevolking?
    Ik wil best bouwen maar ik wil ook graag iets voor de mensen betekenen en niet door alleen iets te bouwen.

8. Eeksie

Eeksie Bekend lid

Jun 10, 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Ik ben een aantal jaar terug naar Ghana geweest. We hebben daar een ziekenhuis 'neergezet'. Daarnaast hadden we veel contact met de plaatselijke bevolking. Je helpt die mensen meer indirect dan jij bedoelt denk ik. Daar was vooral veel kindersterfte en kraamvrouwen... Daarnaast was er kinderwerk, spelletjes met de kinderen, (bijbel)verhaal 'vertellen', knutselwerkjes doen, enz. Ik ben met 'World Servants' mee geweest, ook een christelijke organisatie. Ik vond het een heftige ervaring, maar wel echt super! Wil je meer weten, pb me dan maar!

9. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Eeksie, dank je. Ga even kijken naar World Servants. Als ik vragen heb zal ik je pben:)

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ja, ik heb het gedaan. Maar dat was drie maanden:) Heb bij veel verschillende projecten in Thailand gewerkt. Maar de organisatie waar ik mee was, heeft volgens mij ook korte projecten. Kijk eens op www.travelactive.nl.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Yep! Is al wel een jaar of 8 geleden, maar ben samen met mijn toenmalige vriend, via een project van de kerk van het dorp waar hij woonde, naar Polen geweest.
    Ben echt blij dat ik dat mee gemaakt heb, het was zooo leuk!!!
    We waren te gast in een weeshuis en hebben dat weeshuis en een ander weeshuis een stukje verderop (hoorde bij elkaar) opgeknapt en meubels e.d inelkaar gezet voor ze.
    De mensen waren heel dankbaar en het was echt een ervaring om nooit te vergeten.

12. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Allemaal goede ervaringen dus.
    Ik wil dit zo graag meemaken!
    Bedankt allemaal voor de organisaties, daar heb ik iets aan!!
    Meer ervaringen zijn nog steeds welkom:)

13. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Een vriendin van mij heeft dat ook via travel active gedaan. Was ze heel tevreden over. Weet niet meer welk land, maar was voor langere tijd.

14. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ik wil max 2 weken, anders krijg ik echt ontzettende heimwee naar ons zoontje;) *ohja en naar mn vriend hihi*

Share This Page